De Volkswagen Passat GTE zou zomaar eens de nummer één onder Nederlandse leaserijders kunnen worden. Hij heeft namelijk niet alleen een aantrekkelijke bijtelling, maar rijdt ook nog eens lekker door.
De Passat GTE komt precies op tijd voor de Nederlandse leaserijder. Je kunt ‘m namelijk nog in 2015 bestellen en dus profiteren van 7% bijtelling. Dat betekent niet dat de plugin-hybride qua prestaties hoeft in te leveren, want de Passat GTE en GTE Variant krijgen een gecombineerd vermogen van 215 pk. Daarnaast kun je woon-werk verkeer volledig elektrisch afleggen, mits je minder dan 50 kilometer hoeft af te leggen.
Je herkent de Passat GTE zowel als sedan en als station meteen aan de blauwe biezen in de grill, LED-verlichting en subtiel aangepaste bumpers. De blauwe accenten zien we ook terug in het interieur, waar VW de kleur gebruikt voor de GTE-badges, stiksels en de sfeerverlichting.
axietaxie zegt
Lijkt net een V60 PHEV
knipperlichtje zegt
@axietaxie: dat is ook een stationwagon inderdaad, voor de rest zie ik 0,0 overeenkomsten
Robert zegt
Jammer dat -ie niet in zilvergrijs of antraciet wordt getoond. Het realisme is weer ver te zoeken bij de Volkswagen-stand
tupperware zegt
..rijdt ook nog eens lekker door, zolang de weg een beetje recht is wel, zodra het een beetje bochtig wordt echter..
fmgarcia zegt
@tupperware: niet helemaal mee eens. Heb zelf veel in het vorige model gereden. Het is geen bmw touring inderdaad ,maar voldoet prima. Als je geen dingen doet die een normaal mens alleen op een circuit zou doen, kan je nog wel redelijk lol hebben. Wat zou jij nemen in ong zelfde prijscat?
mashell zegt
@fmgarcia: nou ja, er liggen 2 motoren voor in en een dikke accu achterin, heel sportief zal het niet rijden. Nu is het ook helemaal niet de bedoeling dat een Passat sportief rijdt (voor sportief heeft VAG immers Porsche) maar het zou kunnen dat al dat gewicht je een keer tegenkomt op een mooie ronde snelwegafrit.
fmgarcia zegt
@mashell: ik geef je helemaal gelijk, maar vag kennende zal dat echt wel snor zitten. 30% harder dan de adviessnelheid moet te doen zijn zonder grote gevolgen. Dat is voor mij in zo’n mooie bocht voldoende. Voor de rest trek ik me dan wel af op de fiscale voordelen.
tupperware zegt
@fmgarcia:
In die prijscategorie?
Gewoon een nieuwe versie van wet ik nu rij, een Elise clubsport lijkt mij wel fijn.
fmgarcia zegt
@tupperware: ja er is geen b2b test voor nodig om te zien dat een lotus wat sneller de hoek om gaat, gaaf btw..
kor1 zegt
@tupperware: er zit gewoon een stuur in hoor, dus geen enkel probleem..
tupperware zegt
@kor1:
Fijn, jammer dat het stuur niet doet wat ik zou willen dat hij moet doen..
Arno's zegt
@tupperware: Daar koop je ook geen 7% bijtelling auto voor. Die koop je om goedkoop van A naar B te rijden
alfablog zegt
Bedrijven kijken naar de kosten per kilometer. Als het verbruik te hoog is, worden de regels voor autokeuze aangepast. Ken bedrijven die eerst enthousiast een laadpaal neergezet hebben maar door extreme kosten nu de electrische/phev auto’s als de Ampera in de ban hebben gedaan. Het bedrijfsleven reageert sneller dan de overheid. Hoop voor de Passat die hij nog gekozen kan worden.
gtwillem zegt
Ik vind hem nu al saai… Hadden ze er echt niet iets meer van kunnen maken? Haal ik liever een R36 van een paar jaar oud. Met het geld dat ik bespaar koop ik benzine en betaal ik wegenbelasting.
jrsmoke zegt
@gtwillem: daar is alleen mijn werkgever her niet mee eens, ik ga dus gewoon voor de GTE Variant ;)
gtwillem zegt
@jrsmoke: Als je een auto van de zaak krijgt inderdaad. Maar geen leaseauto kan resulteren in een hoger salaris, wellicht ;-)
hplh zegt
Wat gaat dat kosten?
Rossi zegt
@hplh: ik gok zo rond de €45k. Mooie bak hoor!
brisan zegt
@rossi: 45k? de golf gte is al 37k! Reken maar op 50k voor de variant…… navigatie 3500….
mrs250 zegt
@brisan: dat zou niet verkeerd zijn. Stuk vriendelijker dan de V60 in dat geval. We gaan het zien!
brisan zegt
@mrs250: ik “reken” nu al op die lagere bijtelling…… nu heb ik een passat, mocht de volgende passat toch te duur worden, dan maar naar die golf gte….
mrs250 zegt
@brisan: in mijn geval ook, omlaag vanaf €450p/m netto gaat het altijd wel. Ben alleen benieuwd naar het leasebedrag. Tussen de Volvo en de Golf zit op dat vlak ook geen wereld van verschil…
jrsmoke zegt
De grote vraag is natuurlijk:
Duikt @Wouter er nog even in van achteren?
camber24 zegt
Ik snap het niet. Van de week werd er nog in een filmpje gevraagd naar de station van de Passat GTE. Toen kwam er een vage uitleg met de term ‘jein’. En nu staat ie er? Vaag verhaal…
jrsmoke zegt
@camber24: Dat ging om de Golf GTE Variant ;)
camber24 zegt
@jrsmoke: Ik dacht beiden (Golf en Passat), maar okee, heb me vergist denk ik
brisan zegt
@camber24: golf variant gte….. maar die komt er niet, anders wordt er geen passat meer verkocht….
gtwillem zegt
@brisan: Ik denk dat ie er wel komt. Alleen niet in Nederland om precies die reden. Pon zorgt wel goed voor zichzelf ;-)
brisan zegt
@gtwillem: precies….anders hadden we allang de keuze gehad in skoda octavia gte, seat leon gte…… zullen heus wel komen, alleen eerst ff € voor pon.
jrsmoke zegt
@brisan: die komen allemaal te laat. Met de Passat GTE zal het al kantje boord worden, in 2016 is her bijtellingsgeneuzel hoogstwaarschijnlijk afgelopen.
Buiten dat krijgt Pon maar een gelimiteerd aantal productieplaatsen, dus het wordt afwachten.
parker zegt
Schande blabla ze laden nooit op blabla alleen op de tankpas rijden zeurzeur roverheid huilhuil afgunstafgunst
gerjanm zegt
Saai kleurtje. Ik hoop dat ie ook in blauw metallic komt. Dan vallen die blauwe lijnen tenminste ook niet meer zo op.