• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze vierwielaangedreven S4 gaan jullie niet kopen

Auteur: willeme, gepost 5 september 2018 om 20:03 – 42 Reacties

Afbeelding Deze vierwielaangedreven S4 gaan jullie niet kopenAfbeelding Deze vierwielaangedreven S4 gaan jullie niet kopenAfbeelding Deze vierwielaangedreven S4 gaan jullie niet kopenAfbeelding Deze vierwielaangedreven S4 gaan jullie niet kopenAfbeelding Deze vierwielaangedreven S4 gaan jullie niet kopenAfbeelding Deze vierwielaangedreven S4 gaan jullie niet kopenAfbeelding Deze vierwielaangedreven S4 gaan jullie niet kopenAfbeelding Deze vierwielaangedreven S4 gaan jullie niet kopen

Subaru WRX S4 '18Want deze zal net als de Audi S4 een kleine ton gaan kosten.

Sinds 1 september moeten alle auto’s voldoen aan de WLTP. De 12 voorgaande maanden waren een transitiejaar, vanaf nu moeten alle auto’s een verbruiksopgave hebben die conform de WLTP is gerealiseerd. Nu is alles ineens eerlijk, de NEDC was niet echt realistisch, zoals @Wouter in deze video laat zien. Geen Outlanders die gratis en voor niets geleased kunnen worden. Neen, we betalen met zijn allen nu flink meer. Wat dit gaat doen met de nieuwe autoverkopen in 2019 (het eerste volle ‘WLTP-jaar’) is vooralsnog onduidelijk, maar rooskleurig lijkt het niet te zijn.

Dat is zonde want daardoor missen we een hele hoop gave auto’s. Denk aan de Subaru WRX STI. In Nederland krijgen we alleen de ‘gewone’ versie. Een van de weinige auto’s waarbij de prijs meer bestaat uit belasting dan geld dat daadwerkelijk naar Subaru gaat. Waarschijnlijk was Subaru het zelf ook helemaal zat, want inmiddels is de WRX STI niet te meer te vinden op hun website.

Subaru WRX STI S4 Sport

Zonde, want tegelijkertijd wordt de gaafste variant de STI in Japan geïntroduceerd. De auto luistert naar de naam WRX STI S4 Sport. Inderdaad, een toevoeging die Audi ook gebruikt voor een middenklasse sedan met bovengemiddeld veel vermogen en vierwielaandrijving. Maar daar stoppen de overeenkomsten niet. De WRX STI S4 Sport is namelijk een stuk minder extrovert dan de andere STI’s. Zo is de grote vleugel komen te vervallen ten faveure van een kleine spoilerlip. Ook de velgen zijn minder opvallend. Wel heeft de WRX STI S4 Sport vier uitlaten, maar die heeft de Audi S4 óók.

Subaru WRX STI S4 Sport '19

Maar wacht Mike, er is meer! Bij de WRX STI S4 Sport heeft Subaru meer aandacht besteed aan het interieur. Er zijn fraaiere materialen gebruikt en het geheel ziet er verzorgder uit. Inderdaad, een USP van de Audi S4… De hele auto lijkt een ode aan de Audi S4, want zelfs het ‘S4’-logo wat Subaru gebruikt, lijkt bijna identiek aan het logo dat Audi toepast voor de S4, op het rode vlaggetje na.

Het origineel:
Audi S4 logo

Imitatie:
Subaru WRX S4 logo

De WRX STI S4 Sport is (net als de Audi S4) meer een luxe allround Subaru dan een compromisloze rally-special. Zo is de auto alleen leverbaar met een automaat, net als de, eh, inderdaad: Audi S4. Verschil is wel dat de Subaru gebruikt maakt van een CVT. Nog een gigantisch verschil met de Audi S4 is de prijs. In Japan kost de auto inclusief belastingen namelijk 31.601,50 euro.

Ook interessant!

  • Officieel: de gloednieuwe Subaru WRX is hier
  • Subaru WRX Wagon
    Subaru WRX Wagon is eindelijk terug!
  • Nieuwe Subaru WRX
    Nieuwe Subaru WRX krijgt luchthapper en 300 pk!
  • nieuwe Subaru WRX
    BREEK: nieuwe Subaru WRX gelekt!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

s4, Subaru, wrx, wrx-sti

Vorig bericht: « Speciale Ferrari 812 is eerbetoon aan speciale Ferrari
Volgend bericht: Premium sedans met atmosferische motoren bestaan nog »

Lees Interacties

Reacties

  1. seicilindri zegt

    5 september 2018 om 20:08

    Ik koop geen enkele Audi , want : Audi , dus een wat overbodige kop.

    Login om te reageren
    • 1001pk zegt

      5 september 2018 om 20:08

      @seicilindri: huh

      Login om te reageren
    • g60gti zegt

      5 september 2018 om 20:10

      @seicilindri: Fijn ze zullen de kop voor je aanpassen

      Login om te reageren
      • tjongejongejonge zegt

        5 september 2018 om 20:27

        @g60gti: zet er dan ook iets in over olieverbruik en versnellingsbakken

        Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          5 september 2018 om 23:43

          @tjongejongejonge: mijn reactie op jouw reactie is jouw profielnaam..

          Login om te reageren
        • wimof zegt

          6 september 2018 om 11:56

          @tjongejongejonge: Daar gaan we weer.

          Login om te reageren
    • dawwg zegt

      5 september 2018 om 20:37

      @seicilindri: Goede onderbouwing ook … u is het lichtende voorbeeld binnen de familie ?

      Login om te reageren
      • seicilindri zegt

        5 september 2018 om 20:55

        @dawwg: Nee, ik ben onnavolgbaar.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          5 september 2018 om 21:23

          @seicilindri: Dat kan ik beamen, maar een compliment is het niet :)

          Login om te reageren
  2. svdv zegt

    5 september 2018 om 20:10

    Ik vind hem met de normale spoiler dikker

    Login om te reageren
  3. torsen zegt

    5 september 2018 om 20:19

    Is de S uit het ‘Subaru logo maar dan Italic.
    Het lijkt wel gelijk als 2 druppels water.

    Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    5 september 2018 om 20:21

    In Japan 31.000, in Nederland niet te betalen. Bescherming vd markt en oneindige belastingen

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    5 september 2018 om 20:21

    Doe maar deze ipv de Audi S4

    Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    5 september 2018 om 20:26

    Mooie tel cel referentie ik ben om

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    5 september 2018 om 20:35

    Kan Subaru hem voor Europa niet gewoon leveren met de 0,66l liter driecilinder uit de Stella Keicar en het motorblok los van de auto met DHL thuis laten bezorgen.

    Ik zou er wel een weekendje sleutelen voor over hebben voor een leuk belastingvoordeeltje.

    Login om te reageren
  8. lompey zegt

    5 september 2018 om 20:42

    Wel lekker caravan trekkertje

    Login om te reageren
  9. RiKe zegt

    5 september 2018 om 20:51

    Helaas wederom een leuke auto die hier onverkoopbaar is gemaakt door onze rovers in Den Haag. Goed bezig daar! Wordt de auto verkoop beter van

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 september 2018 om 07:06

      @rike: wat is dat nou voor populistisch geneuzel? Mensen hebben toch een auto nodig, als Subaru een wagen brengt die omdat hij zuipt (als 12 tempeliers op bezoek bij een trapisten klooster) heel duur wordt dan kiezen de mensen gewoon een andere auto.

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        6 september 2018 om 08:06

        @mashell: Dat wordt dan toch automatisch geregeld bij de pomp als de auto meer verbruikt? Die straf is al erg genoeg, daar hoeft dan niet nog eens een doodsklap aan milieubelasting overheen die toch al verwerkt zit in de brandstofprijzen.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          7 september 2018 om 11:48

          @rike: eens. Als je een op papier zuinige auto op z’n constant op z’n staart trapt dan krijg je ook geen bpm naheffing.

          Maar goed, feit is dat het enkel CO2 geregeld is omdat het geen algemene luxe belasting meer mocht zijn, en de overheid graag zijn inkomsten wilde behouden.

          Login om te reageren
      • basr32 zegt

        7 september 2018 om 21:03

        @mashell: Wat doe jij op autoblog als je het eens bent met de roverheid dat autoeigenaren genaaid worden? Vrijwel nergens betaal je zoveel voor een auto als in Nederland (behalve Singapore enz). En nu word het nog meer ook nog! Prijsverschillen in vergelijking met andere landen mogen er zijn, maar dit is niet te rechtvaardigen.

        Login om te reageren
  10. cloverleaf zegt

    5 september 2018 om 21:01

    Mompelt iets over EU en vrij verkeer van goederen…

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      6 september 2018 om 05:53

      @cloverleaf:

      Mompelt iets van Japan schijnt buiten de EU te liggen….

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        6 september 2018 om 15:11

        @jack_abarth: mompelt iets dat je hem elders in de EU wel veel goedkoper kan invoeren….

        Login om te reageren
  11. monsieurleloure zegt

    5 september 2018 om 21:05

    Vraag mij af wat ie zou kosten als ie wel in Nederland leverbaar zou zijn.
    100.000 euro o.i.d.?

    Login om te reageren
  12. ri_ck zegt

    5 september 2018 om 21:13

    Mooie auto, maar als ik moest kiezen tussen die 2 komt er wel een Audi S4 avant. Ik vind die nieuwe een erg mooie allrounder.

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      6 september 2018 om 08:07

      @ri_ck: Je gaat alleen wel minder langs genieten van je Audi dan. Niet omdat het een slechte auto of iets is, maar omdat die toch wordt gejat

      Login om te reageren
  13. michaelb zegt

    5 september 2018 om 21:51

    Huh? Geen cassettedeck meer?

    Login om te reageren
  14. tvr1974 zegt

    5 september 2018 om 22:04

    Je zou toch zeggen dat Subaru onderdeel van de toyota groep een motor kan ontwikkelen voor deze auto die wel volstaan aan de europese eisen.
    Ze hebben zoveel hybride en turbo kennis in huis..
    Daar zouden ze dan toch wat leuks van moeten kunnen maken zou je zeggen

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      5 september 2018 om 23:42

      @tvr1974: ik was een heel verhaal aan het typen over Daihatsu en Fuji Heavy Industries (dat nu Subaru Corporation heet) en dat je misschien in de war was. Maar toen zag ik dat Toyota grootaandeelhouder is met ong 17% aandeel, wist ik niet eens.

      Heb ik in mijn wijsheid iets op te zoeken voordat ik mijn virtuele muil opentrok nog wat geleerd ook!

      Login om te reageren
  15. LaLancia zegt

    5 september 2018 om 22:46

    Een sedan met achterruitwisser!!1!

    Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      6 september 2018 om 07:59

      @lalancia: Dat had Lancia al in 1961 (Flaminia) . Sterker nog : 2 aan de buitenkant en 2 aan de binnenkant……

      Login om te reageren
      • LaLancia zegt

        6 september 2018 om 08:27

        @seicilindri: ik ken het. Blijft cool.
        Het ging mij echter meer om het feit dat ik het voor het laatst gezien heb op auto’s als de 306/406. Sedans uit de jaren 90 dus.

        Login om te reageren
  16. bitd zegt

    5 september 2018 om 23:12

    Haha, ik lig in een deuk dat iedereen de WLPT aan het omarmen was… jammer alleen dat ik zelf ook slachtoffer ben. #CashDrain

    Login om te reageren
    • bitd zegt

      5 september 2018 om 23:13

      @bitd: oh ja, diesel is de winnaar ivm lage CO2 uitstoot, super?

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      6 september 2018 om 13:05

      @bitd: Is geen probleem hoor. Een correcter systeem zorgt voor betere auto’s. Alleen zijn de huidige modellen nog volgens het corrupte systeem ontworpen. Over een jaar of 10 is dat helemaal van de baan…

      Login om te reageren
  17. aalt zegt

    5 september 2018 om 23:15

    Het interieur is grotendeels gelijk aan de Impreza. Een heerlijke plek om te zitten en naar te kijken! Rijd nu ruim 6 maanden in een Impreza Premium ‘18 en kan je zeggen dat ik het Suub virus te pakken heb, je rijdt exclusief naar het is oo zo lekker ;)

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      6 september 2018 om 08:09

      @aalt: Ik heb ook Subaru gereden, maar is de nieuwe Impreza niet aan de trage kant doordat er geen turbo in zit? Ik ga hem niet vergelijken met de STI die ik had met bijna 400pk

      Login om te reageren
      • aalt zegt

        6 september 2018 om 09:05

        @rike: vergelijken met de STI is idd niet ‘fair’ maar je mist de turbo niet, voldoende koppel en zelfs de ‘schamele’ 114PK zoals velen het noemen is meer dan voldoende voor Europees verkeer. Ik sjees door heel Europa en de Impreza zoeft lekker door.

        Login om te reageren
  18. tmon zegt

    6 september 2018 om 01:29

    Heerlijk. Als ik die prijs zie snap ik dat je in japan redelijk wat wrx sti’s ziet rijden. Evenals GT86’s. En dikke sedans van toyota (V8) of infinity. Heerlijk autoland dit.

    Login om te reageren
  19. cossiekiller zegt

    6 september 2018 om 08:54

    Hier ook jaren met een wrx gereden. Wat een ZALIGE auto’s zijn dat!
    Alleen jammer dat de nieuwe (ook in België) bijna niet te betalen is…
    En de Levorg break is met zijn 1.6 net iets te plat om echt veel rijplezier mee te hebben.

    Login om te reageren
  20. 991gt3rs zegt

    6 september 2018 om 09:38

    Wanneer komt er eens een artikel met welke veel verkochte sportwagens etc. daadwerkelijk duurder zijn geworden door de WLTP testcyclus? bijvoorbeeld de 911 of de G-Klasse / Golf GTI / R ik noem maar wat….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North