Vanzelfsprekend worden ook de verantwoordelijken aan de andere kant van de grote plas de laan uit gebonjourd.
Volgens Reuters zullen ook VW USA baas Michael Horn en salesbaas van de VW-groep Christian Klingler naar aanleiding van grote dieselschandaal bij Volkswagen het veld moeten ruimen. De kans is natuurlijk aanwezig dat deze twee niet op de hoogte waren van de ‘uitstootfraude’, maar in dat geval hadden ze dat wellicht wel moeten zijn. Hetzelfde geldt voor ex VAG-eindbaas Martin Winterkorn, die onlangs de eer aan zichzelf hield en zijn afscheid aankondigde. De topmannen van enkele VAG-dochters worden al genoemd als mogelijke opvolger.
Wat betreft Michael Horn: er gaan alweer geruchten dat Skoda-baas Winfried Vahland het stokje van hem overneemt. Als Vahland het inderdaad wordt, wensen we hem alvast heel veel succes met het opruimen van de puinhoop die VW in de Verenigde Staten heeft veroorzaakt. Aan de andere kant is het voor topmannen in deze league een geweldige kans om zichzelf te bewijzen en zodoende nog wat treetjes op de corporate ladder omhoog te klimmen. Bovendien heeft Vahland met Skoda bewezen dat hij een hoop in z’n mars heeft.
Op de hoogte blijven van alle ins en outs met betrekking tot Dieselgate? Klik HIER.
lincoln zegt
Asiel aanvragen in NL aub ..
We hebben nog woningcoöperatie spoorweg een ziekenhuis directeuren nodig ..
En vluchtelingen die wel echt hoog opgeleid zijn ..
clarkson zegt
Ze weten bij VW tenminste wel van aanpakken. Dan kunnen ze weer met een ‘schone’ lei beginnen!
willempjuh zegt
Die foto hahaha
opaspeer zegt
@willempjuh:
Dan vind je deze vast ook grappig.
http://pix.echtlustig.com/1509/still-cleaner-than-a-new-volkswagen.jpg
trustmeiamanengineer zegt
Lijkt nu wel erg alsof ze denken dat met het schoonvegen van de managementtop het probleem ook ‘vanzelf’ verdwijnd. Hoewel de verantwoordelijke natuurlijk wel hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Ze moeten alleen wel wat figuren overhouden die de troep ook daadwerkelijk kunnen gaan opruimen.
moveyourmind zegt
@trustmeiamanengineer: Ze stellen tenminste wel een daad door dit te doen.
Én ze zullen wel móeten laten zien dat ze een andere koers gaan varen, anders zakt het aandeel nóg verder in én zal de publieke opinie nog negatiever worden met alle gevolgen voor de verkopen.
Nam de politiek maar eens een voorbeeld aan het VW concern.
desjonnies zegt
@trustmeiamanengineer:
Er is verrekte weinig anders wat ze kunnen.
Problemen, ECHTE problemen moeten nog komen.
– Deelstaat Nedersaksen als aandeelhouder en veel politici lokaal en landelijk die twee petten dragen.(werd gisteren al volop over gediscussieerd op TV )
– Consumenten die zich gaan roeren dat de Volkswagen die ze hebben niet aan de normen voldoet en hun geld terug willen hebben.
– Andere landen die ‘ineens’ de noodzaak van soortgelijke onderzoeken inzien.
– Stel dat Californië deze Diesels gaat verbieden, dan is het leed niet te overzien.
Dus Volkswagen moet heel snel en op heel nederige wijze zwaar aan damage-control gaan doen.
Want ook wij zijn door ze belazerd, zo is het gewoon !
bsxc2 zegt
Het blijven Duitsers hé…
marinepower zegt
Welk merk volgt…..
Dutchdriftking zegt
Wat ik me dan af vraag. wie besluit er nou wie er daadwerkelijk uit moet?
tunefuldjmike zegt
@dutchdriftking: aandeelhouders zullen zich wel stevig roeren in die discussie, zij zijn de personen die geld zien verdampen.
Hupke zegt
Ach en terwijl iedereen loopt te janken over enkele mieserige dieselwagentjes bestellen ze nog rap een kookboek voor verse groenten en een koptelefoon om mee te joggen online, een mens moet immers gezond blijven. De 40.000kw aan scheepsdiesels die zulke rommel tot bij ons vaart daar kunnen 1000 liegende diesel polo’tjes in. En die scheepsdiesel draait 24/7 dus zeg maar gerust 30 000 liegende polo’tjes.
rufctr01 zegt
@Hupke: alleen zo’n scheepsdiesl kan 5000 van die polootjes vervoeren dus is zo’n scheepsdiesel efficienter en schoner.