Wat een statement.
In Parijs heeft Volkswagen de I.D. staan. Een concept dat de elektrische toekomst van het merk moet voorstellen. Zo staat de I.D. op een compleet nieuw platform. Toekomstige elektrische modellen van het VAG-concern zullen gebruik gaan maken van dit specifieke platform. Maar hoe presenteer je een concept op een sexy manier? Door oude legendarische modellen erbij te melken betrekken natuurlijk.
Want volgens Volkswagen hoort de I.D. in het rijtje van de Kever en de allereerste Golf. Deze twee modellen bleken ontzettend belangrijk voor het toekomstige verloop van het Duitse merk. Tegen 2025 wil het VAG-concern meer dan 30 elektrische modellen in het gamma hebben. Naar aanleiding van het dieselschandaal heeft een ‘schone toekomst’ een hoge prioriteit. Ze hebben immers wat goed te maken, daar in Wolfsburg.
De I.D. moet in 2020 bij de dealer staan. Het model heeft een 125 kWh batterij en de actieradius schommelt tussen de 400 en de 600 kilometer.
dracae zegt
Beetje voorbarig.. laten we over 30 jaar eens weer kijken…
madmarky zegt
Leuk detail, die losse 240v stekker die voor het wiel op de grond ligt
duckmefaddy zegt
@madmarky: Dat is de stekker om de auto aan te zetten. De radius is ook afhankelijk van de lengte van je verlengsnoer
martinus zegt
Elektrisch rijden is de toekomst.
Die range van 600KM is prettig.
Dat is al meer dan de meeste LPG oplossingen.
lekbak zegt
@martinus: wat een vergelijk zeg, lpg… Die tank je vol en je kunt weer gaan. Na 5 minuten!
martinus zegt
@lekbak:Het aantal gastankstations is een stuk lager dan het aantal plekken waar je je auto aan de laadpaal kan knallen.
lekbak zegt
@martinus: het zou me niet eens verbazen als er tegenwoordig meer laadpalen dat tankstations zijn. Maar laden duurt uren en tanken minuten. Het blijft een vergelijk van niks. De enige theoretische range beperking van een auto op lpg is de chauffeur.
stationcar zegt
Ik zeg: te weinig en te laat.
Andere merken hebben al járen dergelijke modelletjes in hun showroom staan, sterker nog sommige modellen zijn al aan hun 2e of 3e generatie toe en VW wordt nu pas wakker.
Kunnen ze nog zo hoog van de toren blazen, maar ik durf te wedden dat als het dieselschandaal zich niet had voorgedaan er helemaal geen kont veranderd was bij VW.
Prutmerk.
sjaakjwt zegt
@stationcar:
Te laat zijn ze zeker niet. De markt voor e-cars is bij lange na nog niet verzadigd. Het staat zelfs nog in de kinderschoenen. Ik kan bij lange na geen Tesla betalen, voor mij is er geen elektrische auto voor min of meer hetzelfde geld en dezelfde gemakken als een conventionele auto.
Dutchdriftking zegt
@stationcar: lekker onderbouwd ook.
mashell zegt
@stationcar: wat is het toch leuk om over VW te zeiken. Dat kun je nooit genoeg doen. Maar als we nuchter naar de feiten kijken dan is VW groot in electromobiliteit. De eUp! en eGolf staan al wat langer aan de showroom zijn beide aan de 2e generatie toe. In hybride techniek hebben ze flink bijgehaald, de Passat en Golfjes GTE verkopen als warme broodjes. De Tourareg is als er hybride. Tiguan binnenkort ook. Als je ziet waar Audi en Porsche mee bezig zijn dan weet je dat het VW concern juist erg vooruitstrevend bezig is. Ze hoeven alleen nog Tesla, Renault en BMW voor zich te dulden.
stationcar zegt
@mashell:
Die E-up en E-Golf hebben een actieradius van ca. 150 kilometer en worden verkocht voor torenhoge prijzen.
Ik weet niet hoe het met jouw zit, maar in mijn ogen is dat een giller van formaat; wie koopt nou een auto die 150km ver kan rijden om hem vervolgens 8u (!) aan de oplader te moeten hangen??
Daar zijn ze dus helemaal niet groot mee… Sterker nog ze lopen jaren in ontwikkeling áchter.
Hybrides hebben ze inderdaad al wel een tijdje maar ook daarmee hobbelen ze achter de andere grote merken aan. De eerste VW hybride was er in 2009 of 2010 terwijl de Prius er al in 1997 was…
Verder ben ik niet altijd van het VW pesten, maar op dit vlak zijn ze gewoon laat en hebben ze tot nu toe onvoldoende gepresteerd.
berlinetta zegt
@stationcar: Ben het niet helemaal met je eens. Volgens mij is er nog geen een merk dat een elektrische auto op de markt heeft gebracht die zich echt kan meten met een conventionele auto. Of de actieradius is te weinig, of de prijs is te hoog. Bovendien speelt het gewicht ook nog altijd parten.
lekkerlinksrijden zegt
@berlinetta: het laat niet lang meer op zich wachten. Als je kijkt naar 5 jaar geleden en nu is er een hoop verandert. En 5 jaar verder? we zullen zien
mashell zegt
Na de pizzabodem van karton zijn er nu ook autowielen van karton.
Dutchdriftking zegt
Komt die elektro golf met dat hippe jasje alweer voorbij.
bastiaangt zegt
Ik vind dit statement echt een regelrechte belediging naar de Golf 1 en de Kever. Als ik een Kever was, had ik mijn bestuurder nu direct aangespoord om alle VW-logo’s per direct van mijn carrosserie af te halen!
(Sorry, iets teveel Herbie gekeken…)
entail zegt
Wanneer houden ze nou eens op met die gekleurde wieltjes onder concepts. Het begint een beetje kinderachtig te worden, en cliché..
kobus1967 zegt
125 Kwh accu? Dan word de actieradius zo’n 800 a 1000 km ik denk dat de accu een stuk kleiner is anders kost alleen de accu al minimaal 25000 euro.
kobus1967 zegt
@kobus1967: ik zie op zerauto dat de elektromotor 125 Kw/170pk sterk is.
Nergens iets over de accu maar vermoedelijk zo’n 60 Kwh gezien de opgegeven range.
henkhekje zegt
Legendarisch? Zeker ook sjoemeldiesel
pinut187 zegt
We zien het dan wel..