Kekke striping, 125 pk, zeventraps DSG en historisch verantwoorde ruitjesbekleding. En toch zal zelfs de meest verstokte VAG-fan op AB deze Polo GT niet willen.
En dat heeft eigenlijk maar één reden:
Gelukkig zullen we de Polo GT Sedan om dezelfde reden niet krijgen als waarom we hem niet willen. Een wijselijk besluit van VW dus om deze creatie in Rusland te houden. Wat wél leuk is, is de 1.4 TSI met 125 pk en zeventraps DSG. Die zou ook in Nederland mooi het gat kunnen opvullen tussen de 1.2 TSI met 110 pk (of de 1.0 TSI met 75 pk in de driedeurs) en de GTI met 1.8 TSI en 192 pk (rijtest). Minder kont, meer power dus.*
*Er was al eens een BlueGT met 1.4 TSI met eerst 140 pk (rijtest) en later 150 pk, maar die is met stille trom uit de prijslijsten verdwenen.
mrrallycross zegt
Je rijdt toch kompleet voor lul in dit hok met je keke striping
E550 zegt
@mrrallycross: Russen willen altijd iets ‘speciaals’. Daarnaast heb je in Rusland een redelijk grote groep jong volwassenen (18-30) die nieuwe auto’s koopt. De Polo sedan is hier razend populair. Hij wordt gebouwd in Rusland en is daarom een stuk goedkoper dan de hatch.
lekbak zegt
@e550: zeg je nou echt dat Rusland zoveel rijker is dan Nederland dat grote groepen jong volwassenen nieuwe auto’s kunnen KOPEN?
phdg zegt
@lekbak: in de Benelux is de gemiddelde leeftijd van autoKOPER nog altijd +50
dieselaer zegt
@lekbak: dat zegt hij niet en dat verschijnsel is grotendeels te wijten aan belastingen.
lekbak zegt
@dieselaer: koopkracht is een zeer belangrijk deel van de rijkdom. Als jong volwassenen daar de koopkracht hebben om nieuwe auto’s te kopen zijn ze daar dus rijker dan hier. Hier is dat namelijk absoluut niet het geval, slechts een uitzondering heeft hier genoeg koopkracht voor een nieuwe auto.
erwh zegt
@lekbak: ik denk dat “kopen” hier een beetje een ongelukkige woordkeus is van @e550 want meestal worden in die regionen auto’s d.m.v. private lease “aangeschaft”. In tegenstelling tot NL waar we (nog wel) vaak sparen voor een auto en die dan zelf met eigen geld aanschaffen.
E550 zegt
@erwh: dat wordt juist niet gedaan. In tegenstelling tot Nederland wordt er in Rusland daadwerkelijk gekocht en niet geleased.
roppp zegt
@lekbak: in Rusland wonen 143.000.000 mensen. Die markt is dus totaal niet te vergelijken met NL.
kenner zegt
@lekbak: ze zijn niet allemaal drunk and stupid zoals in die dashcamfilmpjes. Er is ook welvaart, ook al profiteert niet iedereen daarvan
E550 zegt
@lekbak: dat zeg ik niet. Ik zeg dat er in Rusland veel jong volwassen een auto kopen. Leasen kennen ze sowieso niet. De enige die in Nederland nieuwe auto’s kopen zijn inderdaad 50+.
lekbak zegt
@e550: als deze groep daar wel nieuwe auto’s kan kopen en hier niet dan hebben ze dus meer geld. Dat noem ik rijker. Iets wat me verbaast.
E550 zegt
@lekbak: het Europese gedeelte van Rusland (oa Moskou en St. Petersburg) heeft ook best veel geld. Daarnaast is het belasting technisch iets chiller geregeld om een auto hebben. Tot slot zie je daar regelmatig 25-35 jarigen in dikke auto’s (X5, ML etc) rijden. Iets wat je in NL bijna nooit ziet. Zelfs niet in A’dam. Max. een GTE.
elias zegt
@mrrallycross: ben het met je eens maar leer eens typen…. Compleet.
GTI5 zegt
Gelukkig !
KEV9 zegt
Smaken verschillen dus.
petrolhead95 zegt
Polo gt 1.4 is hier toch te koop met 150ps?
Dizono zegt
@petrolhead95: nee. De GTI had voor de facelift een 1.4 TSI met 180 pk, maar die is vervangen door een krachtigere 1.8.
Edit: Deze Polo BlueGT met 140 pk 1.4 TSI (en later 150) is schijnbaar uit de prijslijsten verdwenen. Jammer…
boxergt zegt
@Dizono: Waarom heb jij wel een edit knop? ?
viezefreddyw zegt
Door de striping gaat ‘ie veeuul sneller van 0 naar 100 km/u.
rubencarspotter zegt
Nee, doe maar niet!
mike0709 zegt
Je begint vol goede moed aan de voorkant, maar als je de achterkant zou zien is het ’t net niet. Zou een beetje als doutzen kroes zijn maar dan met platte billen, ook net niet. Doe mij dit blok maar in een normale polo!
pomoek zegt
Gezien wat het gebeurd is in Monaco verwacht ik weinig positieve reacties vandaag…?
viezefreddyw zegt
@pomoek: Nu is het hopen op een mooie rijtest vanmiddag om 16:00. Zou mooi zijn als het de Alfa Romeo Giulia betreft, zowel diesel als de QV.
ardonjr zegt
@viezefreddyw: Dat zou inderdaad heel mooi zijn.. :)
meneermandjegtav zegt
Ik vind die achterkant er niet bij passen.
banaan7 zegt
@meneermandjegtav: Ik vind foto 4 net alsof er een voorkant is gemaakt en een achterkant, die ze dan tegen mekaar geplakt hebben
Dutchdriftking zegt
hebben wij de 1.4 GT 140pk handbak toch voor?
allesmetturbo zegt
Ik mis nog wel wat racegaas (+10pk)
pinut187 zegt
Zou het in zuid Europa wellicht ook nog verkopen. In NL is er geen markt voor maar wij zijn natuurlijk ook maar een heel klein landje.
flutterby zegt
@pinut187: En onze uitstoot eisen zijn te hoog VW ;)
borrelnoot zegt
Met een soort van achterlicht units van de Golf 6 variant?
eelco74 zegt
Tsi en dsg zijn überhaupt de toverwoorden om een VW te laten staan. Toch wel tof van VW om aan die markten ook te denken.
leeno zegt
@eelco74: de procentuele problemen van een dsg-bak is hetzelfde als een conventionele automaat met koppelomvormer dus hij is niet minder betrouwbaar. Er rijden gewoon ontzettend veel DSG’s rondt en daarom lijkt het probleem groter. Volgens de DSG dokter is een DSG een knap en stevig staaltje techniek die problemen heeft met de standaard software om het verbruik te drukken met vroegtijdige slijtage van de koppeling als gevolg. En de laatste TSI’s zijn ook probleemloos. Gr
ThomasBol zegt
Ik wil hem wel! Een van de afwijkende VAG’s ten opzichte van de andere VAG’s, ha!
lekbak zegt
Polo sedan, eigenlijk heel erg logisch. Dit zal een stuk stiller kunnen zijn op de snelweg en ook nog zuiniger. Ik vind het ook niet eens lelijk trouwens. Jammer dat sedans zo verrekte onpraktisch zijn…
bietje zegt
BMW 1M killer !
rufctr01 zegt
Wat een lelijk ding?
JaxDryke zegt
Ik ben zeker de enige, dan wel één van de weinigen die ‘m wél mooi vindt? Ik heb een ’11 polo gehad, Fijne bak, maar niet al teveel ruimte in de achterbak. Deze maakt het goed.
Aan de andere kant, de hatchback heeft gewoon zo’n lekkere uitstraling..
Moeilijk…..
reistje zegt
@JaxDryke: Zou mij niet verbazen als dat ook tegenvalt. Tenminste dat is mijn ervaring van hatch vs sedan.
lekkerlinksrijden zegt
Wat zeg je Rob? Man man man man man
Calimero zegt
Yes de VW Derby 2.0
Aan de andere kant;waarom niet. Om de Seat Cordoba (sedan) hoorde je nooit iemand en dat was toch het rechtstreeks zusje van de Polo destijds.
Esprit_de_Flandre zegt
Niet zo mis toch, met kontje?
Niet dat ik ‘m zou willen, maar voor een kleine sedan ziet het er ook niet zo afsschuwelijk uit…
henkp1 zegt
Ik hoef sowieso geen Polo, niks van vag feitelijk. En dat ligt meer aan het bedrijf dan aan de auto’s. Op zich is deze auto niet onaardig. Wat ik altijd zo apart vind, is dat veel reageerders niet van sedans houden, maar toch kwijlen bij een A4, 3-serie, C-klasse ofzo. En zelfs bij de A3-limo. Waarom dan niet bij de niet-‘premiums’?
dawwg zegt
@henkp1: De sedan is soms dan wel mooier (A3, C-klasse) dan de station/hatchback, maar niet zo praktisch en soms ook minder aantrekkelijk in de lease; meeste mensen kiezen dan toch voor gebruikersgemak ipv stijl … Premium of niet, maakt niet zo heel veel uit, denk eerder dat het gaat om een echt aansprekend ontwerp of niet. Als ik zelf kijk naar b.v. een Passat of Superb, dan acht ik die in sedan/station vrijwel gelijk qua uitstraling.
demoder zegt
Ik vind hem helemaal niet zo slecht!! Zou hem best willen hebben zo.
thomasthomas zegt
Mijn (oudste) oom had vroeger als enige (van heel Nederland) een bordeaux rode Polo sedan. Het is al lang geleden maar van dat stoffige beeld kom je nooit meer vanaf.
Citrofiel zegt
Vreemd dat die BlueGT is verdwenen. Dat leek me oprecht een heel goed en leuk ding, iets wat ik van geen enkele andere Polo kan zeggen.