In den beginne..
Het heeft even geduurd, maar het merk Genesis heeft eindelijk een eigen dealer gekregen. Uiteraard in thuisland Zuid-Korea. Hyundai heeft de tijd genomen, want de oprichting van Genesis Motors gebeurde reeds in november 2015.
Dat het wat langer heeft geduurd is niet zo vreemd. Immers moet het merk eerst een aantal modellen hebben om een showroom te kunnen vullen, al zijn er automerken die daar anders over denken (*kuch* Bugatti). In de tussenliggende periode hebben we kennis mogen maken met de G90, G80 en G70. Drie luxe sedans die een, in mijn ogen, behoorlijk appetijtelijk voorkomen hebben.
De dealer is te vinden in de luxe wijk Gangnam Style in de hoofdstad Seoul. Het pand bestaat uit twee verdiepingen en is vanaf juni operationeel.
Op de vrijgegeven plaatjes ziet het er allemaal wat doods en zakelijk uit, maar laten we hopen dat ze de boel nog een beetje opvrolijken. Er komt een speciale sectie waar klanten diverse interieur-opties en kleuren kunnen doornemen met de verkoper. Daarnaast komt er een mogelijkheid om een virtuele proefrit te ondernemen middels Augmented Reality. Er zijn vijf geprogrammeerde routes ingesteld die zich afspelen in de straten van Seoul.
Genesis Gangnam zal als flagship store gaan opereren. Het is de bedoeling dat elders op de wereld ook Genesis-dealers volgen.
alassad zegt
Oppan gangnam style! (Sorry voor deze reactie)
shalomleon zegt
@alassad: wow you suck
fmgarcia zegt
@shalomleon: 5 dolla? ik ook maar lekker belangrijk:).
koekwaus zegt
Van voren is het een beetje een Lexus, vanuit andere hoeken Zie ik een BMW. Geen lelijke auto voor de rest.
toyotavenray zegt
En toch zal het bedrijf dan flink moeten groeien als je mee wil in deze tijd. Ook met hybrides en elektrische auto’s.
vrs18vt zegt
@toyotavenray: u bent niet bekend met het gamma aan modellen bij Hyundai/Kia? Ioniq of Niro ?
toyotavenray zegt
@vrs18vt: toevallig werk ik bij een Toyota dealer en krijgen we ook Hyundai binnen.
edjehaze zegt
@toyotavenray: laat me raden, bij Toyota in Venray?
toyotavenray zegt
@edjehaze: hoe weet jij dat. Zie je dat misschien aan mijn gebruikersnaam. Ik heb wel eens een mailtje gestuurd naar Autoblog om dit te willen veranderen maar ik kreeg daar geen reactie op.
Loek zegt
@toyotavenray: Genesis gaat elders ter wereld zo hard dat er vraag naar blijft. Aangezien dat in Europa beperkt is krijgen wij alleen de auto’s van moederconcernen Kia en Hyundai. En die doen het ook best prima tegenwoordig.
kilum zegt
@720s: hier in Tsjechië zie ik ze toch regelmatig. Niet zo vaak als een premium Duitser maar toch met regelmaat.
desalen zegt
De lokale betonboer heeft goede zaken gedaan
Imo zeker geen lelijke auto’s! Gun ze het van harte
mopar zegt
Leuk, mooie sfeer ook. Inrichting verzorgt door Eva Braun?
2wheeler zegt
@mopar: hahahaha! Mooi man haha!
chimaera zegt
@mopar: Goud!
doublechevron65 zegt
@mopar: eerder Alfred Speer zou ik zeggen. Eva hield zich met andere zaken bezig…
mopar zegt
@doublechevron65: Het heeft in ieder geval exact dezelfde allure als dat van hun laatste optrekje….
dirkv zegt
Het ziet er een beetje spartaans uit daar bij de Genesis dealer maar dan gaat wel alle aandacht naar de auto.
De auto’s van Genesis zitten goed in elkaar en rijden lekker. Jammer dat de motoren niet zuinig zijn en ze in Nederland dus zwaar belast zouden worden door de fiscus met als gevolg een hoge consumenten prijs. Een beetje het zelfde verhaal als met Subaru, fijne auto’s maar door de hoge BPM veel te duur in Nederland om te kunnen concurreren.
Citrofieleviltwin zegt
Staan volgens mijn mening al even hoog of zelfs verder dan Infiniti. Jammer eigenlijk en hoewel ik het Genesis zeker en vast gun, heeft het Renault-Nissan concern te veel kansen laten liggen in het premiumsegment. Ze concentreren zich teveel aan de onderkant van het segment. Dat geeft mooie verkoopcijfers maar ik zie nog liever een mooi gelijnde premiumbak dan de zoveelste Sandero of Lodgy.
RooieRick zegt
@Citrofieleviltwin: Het stuk gaat over Genesis. Dan haal je even Infiniti aan. Vervolgens heb je het over Renault-Nissan die kansen laat liggen in het premiumsegment. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
2wheeler zegt
@blackbaron: Infiniti is van Nissan, dat had een mooie tegenhanger kunnen zijn van Genesis.
RooieRick zegt
@2wheeler: Weet ik, mijn partner heeft een Infiniti M56 gehad. Infiniti en Genesis staan wat mij betreft op gelijke voet. Zo worden ze ook gezien in de VS. Net zoals Lexus bijvoorbeeld.
Natuurlijk zou het leuk zijn om ze in Europa vaker te zien op de weg maar deze merken liggen echt niet wakker van de verkoopaantallen in Europa.
Citrofieleviltwin zegt
@blackbaron: Op gelijke voet? Infiniti modellen in het ene land verkopen als Nissan Skyline en vice versa. Not done als je serieus wilt genomen worden in het premiumsegment. Dat is ook de reden dat Lincoln flopt met hun omgekatte Mondeo’s. De Infiniti QX30 is dan ook niet veel meer dan een Mercedes GLA. Verkopen ze eindelijk een premiumproduct maar niet volledig zelf ontwikkeld. Infiniti laat veel kansen liggen of ze hanteren alleszins een merkwaardige strategie in tegenstelling tot Genesis.
RooieRick zegt
@citrofieleviltwin: Genesis werd eerst als Hyundai Genesis aan de man gebracht, een gewone Hyundai met een luxe aankleding. Toyota verkoopt ook Toyota modellen als Lexus model. Mercedes verkoopt een pick-up wat onderhuids een Nissan is. Wat is nu het punt precies?
Citrofieleviltwin zegt
@blackbaron: “The name Genesis reflects Hyundai’s first entry into the luxury market segment.” De eerste Genesis was een probeersel om te bekomen wat het huidige Genesis nu is. Het punt dat ik wou waarmaken daar ben je al lang over.. Genesis heeft sneller en beter geleerd dan Infiniti en heeft meer respect kunnen afdwingen door alle ontwikkelingen binnenhuis te kunnen uitvoeren. De Mercedes pick up dat onderhuids een Nissan is moet zijn succes nog uitwijzen. Als het zal verlopen zoals de Citan dan heeft het geen positieve toekomst.
RooieRick zegt
@citrofieleviltwin: Tja ik raak door jou het spoor bijster. Nissan als Infiniti verkopen is not done. Hyundai Genesis modellen in andere en eigen land als Hyundai verkopen is prima. Hyundai Genesis is nu een probeersel?
Dat ze snel leren en heel goed naar de marketing hebben gekeken is al jaren duidelijk.
Citrofieleviltwin zegt
@blackbaron: De Hyundai Genesis heeft er altijd geweest als een op zichzelf staand model met eigen design. Het was geen Nissan Maxima met Infiniti badge of het was geen Infiniti dat hernoemd is naar Nissan Skyline. Bij deze was dit het laatste dat ik er aan toe te voegen had. I rest my case.
E34M5Touring zegt
@citrofieleviltwin: Euhh, de Equus is de voorloper van deze modellen. De vorige Genesis is een 3 serie formaat sedannetje. Met het succes van de Equus is daarna besloten de luxe auto’s onder een eigen label te zetten. Zoals Lexus en Infiniti. Men doet dit ook om zich verder van de KIA K900 af te zetten. Die begon wel heel erg op de Equus te lijken. Zou me niks verbazen als op een gegeven moment ook KIA met een luxe label komt.
Loek zegt
@citrofieleviltwin: DS is ook niks meer dan omgebouwde Peugeots, sterker nog, de eerste 3 jaar van DS in Europa waren de enige 3 auto’s gerebadgde Citroens. Al die premium meuk is niks anders dan verheerlijking van het logo: dat er qua basis een auto van de helft van de prijs onder zit is “common courtesy”. Zo werkt het bij elk premium zustermerk van elk autobedrijf.
Citrofieleviltwin zegt
@2wheeler: You got it, thumbs up.
Citrofieleviltwin zegt
@blackbaron: Wat ik wil zeggen is hoe dat Genesis al op korte tijd veel heeft weten te verwezenlijken en dat ze al in 1 adem kunnen genoemd worden met bijvoorbeeld Infiniti. Dat dwingt respect af. Meer niet.
RooieRick zegt
@citrofieleviltwin: @citrofieleviltwin: Dat deel is duidelijk. Begrijp ik nog steeds niet het gedeelte waar Renault-Nissan kansen laat liggen in het premiumsegment. Daar hebben ze Infiniti voor. Met de andere merken zitten ze in de andere segmenten.
Citrofieleviltwin zegt
@blackbaron: Zie reactie 2wheeler.
dirkv zegt
@Citrofieleviltwin: Zo slecht doen ze het toch niet?
Zowel Infiniti als Genesis maken premium auto’s en niet onverdienstelijk ook. Infiniti zet jaarlijks een kleine 250.000 auto’s weg en Genesis zo’n 140.000.
In Europa wil het idd niet zo lukken maar aan de overkant van de plas, het midden oosten en het verre Oosten zijn het echt wel status auto’s hoor.
Citrofieleviltwin zegt
@dirkv: Infiniti bestaat sinds 1989 en Genesis sinds 2007 denk ik. Op amper tien jaar tijd de helft aantal auto’s verkopen waar je concurrent al decennia over doet? Ze doen het natuurlijk niet onaardig maar is toch wel het teken dat Genesis veelbelovend is als deze cijfers vergelijkt.
RooieRick zegt
@citrofieleviltwin: Genesis sinds 2015, Hyundai Genesis sinds 2004, het eerste Hyundai Genesis model werd in 2007 geïntroduceerd.
Citrofieleviltwin zegt
@blackbaron: Heel leuk dat je dat hebt opgehelderd… Feit is dat Infiniti al veel langer bestaat en Genesis dus de betere leerling is en sneller leert.
RooieRick zegt
@citrofieleviltwin: Alstublieft. Klopt, zei ik in een andere post ook. Snel leren, goede marketing middels alle tegenwoordige media etc. helpt ontzettend goed. Bij Infiniti liggen de prioriteiten blijkbaar anders. Wellicht leren ze nu bij van Hyundai/Genesis. Tijd zal het zeggen.
eefie zegt
Ik zag er vandaag eentje rijden op tv, voor de Koreaanse top.
Auto is wel te groot voor de kleine rocketman
mopar zegt
@eefie: Hyundai (en Genesis) komt uit Zuid Korea en Kim jong un uit Noord Korea.
Little Rocket Man zal dus nooit een auto van de aartsvijand rijden.