De Franse tuner Lazareth (die we kennen van hun bizarre quad’s) leek het wel een goed idee om een Twingo wat heftiger te maken. En dus werd er achterin een 3.5 liter grote V8 van Range Rover gemonteerd.
Helaas is het vermogen van die V8 niet extreem hoor. Ik zou zelfs durven zeggen dat 180 pk mij een beetje tegenvalt. De motor drijft wel de achterwielen aan en is gekoppeld aan een handgeschakelde 5-bak. De velgen zijn 18 inch groot en 230 mm breed aan de voorkant en zelfs 320 mm breed achteraan. Een sportief interieur maakt het geheel af. Interesse? Voor een lousy €70.000 kan je dit bommetje kopen bij Lazareth. (via: carscoop)
Martin zegt
Gelukkig hebben ze het subtiel gedaan, anders was het echt lelijk geworden denk ik!
jan1666 zegt
leuk ding, alleen de prijs…
matthisl zegt
booskijkers en hij is af :P
wimbers zegt
@matthisl: geen booskijkers maar wimpers…
jzaero zegt
Ziet er vet uit, zal ook wel hard gaan XD Maar 180 pk krijg je tegenwoordig ook uit een normale 4pitter. Al is een V8 natuurlijk wel veel ‘mooier’.
lautje23 zegt
180 pk kan bijna niet..?!
troublesome88 zegt
Dit is toch te lelijk voor woorden, wat voor soort mensen leggen hier nou 70k voor neer?!
Tom B. zegt
En dan nu met een Smart ForTwo…
Jeroen zegt
? 180 pk uit een 3.5L V8…..Serieus?
Mairsil zegt
180pk is wel heel treurig, waarschijnlijk is hij met al dat extra gewicht gewoon trager dan de 150pk Twingo RS.
Dan deed Renault het zelf toch een stukje beter met de Clio V6 destijds.
BananaFlip zegt
Dat is echt wel heel erg dik van achteren!
Clio V6 in het kwadraat, met het vermogen van een 1.8je.
Da’s jammer, maar daar gaat het allemaal niet zo om.
boostah zegt
maja geef die meer pk en zelfs de beste coureur kan er geen weg meer mee. Korte wielbasis + hoog vermogen + RWD is een hell om mee te rijden.
Le_Feber zegt
Heel gaaf gedaan… Ik denk dat 180 pk genoeg is voor zo’n kleine auto. Krijg je er trouwens ook nog een reservewiel bij … :D
sir_smokalot zegt
Oftewel 9 inch breed voor en 12,5 inch achter.
Stom imperial stelsel, laat die eigenwijze Eilandbewoners nou eens een keer op het metrische stelsel overgaan!
Zie je ’t al voor je:
“Ik heb een nieuwe Twingo RS, met dikke 43,2 cm velgen!”
“Ach joh, da’s niks, onder mijn Cayenne liggen 60,96 cm-jetsers!”
Werkt ook niet helemaal….
Jobdebink zegt
“Helaas is het vermogen van die V8 niet extreem hoor. Ik zou zelfs durven zeggen dat 180 pk mij een beetje tegenvalt.”
Tsja ze moeten zich aan de emissienormen houden he…
Bob zegt
In het derde filmpje moet tie nog afgesteld worden want hij valt de hele tijd uit.
JanJansen zegt
Knap werk, zeker omdat de verhoudingen van het ontwerp er goed uitzien.
Ook goed te zien dat er voor een handbak is gekozen, om nog maar te zwijgen over het Motec dash; nice.
Pk/Gewicht verhouding is natuurlijk zoek, maar dat is een pathologische afwijking van mij om daar op te letten (en de reden dat ik een Caterham bouw).
Rick dos zegt
Hebben ze hier nou een Twingo heftiger gemaakt of een Quad een Twingo gemaakt.
Het enige wat hier nog Twingo aan is, is de bovenkant van de body.
lincoln zegt
als ik mocht kiezen ..
deze auto .. of een petitie tekenen om het voortbestaan van Spa Francorchamps te garanderen ??
dan kies ik voor de laatste ..
nu nog een FATSOENLIJKE internet-site zoeken waar dat zou kunnen ..
Cap zegt
vereedelde brommobiel, zit er eigenlijk wel airco in?
Aalt Jan zegt
Ze hebben ook nog leuke creaties op de vorige mini gemaakt ook eentje met een V8 daar zal wel wat meer pit inzitten, verder vind ik het niet echt een noemenswaardig karretje maarja als je iets aparts wil en het geld heb is het een leuke aanwinst.
Cantago zegt
Lichtelijk gestoord, HEERLIJK! 180pk is wel erg weinig voor een V8, dus daar verliest hij het op…
Headhunterz zegt
hmm.. hier kan Renault nog van leren! :P
ziet er wel erg vet uit! :D
sven2 zegt
dit ding ziet er niet uit!!! dus zou er nooit een willen!!
Jez zegt
Die 180pk valt inderdaad serieus tegen, dan kun je er even goed een 1.8 turbootje inleggen… En voor 70k? Nee doe maar niet.
FrankypankyV8 zegt
180 pk. uit een V8 valt idd. erg tegen!
En waarom niet ook de body aangepakt, i.p.v. alleen maar spatbordverbreders monteren?!?
Waarom niet zelf een achterwielophanging uitgedoktert, i.p.v. gewoon lomp een achteras van een andere auto eronder te hangen?!?
Zo kan ik het ook…
Het oogt daardoor zo goedkoop! Dan is 70K wel heel erg veel geld!
sjoerdmini zegt
Waarom is iedereen zo verbaast over die 180pk?
Vergis je niet dat dit een 3.5 v8 Rover blok is, waarvan het ontwerp uit 1961 bij Buick vandaan komt.
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine
Het koppel is (standaard) wel 280 Nm, dus dat is meer dan genoeg voor zo’n klein Twingootje ;)
Wel jammer dat ze gewoon dat blok niet hebben getuned, want er kan zo veel mee gedaan worden om de pk’s wat op te krikken. Zoals bij alles wat Brits is wordt er heel veel door enthousiasten aan gesleuteld en verbeterd.
jzaero zegt
@sjoerdmini: Dat is dus niet in het artikel vermeld.. :roll: daarom dus. Maar inderdaad zo’n V8 blok heeft een veel hoger koppel dan een normaal 4pittertje met 180pk. Dus het zal die twingo RS er vast wel uit rijden.
RenesisHP zegt
@jzaero:
Die Twingo RS heeft waarschijnlijk iets meer moeite om zijn vermogen te plaatsen.
pomoek zegt
Ik ben niet van de tuning, maar dit vind ik er wel aardig uitzien??!
Toet toet zegt
180 pk kan je ook uit een 1 liter blok halen (Yamaha-R1). Een hoop kilo’s eruit en je bent een stuk sneller dan dit exemplaar.
BananaFlip zegt
@Toet toet: 180 pk kun je ongeveer uit elk bestaand blok halen.
RenesisHP zegt
Wauw. Maar 180pk in een fucking dinky toy.
Hoeveel van bovenstaande reaguurders hebben 180pk en hoeveel rijden er met een V8?
Veel meer vermogen maakt zo’n auto onhandelbaar.
Ik denk overigens ook dat deze Twingo behoorlijk snel van zijn plaats af komt met zulke brede banden.
Al met al een grappig project waar veel mensen zich op verkijken.
Dit apparaat weegt iets minder dan de gemiddelde Golf.
Ik denk dat de snelheidsbeleving waanzinnig is.
Maar 180pk????.. Tsss. Ik weet wat 180pk in een kleine verpakking kan doen. Durf te wedden dat menig pk hok het aardig moeilijk gaat krijgen met deze twingo.
Alwood zegt
@RenesisHP: Maarr die V8, uit een Range Rover heeft een heel lui karakter. Ook in dit autootje moet het dus prima handelbaar zijn, heb je dat rubber gezien! :o Ik vind 250 toch wel het minimum voor een sportieve wagen hoor ;)
RenesisHP zegt
@Alwood:
Een heel lui karakter in zo´n dinky toy maakt niet echt uit. Dat blok moest vroeger veel meer gewicht voortbewegen. Daarbij is het koppel al vanaf lage toeren beschikbaar. Die banden zijn bijna noodzaak.
Ik haal de 250pk net wel-net niet. :?
Weet je het tunnelrun filmpje nog wat ik ooit geplaatst heb? De volgauto was een licht getunede Clio RS 172. Nu zo’n 190+ Pk’s.
Dat ding rij ik pas vanaf de 160 los. :shock:
Ligt aan verschillende omstandigheden.
Toch maak ik menig sportauto het leven zuur.
Larrs zegt
Doe dan gelijk een Hemi blok erin. Kost wat, maar dan heb je ook wat. :P
Maar verder wel netjes wat ze gedaan hebben. :)
blag zegt
very sexy
Alwood zegt
Prachtig :D vooral ook het geluid, pas perfect bij de auto… Maar dat vermogen :( had het blok dan op zijn minst naar Esprit-specificaties opgetild…
Jax zegt
@troublesome88
ik !!
M3_lover zegt
Neen toch ni voor die prijs! Wat dom :-)
Dinges zegt
180 pk????
Wat is het nu van de V8? nu is die auto alleen maar zwaarder voor niks…..
Twin turbo kitje had meer uitgehaald. (+ goedkoper)
prutsers
Willem vd Velde zegt
180 uit een 3,5 liter valt nog mee.
De amerikanen haalden zelf, in de oliecrisistijd maar 160 pk uit een 7,6 liter blok… Lagere compressieverhouding = minder pk = lager verbruik, toch? Das pas achterlijk :P
lincoln zegt
@Willem vd Velde .. peekaas adoreren .. da,s pas achterlijk ..
lincoln zegt
echt een verschrikkelijk leuk karretje ..
moet je ook niet serieus nemen ..
interessant doen doe je maar met een uitgestreken gezicht bij je leasebak ..
motorblok komt uit de oertijd .. nou en .. is toch leuk ..
RenesisHP zegt
Daarbij zal het gewicht van het motorblok aardig wat tractie op de brede achterbanden plaatsen.
Waarschijnlijk is dit gewoon een 5/6 sec autotje.
Rap zat dus.
Rob USA zegt
Wat een overprijst,underpowered,misbaksel van plastic.
Fransen hou het bij stokbrood en Paturain(zal wel niet echt uit Frankrijk komen BTW) aub, daar zijn jullie wel goed in.
Stiggie zegt
Doe mij maar een Clio V6,
Dit is toch niets mensen!
Joeri Groot zegt
het ultieme pc-hoofd traktortje
ggj zegt
Dat Rover 3,5-liter V8 blok is een erg oude motor. Toendertijd was 150-190 pk uit een 3,5-liter motor normaal, nu niet meer. Vroeger lag de pk/liter verhouding zo rond de 50, nu eerder tegen de 70/80. Dat ze hem niet hebben getuned boeit niet, ze hebben aangetoond dat een 3,5-liter V8 in een Twingo kan. Meer vermogen kan altijd nog.
bozewolf zegt
Het idee is ubervet, maar het gebruikte materiaal is beetje jammer.
En dan bedoel ik de motor, niet de Twingo. Het idee van een monsterTwingo is hilarisch.
Deze V8 is teveel KG’s en te weinig PK’s.
35i zegt
Smallere banden graag… Beetje regen en je auquaplant alle kanten op met zulke rubbers onder zo’n autotje…
six-trey zegt
70000 voor een twingo :lol: is er iemand die dit serieus zou kopen
BmwMPower zegt
Zie het als een soort Abarth.
Klein, erg pittig en het gaat vast rete hard.
sjoerdmini zegt
@Bozewolf, op zich valt het gewicht van dit blok nog wel mee voor een v8. Tis namelijk een aluminium blok, gietijzeren v8’s zijn veel zwaarder…
Het lelijke eendje zegt
180 pk, dat heb ik zelfs in mijn 1.4tsi’tje.
En die is een pak goedkoper en mooier dan die lelijke Twingo. Sneller zal hij ook wel zijn.
Waus zegt
Wat is dit kansloos zeg.
Mr. Dj M. zegt
Nu nog naast de optische tuning de motorische tuning! Is wel erg weinig he die 180 pk uit die V8, zonde!
Citrofiel zegt
Een 1.6 turbo had was gemakkelijker geweest en was even hard gegaan. Het enige voordeel van deze V8 is het geluid. Toegegeven, dat is een groot voordeel, en ik zie de lol er van in, maar echt handig is het niet.
sarcast zegt
bestaat al een jaar of wat dit ding…goedemorgen autoblog