Met zo’n widebody toont een dikke Stelvio Quadrifoglio zo dik als het hoort.
De Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio is een geweldige crossover. Het is de perfecte crossover voor mensen die eigenlijk geen crossover willen. Ofwel, de mensen die de discussie met hun eega verloren hebben.
De ene ouder wil graag een veilige auto met hoge instap en praktische items als een achterbank en dakdragers. De andere ouder wil graag meer dan 500 pk, een in basis achterwielaangedreven chassis en koolstofvezel cardanas.
Hele dikke Stelvio Quadrifoglio
Ondanks dat het van zichzelf een dikke auto is, is de Stelvio Quadrifoglio vrij subtiel. Niet iedereen ziet meteen dat je een heel erg dikke auto hebt.
Nu heeft dat ook zijn charmes, maar het prestatiepotentieel herken je niet helemaal als je een Stelvio Quadrifoglio voorbij zit komen. Gelukkig heeft SD Carbon daarvoor een oplossing met deze cheftige bodykit!
Dat is zeldzaam, want we zien niet heel veel tuning-spulletjes voorbij komen voor de Alfa Romeo Stelvio. Voor de Giulia heel af en toe, maar voor nu pakt SD Carbon groots uit met de Stelvio.
Ditmaal is het niet en iets ander bumpertje, maar echt een compleet met andere voorzijde, voorschermen, sideskirts, achterbumper, diffusor én spoilers. Ja, spoilers, er staan twee rijen met strijkplanken klaar.
Vossen patta’s
Als je de wielkastverbreders en zijschermen aanpast, dien je ook wat te doen aan de wielen. Volgens SD Carbon passen de normale wielen wel, maar staan ze te ver naar binnen. Om een voorbeeld te geven van hoe het ook kan, hebben ze een setje Vossen-lichtmetaal erop geschroefd.
Ze meten 22 inch in diameter en zo subtiel als Gordon en Gerard met ieder een fles Apfelkorn in hun mik. Vind je die maar matig (de wielen, Geer en Goor zijn episch!) en wil je de originele wielen hebben, kunnen bij SD Carbon een spacertje voor je plaatsen.
Naast alle visuele aanpoassingen, kun je ook de techniek afstemmen op je eigen smaak. Zo kan de motor gekieteld worden van 510 pk naar 600 pk. Dat is is niet het enige goede nieuws. Je krijgt namelijk 36 maanden garantie op de modificaties.
Dit specifieke exemplaar kun je kopen (voor 86.000 pond), maar hopelijk kun je de onderdelen ook bestellen voor je eigen Stelvio Quadrifoglio, om ‘m net wat dikker te maken. En als we dan toch aan verzoekjes doen: kunnen ze dit niet maken voor de Giulia?
Uiteraard hebben we ook de rijtest voor je:
Meer lezen? Dit zijn de 13 gaafste moderne Alfa Romeo’s
Eind 2022 komt Alfa Romeo met een update van de Stelvio en Giulia
geelbarrel zegt
Wat staat dat lekkerrrrr!
Dutchdriftking zegt
Nog 5cm lager, dan hebben we eindelijk een Giulia station
jarnobakker zegt
Eerder een Guilia hatchback.
kennone zegt
Giulietta dan
bernoulli zegt
Met die zwarte ramen is het meer een Alfa Bestelvio.
leaper035t zegt
Lekkere off roader.
autodrome zegt
Kijk dan is toch heel anders dan een BMW i7 Piggy …. Lekker, lekker en nog eens lekker …. Moet m’n spaarvarken er maar eens op stukslaan …
lekkerlinksrijden zegt
Als je wat dichter op het asfalt wil zitten, overweeg een Giulia
petroldrinker zegt
Oeff, maar is kijken voor onze stelvio quadrifoglio 👀👀😎
kenner zegt
Eens
drdre1 zegt
Vind de spatborden afbreuk doen aan de rest. Beetje Liberty Walk-syndroom, niet mijn smaak in deze.
Paul58 zegt
Heel bruut. Persoonlijk zou ik het wel mooier vinden als deze 1-2 cm hoger zou staan.
dondeboer zegt
Heel fout, maar stiekem ook wel heel erg lekker.