Ik zet even de Mindfuck-modus aan. Neem een bedrag in je hoofd…
*Maakt wilde gebaren*…Je dacht aan…*kijkt een paar keer indringend* 77.500 Euro…*trekt wenkbrauw op*…niet?
Dat is in ieder geval wel wat de verkoper van deze Maybach 57 uit 2006 wil hebben. Hoewel, dat is niet het hele verhaal, want de genoemde prijs is namelijk exclusief BTW. Als je de auto gewoon privé voor de deur wil zetten in je VINEX-wijk, kom je dus uit op een kleine ton in Euro’s.
Geen peanuts, maar bedenk wel dat je een dikke tien jaar geleden alleen al aan BPM (flink) meer betaalde voor dit indrukwekkende apparaat. Dat een aanzienlijk deel van de catalogusprijzen van auto’s in Nederland bestaat uit belasting is overigens bekend, doch de RDW overdrijft het in geval van deze auto wel een klein beetje.
Enfin, deze Maybach 57 staat bij een bedrijf in Velddriel dat zich naar het schijnt specialiseert in dikke tweedehands producten van Das Haus. De auto heeft 252.133 kilometer gelopen. De geblazen V12 is dus net ingereden. Het is volgens de verkoper één van de zestien soortgelijke auto’s die op Nederlands kenteken staan.
De kritiek op de deze Maybach was altijd dat ‘ie teveel op de W220 en W221 S Klasses lijkt. Klopt ook wel, maar toch heeft de inmiddels wat gedateerde weelde van dik tien jaar geleden wat. De Rolls-Royce Phantom mag dan de strijd met deze Maybach gewonnen hebben, maar juist daardoor is dit over 20 jaar misschien wel de meer bijzondere auto. In dat geval kan je ‘m beter nu maar vast kopen…
Bedankt Sweder voor de tip!
Goed_Koopman zegt
Ik dacht aan 40.000 euro. Beter dan een nieuwe C-Klasse met Airmatic zal deze oude sloep niet zijn.
kruimel zegt
@goed_koopman: Velddriel. Keurige autohandelaren, stuk voor stuk. Spietboten en Duitse Deuken.
roppp zegt
@goed_koopman: tja, dit was, is en blijft een vreselijk lelijk ding in mijn ogen. Desalnietteplus geloof ik meteen dat een netjes onderhouden Maybach ook na 15 jaar nog steeds tot de top behoort (even los van de gedateerde telefoons en beeldschermen).
roppp zegt
@roppp: 2006….. Dan izzie nog maar 11. Kun je nagaan. Was al bejaard bij introductie dus.
danmar zegt
Die jaren 90 telefoons erin, nee, ik vind dit over een jaar of 10 pas wat hebben denk ik.
JanC zegt
@danmar: jaren ’90 telefoons. Ik heb ze gehad. Nee, deze zien er een stuk beter uit
davelepeef zegt
@JanC: die hadden in de kofferbak gelegen.
danmar zegt
@janc: ja ik ook, o.a. een Panasonic waarbij het geheugen na 3 smsjes al vol zat… akkoord het ziet er iets beter uit, maar veel scheelt het niet voor zo’n high end state of the art posh bak.
awesome zegt
@danmar: een Panasonic met keuze uit 6 kleuren voor de achtergrond?
rikus zegt
@awesome: jaaaa. Die waren awesome.
dbc7 zegt
Een twee nou nee.
jobberns zegt
Met andere woorden, dit of een jong gebruikte C63 S met weinig km’s… tja…
rolov zegt
@jobberns: is toch een compleet andere auto? Een c of een Maybach wat dus eigenlijk een lange s is.
spykerboy zegt
@rolov: gaat erom wat je voor dat geld kan krijgen denk ik…. ik snap zijn redenatie wel!
rolov zegt
@spykerboy: ja maar als je zo gaat denken… gaat nergens over. Ehm 77k of een huis in de Flevopolder of deze Maybach. 77k of een behoorlijk snelle rib of deze Maybach. 77k of een 2ehands GT-R of deze Maybach . Complete onzin.
breakingpoint zegt
@spykerboy: dit is nou íedere keer op íeder artikel dat talloze mensen zeggen wat ze wél zouden kopen, met dat geld. Ik ben het een beetje moe. Zo gigantisch off-topic. Met dit geld koop je waarschijnlijk ook een keuken, 4 kamelen, een gitaar en een dildo, maar who gives a shit?
2wheeler zegt
@breakingpoint: hehehe dildo hehe
breakingpoint zegt
@2wheeler: hue hue hue ??
potjak zegt
@breakingpoint: als ik het geld van een gitaar en een dildo had kocht ik een peugeot 406… oke ik ben nu af zeker ?.
Nee ik vind dat je gelijk hebt. Elke keer, als ik het geld zou hebben dan…
Dizono zegt
@potjak: zeg, gaan we op de man spelen…?
mashell zegt
@dizono: is het de 406 of toch de dildo die je pijn doet? ?
dunhozzie zegt
@mashell: ligt eraan op welke hij is gaan zitten ;)
potjak zegt
@dizono: je zou het bijna denken hé … wees gerust want dan had er gele 406 coupe gestaan ?
michaelknight zegt
@breakingpoint: waarom mag je niet onderbouwen dat je voor dit ENORME bedrag voor een 11 jaar oude, 250 ton afgelikte (alleen snelweg kms, meneertje!) en afgeschreven elektronica ingerichte limo veel leukere dingen kan kopen? Zoals bijvoorbeeld 3500 dildo’s. Maar aangezien dit een autoblog is kan je misschien beter een alternatief leuke automobiel voorstellen om de prijs te relativeren.
breakingpoint zegt
@michaelknight: onderbouwen zeg je..
granlusso zegt
@michaelknight:
Niet om anderen de mond te snoeren, want je mening moet je altijd kunne geven, maar het gaat erom dat het nogal irrelevant is om een totaal andere auto als vergelijk op te geven. Roep dan iets uit een vergelijkbare klasse, of zeg dat je niks hebt met dit soort auto’s en dus ook het geld er niet aan gaat uitgeven.
Maar het roepen van willekeurige alternatieven is inderdaad, zoals hierboven al gesteld wordt, nogal onzinnig. Het voegt niks toe, want JA je kunt voor dit geld een tweedehands 911 kopen, of een duur horloge, of een huis in Hongarije.
alcantara zegt
@rolov: In een C63 kun je lekker knallen, dit rijdt meer als een bejaardenmobiel.
acizane80 zegt
@alcantara: ik denk dat dat ook de bedoeling is geweest. Dat je in alle comfort van a naar b kunt zonder dat je passagiers in hun zetel plekken.
rolov zegt
@alcantara: dat zeg ik. Compleet andere auto dus is het de vergelijking niet eens waard.
spykerboy zegt
Die mooie tijd, dat je nog mocht bellen…
rolov zegt
@spykerboy: mag nog steeds als he achterin zit.
Donstil zegt
In Duitsland zijn ze goedkoper en heeft de goedkoopste bijna 200.000 minder gelopen.
Lekker laten staan dit.
raoufff zegt
Geen geld dit! Ideaal als autootje voor erbij, om ff bij de Lidl om de hoek wat boodschapjes te gaan doen of lekker die euroknaller oppikken bij de McDrive
cpp1 zegt
Toevallig heeft Doug DeMuro hier 2 dagen geleden een video over gemaakt. Heel toevallig verschijnt er nu een item over op AB…heel toevallig…
ukbob zegt
@cpp1: die ’toevalligheid’ doemt de laatste tijd wel vaker op..
Vraag is, is dat erg?
cpp1 zegt
@ukbob: getuigd van weinig creativiteit. Dus ja, ik vind het storend.
Loek zegt
@cpp1: nieuwsmedia die inspelen op dingen die via andere media op hun radar verschijnen. En dat stoort je nu pas. Volgende week gaat het je storen dat gras groen is wellicht?
jochempie zegt
@ukbob: het stoort mij ook. Een youtuber maakt een vermakelijk filmpje en een paar dagen later verschijnt de vernederlandste versie op AB… alsof wij niet dezelfde bronnen hebben.
Forza zegt
@cpp1: Niks geks aan. Als je wilt weten wat er morgen op AB staat, moet je vandaag Jalopnik lezen.
scooper zegt
@jaapiyo klopt, RR heeft de slag gewonnen, echter was de Maybach qua comfort vele malen beter dan de RR, alleen deze auto kwam uit in de tijd dat de materialen van Mercedes van bedenkelijke kwaliteit waren en de marketing heeft de plank volledig misgeslagen… Gemiste kans
danmar zegt
@scooper: het design zal er daarnaast ook wel wat mee te maken hebben gehad. Ziet er uit als een lelijk gemaakte S-classe, een ultra exclusieve uitstraling heeft deze nooit gehad.
desjonnies zegt
@scooper:
Dat was de 600 “grosser” in de zestiger jaren ook, evenals de 540K uit de dertiger jaren.
En toch. Rolls Royce.
Duitsers zijn gruwelijk slechte verkoperts, de enige reden dat je iets Duits koopt is omdat je overtuigd bent dat je kwaliteit koopt.
Als Leyland destijds Duits was geweest hadden de klanten het management vermoord!
jeroenwz zegt
Tuurlijk. 77.500 ex BTW voor een verStellarde Mercedes met 2,5 ton op de teller. Dit heet, beste mensen, “gevoel voor humor”.
volvo-s60-adept zegt
Zeuren over de prijs, prima. Maar welk interieur ziet er na dik 2,5 ton nog zo piekfijn uit? Rijdt ‘m naar de vijf ton en je ziet geen verschil.
Ergo: die prijs is fors, maar je ziet wel dat je kwaliteit koopt. Ik ben héél benieuwd hoe dit rijdt…
Robert zegt
@volvo-s60-adept: jij snapt het.
En ik denk dat als je hem eens een keertje een week aan de Mercedes dealer wilt afstaan, hij best bereid is om de gedateerde ICT in het interieur te upgraden naar 2017 niveau. Tegen een Maybach-waardig bedrag, natuurlijk. Dat dan weer wel.
alex1589 zegt
Dug demuro
retsok zegt
Ik had eerlijk gezegt 25k geschat of vooruit ietsjes meer dan, maar een s63 of s8 of bmw 760i schrijft dat ook af in zo’n periode met zo’n kilometer stand. En zo groot is het verschil ook niet, behalve zogenaamde status dan!
SpiderIV zegt
Ruim 90k incl resterende belastingen op een nieuwprijs van pakweg 600k. Da’s na 11 jaar niet bepaald een koopje.
sander1980 zegt
Wat is het toch een lelijk hok…
davelepeef zegt
@sander1980: jeeez nou. De leek denkt dat je in een ouwe taxi komt voorrijden, die zien echt het verschil niet… Dit type auto is over 15 jaar wel weer leuk, nu een gedateerd vadsig ding…
piquet1986 zegt
@sander1980: amen, echt een koreaans ogende lelijke stinksloep.
dondeboer zegt
@sander1980: 1. En wat een vreselijke kleurencombinatie van exterieur en interieur. Koop je een auto waarbij the sky the limit is, bestel je deze smakeloze prut.
Forza zegt
Eerlijk gezegd kan ik zo’n binnenvaartschip wel waarderen. Geeft je wel het gevoel met iets serieus onderweg te zijn. Tuurlijk koop je voor dat geld nieuwere en snellere wagens. Maar ja, daar zit geen enkele absolute topklasse mobiel bij..
2wheeler zegt
@forza: niet? Ik kan zo een paar dik aangeklede S500’s uit 2014 met aanzienlijk minder km’s vinden. Er zit zelfs een Lang uitvoering tussen. En dat alles voor om en nabij de euroton. Een stuk moderner en wat mij betreft de betere deal…
balboni zegt
Wie koopt dit?
rolov zegt
@balboni: fout volk vermoed ik. Ik zag paar jaar geleden zo een Maybach vreselijk knallen over de linkerbaan op de a27 . Duwen gas kleven. Dat hadden ze niet in gedachten vlg mij bij het ontwerpen van de auto. ;)
pomoek zegt
@balboni: dat vind ik toch wel een interessante vraag: wie en waarom? De gizmo’s zijn hopeloos gedateerd, het uiterlijk van de auto is niet fijn oud geworden dus enkel voor het comfort is deze auto interessant. Maar dan nog. Ik zie gewoon geen enkele doelgroep voor dit ding. Nooit gezien ook overigens.
balboni zegt
@pomoek: met alle mensenkennis die ik over de jaren heen heb vergaard, past er niemand in het hokje eigenaar van een tien jaar oude Maybach voor 75k
2wheeler zegt
@balboni: een excentriekeling met geld te veel en verstand te weinig is denk ik de enige mogelijkheid…
rolov zegt
@2wheeler: drugsdealers meer.
gezondverstand zegt
Dan had ik toch liever die S600 lang die daar ook te koop staat.
Met 28750 Iets meer als 1/3 van de prijs van de Maybach en 100k minder op de klok.
Die vind ik ook een stuk mooier want deze Maybach is toch wel erg over de top kitscherig.
MaartenD zegt
Deze auto wordt niet mooi oud…
pomoek zegt
Dit is eigenlijk het meest trieste deel van het hele Maybach verhaal. Daar staat ie dan. Het paradepaardje van Mercedes-Benz. Ooit was ie voor iemand 6 ton waard. Nu is het ding volkomen irrelevant. De prijs lijkt me, nogal, een slag in de lucht. De verkoper zal denk ik ook blij zijn als hij een gek vindt die ‘m wil overnemen. Dat is toch anders dan bij bijvoorbeeld een Phaeton. Daar zijn nog steeds mensen erg enthousiast over (ik ben er daar een van). Is een auto met een vergelijkbaar verhaal. Was het paradepaardje en is roemloos uit de line-up gehaald. Maar een veel leukere auto. Die de tand des tijds goed heeft doorstaan. En vooral goedkoper dan dit ding.
Loek zegt
Ik ben wel fan van grote Mercedessen/achtigen maar dit model heeft mij nooit kunnen pakken. Aan alles kun je zien dat dit een voorproefje was op de Mercedes W221 en die auto is gewoon op alle vlakken beter gelukt behalve het ultieme jetset gevoel. Ik zie dit als een soort Apple concept, ouwe meuk, opgeleukt design, gigantische prijs. Doe mij maar een W221. Altijd al veel gaver gevonden. En goedkoper.
jaso013 zegt
Waarom zou je dit kopen voor zoveel geld als je voor hetzefde bedrag een bijna nieuwe siebener of E kunt kopen…. plaats het over 10 jaar nog maar eens en dan voor 7500€
papa zegt
Met de wielen van de s600 Pullman van van de week zou het er al een heel stuk beter uit zien. Dit lijkt wel een winter set
desjonnies zegt
Probleem is dat deze een mishmash van stijlinvloeden heeft.
De wagen in tot stand gekomen door 3678 ingenieurs samen te laten werken en dan krijg je dit.
Beter één man met een klein team carte blanche geven dan een soap opera van 7 ton te bouwen.
Doen ze bij Bugatti beter.
Deze Maybach was van meet af aan een karikatuur van zichzelf, perfectie is deaudelijk saai.
Zoals de Jag rijder ooit antwoordde waarom ‘ie zo’n onbetrouwbaar kreng van een auto reed:
‘Maar als’ie het doet dan rijdt het zo prettig ‘
roberto zegt
@desjonnies: die laatste zin! En dan maak het niet uit of dat iemand 3/4 ton voor een Maybach uitgeeft, of iemand 3 rooitjes voor een Honda Civic.
Goed_Koopman zegt
@desjonnies: Amen. Dit ding is in alles de Cadillac Fleetwood DeVille van Mercedes-Benz. Te groot. Te duur. Te conservatief. En reeds tijdens de introductie hopeloos achterhaald. Een wanhopige daad om mee te kunnen doen met RR en Bentley. Ze hadden het bij de conceptcar moeten laten. Maar daar zijn Duitsers te hoogmoedig voor. En dan krijg je dus dit: een technokermis waar niemand op zit/zat te wachten.
kroezeder zegt
Lijkt op die van de keuken man uit Kaatsheuvel
justsomebody zegt
Wat een verschikkelijk gedateerde oude sloep met houten caravan meubeltjes er in
lolikbenbol zegt
Ik vond hem destijds wel gaaf. De lijnen (mits de 57) kloppen. Nu oogt t gedateerd, hoewel de foto’s wat bleek zijn. Strak in de was bij schemering voor een casino, dat zou hem goed doen. Alleen dat hout blijft niet te pruimen natuurlijk.
heyko zegt
De Maybach 57 en 62 kwamen in 2003 op de markt met als enige concurrent de Rolls Royce Phantom. Het vergelijk tussen de Maybach en de Rolls Royce is een kwestie van smaak, Duits versus Engels, alhoewel de Rolls veel techniek uit Duitsland heeft.
De Mercedes S-klasse, 7-serie, VW Pheaton etc. uit 2003 zijn absoluut niet te vergelijken met deze 2 en zitten duidelijk in een lager segment.
De waarde van deze Maybach`s blijft al jaren stabiel, het verbruik is acceptabel en de onderhoudskosten zijn laag t.o.v. de Rolls Royce Phantom. Voor wie het zich permitteren kan: KOPEN!
stationcar zegt
Je zou er maar mee opgescheept zitten als verkoper, met zo’n Maybach, dat wens je je ergste vijand nog niet toe.
Laten we eerlijk wezen, wie wil dit nou nog kopen anno nu? Geen hond toch, en al zeker niet voor zóveel geld?!
Bovendien heb je (als je deze koopt) waarschijnlijk afschrijving waar je helemaal gek van wordt, wie wil dit kreng nou nog van je overnemen na een jaar of 4/5? Tegen die tijd staat er 3,5 ton op de teller (als het niet meer is) en is hij nog meer verouderd dan hij nu al is. Dan hebben we het nog niet eens gehad over het onderhoud, dat zal ook wel niet voor een schappelijk prijsje gebeuren.
kermit123 zegt
Dan koop ik nog liever een daf dan deze lelijke mercedes
syncro51 zegt
Nou mensen ik heb een doelgroep gevonden, ik zie Kees Jansma hierin rijden!
autodrome zegt
Wat is . dit lelijk zeg …
480turbo zegt
Ik heb net op youtube een filmpje van doug demuro gezien waar hij toevallig een maybach bekijkt die ook zoveel waarde is verloren. Toeval?
jochempie zegt
Jaapiyo, vergeet je niet de Dougscore toe te voegen?
tarquesh zegt
Dit is meer een auto voor een bedrijf zoals een trouw service of huur een limo met chauffeur voor een weekend.