• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dikke Stelvio Quadrifoglio nu nog dikker

Auteur: willeme, gepost 29 juni 2022 om 14:59 – 13 Reacties

Met zo’n widebody toont een dikke Stelvio Quadrifoglio zo dik als het hoort.

De Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio is een geweldige crossover. Het is de perfecte crossover voor mensen die eigenlijk geen crossover willen. Ofwel, de mensen die de discussie met hun eega verloren hebben.

De ene ouder wil graag een veilige auto met hoge instap en praktische items als een achterbank en dakdragers. De andere ouder wil graag meer dan 500 pk, een in basis achterwielaangedreven chassis en koolstofvezel cardanas.

dikke Stelvio Quadrifoglio

Hele dikke Stelvio Quadrifoglio

Ondanks dat het van zichzelf een dikke auto is, is de Stelvio Quadrifoglio vrij subtiel. Niet iedereen ziet meteen dat je een heel erg dikke auto hebt.

Nu heeft dat ook zijn charmes, maar het prestatiepotentieel herken je niet helemaal als je een Stelvio Quadrifoglio voorbij zit komen. Gelukkig heeft SD Carbon daarvoor een oplossing met deze cheftige bodykit!

dikke Stelvio Quadrifoglio
dikke Stelvio Quadrifoglio
dikke Stelvio Quadrifoglio
dikke Stelvio Quadrifoglio

Dat is zeldzaam, want we zien niet heel veel tuning-spulletjes voorbij komen voor de Alfa Romeo Stelvio. Voor de Giulia heel af en toe, maar voor nu pakt SD Carbon groots uit met de Stelvio.

Ditmaal is het niet en iets ander bumpertje, maar echt een compleet met andere voorzijde, voorschermen, sideskirts, achterbumper, diffusor én spoilers. Ja, spoilers, er staan twee rijen met strijkplanken klaar.

dikke Stelvio Quadrifoglio

Vossen patta’s

Als je de wielkastverbreders en zijschermen aanpast, dien je ook wat te doen aan de wielen. Volgens SD Carbon passen de normale wielen wel, maar staan ze te ver naar binnen. Om een voorbeeld te geven van hoe het ook kan, hebben ze een setje Vossen-lichtmetaal erop geschroefd.

Ze meten 22 inch in diameter en zo subtiel als Gordon en Gerard met ieder een fles Apfelkorn in hun mik. Vind je die maar matig (de wielen, Geer en Goor zijn episch!) en wil je de originele wielen hebben, kunnen bij SD Carbon een spacertje voor je plaatsen.

dikke Stelvio Quadrifoglio

Naast alle visuele aanpoassingen, kun je ook de techniek afstemmen op je eigen smaak. Zo kan de motor gekieteld worden van 510 pk naar 600 pk. Dat is is niet het enige goede nieuws. Je krijgt namelijk 36 maanden garantie op de modificaties.

Dit specifieke exemplaar kun je kopen (voor 86.000 pond), maar hopelijk kun je de onderdelen ook bestellen voor je eigen Stelvio Quadrifoglio, om ‘m net wat dikker te maken. En als we dan toch aan verzoekjes doen: kunnen ze dit niet maken voor de Giulia?

Uiteraard hebben we ook de rijtest voor je:

Meer lezen? Dit zijn de 13 gaafste moderne Alfa Romeo’s

Eind 2022 komt Alfa Romeo met een update van de Stelvio en Giulia

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
    Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
  • Alfa Romeo Tonale Quadrifoglio is een lekkere compacte dikzak
    Alfa Romeo Tonale Quadrifoglio is een lekkere compacte dikzak
  • Alfa Romeo Stelvio als charmante politieauto
    Alfa Romeo Stelvio als charmante politieauto
  • Alfa Romeo Giulia Estrema
    Alfa Romeo Giulia Estrema is Quadrifoglio-light

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, bodykit, Quadrifoglio, rood, stelvio, velgen, verlaagd, Video, vossen-wheels

Vorig bericht: « Citroën ë-C4 X is helemaal nieuw en officieel!
Volgend bericht: Video – Mercedes 190 E 2.5-16 »

Lees Interacties

Reacties

  1. geelbarrel zegt

    29 juni 2022 om 15:37

    Wat staat dat lekkerrrrr!

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    29 juni 2022 om 15:49

    Nog 5cm lager, dan hebben we eindelijk een Giulia station

    Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      29 juni 2022 om 18:08

      Eerder een Guilia hatchback.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        29 juni 2022 om 23:10

        Giulietta dan

        Login om te reageren
  3. bernoulli zegt

    29 juni 2022 om 15:58

    Met die zwarte ramen is het meer een Alfa Bestelvio.

    Login om te reageren
  4. leaper035t zegt

    29 juni 2022 om 16:03

    Lekkere off roader.

    Login om te reageren
  5. autodrome zegt

    29 juni 2022 om 16:10

    Kijk dan is toch heel anders dan een BMW i7 Piggy …. Lekker, lekker en nog eens lekker …. Moet m’n spaarvarken er maar eens op stukslaan …

    Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    29 juni 2022 om 16:18

    Als je wat dichter op het asfalt wil zitten, overweeg een Giulia

    Login om te reageren
  7. petroldrinker zegt

    29 juni 2022 om 17:31

    Oeff, maar is kijken voor onze stelvio quadrifoglio 👀👀😎

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      29 juni 2022 om 18:07

      Eens

      Login om te reageren
  8. drdre1 zegt

    29 juni 2022 om 18:01

    Vind de spatborden afbreuk doen aan de rest. Beetje Liberty Walk-syndroom, niet mijn smaak in deze.

    Login om te reageren
  9. Paul58 zegt

    29 juni 2022 om 21:26

    Heel bruut. Persoonlijk zou ik het wel mooier vinden als deze 1-2 cm hoger zou staan.

    Login om te reageren
  10. dondeboer zegt

    30 juni 2022 om 06:48

    Heel fout, maar stiekem ook wel heel erg lekker.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North