Al bijna 30 jaar houdt de Duitse tuner Lorinser zich bezig met het veredelen van Mercedi. Laatst werd deze 450 SEL nog hardhandig aangepakt. Nu is het de nieuwe S-klasse die voorzien is van een flinke vermogens-upgrade en de nodige uiterlijke opsmuk.
Zelf hebben ze het over “gecultiveerde vormen” en zo. Maar de meesten zullen het toch gewoon blijven zien als een S-Klasse met wat extra spoilerwerk. Onder de voorbumper pronkt een nieuwe onderlip en de zijkanten zijn voorzien van bijpassende skirts. Achterop is een raamspoiler geplakt en de gewijzigde achterbumper maakt plaats voor vier uitlaatpijpjes. Twee 22″ velgen met bandenmaat 275/25ZR22 vullen de voorste wielkasten, achter is het rubber 295mm breed. Binnenin is er gestrooid met wat aluminium accenten en vloermatten met logo’s (een must).
Voor de twaalfcilinders heeft Lorinser ook een leuk powerpakketje ontwikkeld. Geoptimaliseerde turbo’s, andere brandstof-inspuiting en een andere uitlaat zorgen ervoor dat het vermogen met zo’n 110 pk stijgt. Naar goed tuneriaans gebruik werd de begrenzer ook direct in de prullenbak gegooid. Hierdoor is de rit van en naar kantoor nog sneller te doen. Echt comfortabel werken op de achterbank kan waarschijnlijk niet meer, maar dat geeft niet. Hoeveel dit alles bij elkaar kost is niet bekend.
spykerboy zegt
subtiel gedaan en mooi :)
Mep de Nepper zegt
Oh… niet zo lang geleden, vorig week, zag ik een lorinser s-klasse (huidige model) v12 staan. Deze had dezelfde spoilerwerl als deze.
SyriX zegt
niet verkeerd, alleen de sideskirts en de vinnen mogen van mij weg..
aaap zegt
best leuk als je van over de top houdt.
Rikus zegt
Staat of stond er ook een op marktplaats.
Het krachtkuurtje en spoilers.. tsja.. Hij is het niet echt nodig!
Olleh zegt
Tja ik denk dat de lokale drugsbaas weer in zijn handjes kan wrijven.. Wat een gedrocht zeg.. De S-klasse zoals hij niet bedoeld is!
Mbaas zegt
prachtig
Envy zegt
In Tilburg rijdt er 1 rond. Ik zag hem pas nog terwijl hij aangehouden was bij een fuik. Zo’n auto vraagt er gewoon om om aangehouden te worden.
P.s. verander dat directiebak maar in drugsbak inderdaad!
SummerSky zegt
Misschien wat voor de kermisdirecteur? Oh nee, geen chromen wielkastsierlijsten…
Willem vd Velde zegt
Het is de auto er misschien niet voor, maar dit kun je toch niet lelijk vinden? Mooie bak en leuke vermogenswinst!
Jokkebrok zegt
Ziet er toch nog best OK uit!
BaySideBlueBoy zegt
Lorinser heeft geen bestaansrecht. We hebben Brabus al!
MercedesForum zegt
Gelukkig zoals we van Lorinser gewend zijn aan de linkerkant gefotografeerd….
Aan de rechterkant zien die wielen er niet uit….
Dimglor zegt
@MercedesForum: Dat zijn toch gewoon dezelfde velgen…? Ik versta niet waarom ze aan de rechterkant lelijk zouden zijn en aan de linkerkant niet….
ot: De enige aanpassing van deze Lorinser (qua uiterlijk natuurlijk ;) ) die goed is volgens mij, zijn die velgjes… Voor de rest vind ik dat extra spoilerwerk niet echt nodig ;)
ML Benz zegt
@Dimglor: Dit zijn dezelfde velgen, alleen zijn ze dus gespiegeld als je ze van de andere kant bekijkt.
MercedesForum zegt
Precies, de schoepen van de rechter wielen draaien tegen de draairichting is, aan de linkerkant draaien ze mee ;)
Dus de remmen zullen aan de ene kant heter worden dan aan de andere kant.
Neem dan SLR wielen, die zijn wél draairichting gebonden.
Dirk zegt
Doe mij maar een S-klasse met een amg-pakket en amg-velgen.
Dit past niet echt bij zo’n zakelijke sedan toch mensen?
meneersander zegt
Dit is toch wel de Sjonnie S-klasse.
pascal zegt
Redelijk. Lorinser is toch wel een goede tuner hoor. Maar ik vind de voorkant en de velgen niet zo geslaagd.. Ik zou er DUB of Asanti velgen eronder proppen. ( Als je er een Johnny bak ervan wil maken )
Autoliefhebber zegt
Mmm, redelijk beschaafde tuning nog, gelukkig.
muazam zegt
heel mooi werk jongens
Benz.. zegt
Gewoon standaard laten.. De “gewone” S (al is het “maar” een 320) ziet er een stuk beter uit dan deze creatie.
Inderdaad, de S-klasse zoals deze niet bedoeld is!