Simone Herzog onderstreept nog maar eens dat vrouwen betere autoverkopers zijn dan mannen, en mag als dank voor haar bewezen diensten samen met the Serg op de foto.
Verkoper zijn voor het meest gewilde automerk ter wereld, we kunnen ons slechtere baantjes voorstellen. Natuurlijk word je alleen aangenomen als je uit het juiste hout gesneden bent, en klaarblijkelijk excelleert de Duitse Simone Herzog in haar vakgebied. De bij het in Keulen gevestigde Maranello Motors werkzame dame sleepte (aan de hand van ‘mystery shoppers’) de titel van Best Sales Executive in de wacht, die haar bij een dealerbijeenkomst in Florence werd overhandigd.
Herzog versloeg 176 andere verkopers en nestelt zich aan de top in een door mannen gedomineerde wereld. Een fenomeen dat we ook al bij luxemerk Bugatti zagen. Kennelijk weten vrouwen toch meer de gevoelige snaar van de luxekoper te raken, zelfs succesmerk Infiniti gooide 5 jaar geleden al enkele vrouwwezens in zijn verkoopmix.
Kijk ze shinen:
ab1963 zegt
Nou nou, beetje denigrerend ‘gleufdier’
ab1963 zegt
@ab1963: inmiddels gecorrigeerd zie ik.
citroenvisa zegt
@ab1963: en terecht
Dutchdriftking zegt
Ach ja, zowel mannen als vrouwen reageren beter op vrouwelijke verkopers….
henkhekje zegt
Moet denken aan Courtney uit Two and a Half Man die Charlie een Ferrari verkoopt :-)
nvn1993 zegt
@henkhekje: haha dacht precies hetzelfde!!
depsycholoog zegt
Logisch als de meeste kopers alfa mannetjes zijn. Dan is de beste verkoper een blonde vrouw. Wie had dat gedacht ;-)
volvologisch zegt
@depsycholoog: Huh, maar kopen alfa mannetjes dan geen Alfa?
mclarenf1lm zegt
@volvologisch: Ik rij een Alfa, maakt dat mij dan een alfa mannetje?
volvologisch zegt
@mclarenf1lm: op basis van je naam had ik stiekem gehoopt dat je een McLaren F1 zou rijden maar helaas… Maar mijn naam is wat dat betreft ook niet al te verhelderend xD
Tonnie zegt
@volvologisch: jij rijdt toevallig wel een mclaren f1?
volvologisch zegt
@Thijsj: ik wou zeggen: “waar baseer je dat op?”, maar bedacht toen dat mijn vorige reactie op “mclarenf1lm” net zo waterdicht was als de aanname die jij nu doet xD
SDM zegt
@mclarenf1lm: nee
mashell zegt
@mclarenf1lm: alleen als je ook een man bent.
berlinetta zegt
De gevoelige snaar raken kun je in deze misschien wel letterlijk opvatten.
pomoek zegt
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn prijsklasse (3 keer niks) ook liever met dames verkopers handel. Maar eigenlijk geeft dat nooit de doorslag. Ik denk dat er ook weinig Ferrari kopers zijn die de klantvriendelijke behandeling van de verkoper de doorslag geeft.
Ik heb toch voor de Ferrari gekozen in plaats van de Golf omdat ik die verkoopster zo aardig vond. Nah.
mrrallycross zegt
@pomoek: dat is voor die klant groep juist heel belangrijk. Staat op YouTube een filmpje van twee verkopers die voor een week wisselen van bedrijf. Een die verkoopt exclusieve dure auto’s en de ander werkt gewoon bij een handelaar. Er bleek dat de klanten van de exclusieve auto’s het erg van belang vinden hoe er met ze wordt omgegaan
silenro zegt
@mrrallycross: Niet alleen bij exclusieve auto’s denk ik .. Vind het wel eens apart om te horen / lezen hoe succesvol sommige bedrijven zijn als je hun klantvriendelijkheid meerekent. Zeker in de auto verkoop lopen er heel veel huftertjes rond die zichzelf heel wat vinden maar eigenlijk niks meer zijn als jij en ik..
kruimel zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Hubert zegt
@kruimel:
Goede onderbouwing!!!
dampu020 zegt
@kruimel: hahaha dat jij liever naar mannen kijk/luisterd moet je zelf weten, be proud!
kruimel zegt
En nog en paar van de lelijke ingelijste Puma handschoenen….waar hang je dat op? ?
acizane80 zegt
Ik denk dat het niet zozeer haar geslacht is die doorslaggevend is maar eerder de aanpak. Ik heb ook meerdere mystery schippers gehad (ben natuurlijk geen verkoper van Ferrari of auto’s).
Ze kijken naar meerdere factoren zoals vriendelijkheid, product kennis en verder. Sommige verkopers zijn een snob, en behandelen je als een mindere afgaand op je uiterlijk. Zeker bij een prestige merk als Ferrari ga regelmatig fan boys over je vloer krijgen, dan zal het moeilijk zijn om iedereen met evenveel respect aan te pakken.
pomoek zegt
Even zonder flauw te doen: Ik dacht dat Ferrari inmiddels zowat al hun auto’s bij voorinschrijving verkopen?
acizane80 zegt
@pomoek: dat zal waarschijnlijk enkel het geval zijn voor de speciale voertuigen zoals La Ferrari, is mijn mening.
mashell zegt
@acizane80: die gaan toch op uitnodiging? Dan bellen ze je op en zeggen “Psst. Je hebt nu 5 Ferrari’s. Ik kan je een speciale aanbieding doen. De gloednieuwe Laferrari voor maar 1,5 miljoen euro, je hebt 23 seconden bedenktijd”.
gregorius zegt
BBC had een jaar terug een keer een interessant programma. Ze ruilde een slick-Rick die in LDN exoten verkocht met een gozer uit Wales die auto’s tot max 5k verkocht.
Beiden waren goed in hun eigen baan, maar hadden serieus moeite om elkaars baan te doen.
Maar wat maakt een goede Ferrari verkoper? Eentje die de meeste verkopen haalt, of de beste informatie verschaft, of het beste gevoel achterlaat? Krijg je extra punten als je een pre-selectie doet van je klanten (schooiers er snel uit)? Krijg je minpunten als een bewezen dikke miljonair de Ferrari na een testrit m toch niet koopt?
Het lijkt me stug dat de mensen die dit hebben gechecked verschillende soorten geloofwaardige mystery shoppers op elke kandidaat heeft afgestuurd.
Ook denk ik dat je als Ferrari verkoper af en toe geluk moet hebben. Jij moet net de volgende klant mogen bedienen die al weet dat ie er die dag 1 gaat bestellen: het enige wat je nog kan doen, is het verneuken zodat de klant vraagt of je manager er ook is.
Maar goed, leuk voor Simone dat ze dit gewonnen heeft.
acizane80 zegt
@gregorius: bij een mystery shop bezoek is het niet verplicht om een verkoop af te sluiten, er zijn veel factoren zoals product kennis, vriendelijkheid, behulpzaamheid, product presentatie en meerdere factoren. Zoek maar FF op google begrijp je wat ik bedoel.
gregorius zegt
@acizane80: Ja, hehe. Alleen al verschillende types mystery shoppers op al deze verkopers afsturen die niet iets kopen; da’s al een gigantisch werk.
acizane80 zegt
@gregorius: nou ja en nee, het meestal een combinatie van klanten die ondervraagd worden en mistery shopping audits die gedaan worden om een uiteindelijke oordeel te vellen over een verkoper. En er zijn ook een hoop bedrijven die enkel mistery shoppers in opdracht doorsturen.
desjonnies zegt
Bijzonder sympathiek ook van de grote baas.
In het bijzonder!
Onze Sergio.
Dat hij speciaal voor deze gelegenheid zijn prachtige Italiaans drie-delig maatkostuum heeft aangetrokken met zijden stropdas, in plaats van de truien die zijn 146 jarige bijzonder bijziende of slechtziende Moeder voor hem breit ! (ik doel nu op de maatvoering van “de trui “)
Ferrari’s bijnaam was Il Commendatore
Die van zijn illustere opvolgert is Il Pullovert !
pomoek zegt
Wat een rare foto overigens, de prijswinnaars staan een beetje in een hoekje een beetje sneu te wezen?
mashell zegt
@pomoek: Inderdaad. En waarom staat die grote man op de foute schoenen (lichte schoenen onder een donker pak, foei, dat mochten alleen junior accountants tot 2012) eigenlijk vooraan?
diablogt zegt
Sergio is te laat voor zijn volgende afspraak??
ericc zegt
De Ferrarigarage in Gent (België) gooit ook z’n 2 dochters in de strijd als verkoopsters…
bigfun zegt
Hahahaha ik heb mijn F355 7 jaar geleden bij haar gekocht!!
18000km op de teller
maferick74 zegt
Ik vind het onzin…
Als ik een half miljoen te besteden heb voor een auto kan het mij geen ruk schelen… dan weet ik wat ik wil en koop ik wat ik wil… desnoods kom ik binnen… pak een ipad met configurator…. maak mijn keuze en bestel. Natuurlijk krijg ik liever en kop thee/koffie van een mooie vrouw dan van een gozer. Maar beide zullen ze mij niet kunnen overtuigen om een ferrari met spijkerbroekstof op de stoelen te gaan nemen. En als mijn ferrari niet bevalt… kom ik terug met mijn klacht en dient die opgelost te worden op een nette manier. Man of vrouw boeit me niet…. fixen.
clarkson zegt
Ze heeft nu netjes de knoopjes van haar blouse dicht gedaan. Tijdens de verkoop heeft zij de bovenste twee open. Wat ook meteen de verkoopresultaten beïnvloed.
stame zegt
Mooi resultaat voor de dame tussen al die heren! Als ik Ferrari was had ik geen prijzen uitgereikt, maar een bezoekje langs een knappe ’tailor’ om de pakken van de heren wat strakker te maken. Nagenoeg allemaal kunnen ze, wat betreft de kleding, ook door als een willekeurige Suzuki verkoper..!