Een hoop geld voor de meest Duitse auto van allemaal, maar wellicht kan dit exemplaar je overtuigen.
Onder de kap van deze New Beetle ligt namelijk de bekende VR6 (uitleg) en dit bijzondere blok is in de RSI goed voor maar liefst 224 pk en 320 Nm. Iets minder heftig dan de Golf IV R32 die in hoge mate overeenkomt met de RSI en toch is het nog steeds genoeg power voor wat onverdunde Spaß.
De RSI is uitgerust met 4motion AWD dus heel veel kan er eigenlijk niet misgaan. Bovendien zijn er van deze superKever slechts 250 exemplaren gebouwd dus ga er maar rustig van uit dat het met die waarde wel snor zit. Alhoewel: begin deze eeuw mocht je voor een nieuwe RSI omgerekend ruim 106.000 euro meenemen en dat is geen grap.
Op de teller van deze vrolijke Frans staan iets meer dan 78.000 kilometers. Het is een voormalige demoauto van de importeur en dus zitten alle opties erop en eraan. Neem 51.900 euro mee en pik ‘m op in Hoevelaken.
racerx zegt
Dat ding was bij introductie al veel te zwaar en dus te traag, snap niet wat ze hiermee wilden bereiken destijds…
RickB zegt
@racerx: Zou die nu wat lichter zijn?
racerx zegt
@RickB: Hahaha, touché. Bedoelde vooral dat dit ding naar moderne maatstaven al helemaal langzaam is.
zjos zegt
Hij is bijzonder maar wat een lelijk hok. Wanstaltige spoiler en van binnen is het ook niet bepaald een eye catcher. Ik denk dat er voor 50.000 euro’s wel wat fraaiers te vinden is. Een Porsche Carrera S b.v.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/porsche/911/35751025
Heb je ook nog wat over om een keer beurtje e laten doen bij de dealer.
ghost zegt
@zjos: een 13 in een dozijn auto vergeleken met een auto waar er maar 250 van zijn, held!
bmwfreak038 zegt
@ghost: doe mij dan toch maar een mooie 13 in een dozijn Porsche.
n0zem zegt
@bmwfreak038: ach, uiteindelijk is dat ook maar gewoon een platgeslagen kever/beetle!
g40freak zegt
@n0zem: een beetle is een plat geslagen golf.
Junior540 zegt
@g40freak: meer een uit geklopte golf
rufctr01 zegt
@ghost: doe mij de 911 ook maar
danmar zegt
Wat staan die “sportstoelen” hoog zeg. Nee, niet mijn kopje thee dit.
jobberns zegt
@danmar: lijken wel designer fauteuils ofzo, veel te hoog idd!
mashell zegt
@danmar: dat valt nog wel mee. Het dak en het dashboard is ook vrij hoog. En het is zo ongeveer de minst overzichtelijke wagen ooit gemaakt. Dus veel lager zitten kan niet.
Eigenlijk is het ook maar raar dat al die “petjes” zo ontzettend laag in de auto zitten, voor het zwaarte punt hoef je het niet doen. Op 1000+ kilo auto is dat effect verwaarloosbaar. Een beetje overzicht maakt dat je de wagen beter kan plaatsen. En beetje ruimte voor je benen is ook niet onaardig.
Loek zegt
Het laatste waaraan ik 50k+ zou besteden. Er is zo veel moois te vinden voor dat geld.
bmwfreak038 zegt
@720s: en dan hou je nog geld over ook vaak?
Loek zegt
@bmwfreak038: maar ook echt, ik zou nog liever een nieuwe Golf GTI hebben dan dit.
woudloper zegt
@720s: wat zou je dan kopen? Ik kocht een Ariel atom en elke keer ik een 911 zie van 997 of 996 denk ik van tja dat had ook gekund.
De Ariel is echter massa’s goedkoper in tax en onderhoud.
En veel sneller
Loek zegt
@woudloper: iets in de trant van C63 AMG of M3 van de vorige generatie… of als je echt een baas bent een S65 AMG W221. Maar die laatste zijn nog relatief duur en wat je overhoudt ben je binnen een paar maanden kwijt aan onderhoud, belasting en benzine.
cpp1 zegt
Kan traag zijn en hoog zitten, maakt me geen reet uit, dit ding is gewoon gaaf. En een super geluid.
Shenkie zegt
Midtown madness! Toch liever een mk4 R32.
RickB zegt
Zijn er niet onwijs veel van gemaakt, wat ik me wel kan voorstellen als je voor dat geld in die tijd ook een fris tweedehandsje uit Stuttgart kon kopen.
Nee, zonder dollen. Golf R32 techniek in een kappersauto, daar rij je toch glad voor lul mee?
fouadski zegt
@RickB: mijn kapper heeft een z4
rikus zegt
@fouadski: zolang er geen R32 techniek in zit, is er niks aan de hand.
bmwfreak038 zegt
@rikus: en dat is nou net wel het geval.
frederik zegt
@fouadski: Kapper met smaak
BaRa zegt
@fouadski: laatste generatie is nog steeds een kappersauto ;)
harrie zegt
Alle opties? Waar is dat bloemenvaasje dan?
spruitstuk zegt
@harrie: die miste ik ook al…
mpowerm3 zegt
Ik dacht een mooi autootje voor vrouwtje voor 5200 euro….teering had mijn bril niet op:)
viezefreddyw zegt
Ik vind dit zo’n megavet ding hè?! Lekker anders dan anders en dat waren en zijn we niet gewend van VW. Maar Jezus zeg, de prijzen gaan echt nergens meer over.
Corrado16v zegt
Toch wel stiekem heel cool. Jammer dat de prijs zo idioot is.
e36m3gt zegt
Wat een “grappenmakers” zitten er tussen de comments… totaal onwetende figuren! Deze auto is nog zeldzamer dan een Ferrari 488 of Audi RS6 om maar wat te noemen! Hij kan dan volgens sommige lelijk zijn en weet ik wat nog meer… ik zie en hoor liever dit voorbijkomen dan de zoveelste schijt audi RS6
alcantara zegt
@e36m3gt: Omdat iets zeldzaam is maakt een auto nog niet beter.
De getunede Golf 2 van mijn broer is zelfs uniek, toch krijgt hij hem niet verkocht.
rolov zegt
@alcantara: dus jij vergelijkt een getunde golf 2 met een rsi? Je hebt echt geen idee waar je het over hebt . Freddy heeft gelijk. Dit is speciaal . En echte auto liefhebbers weten dat.
davelepeef zegt
@rolov: beetje zelfde reactie hè? Weet jij wat er met die Golf gedaan is?
w0o0dy zegt
@rolov: voor jouw informatie: dit is in feite een Golf met onpraktisch bodywork… Meer 13 in dozijn kun je niet vinden bij een model met gelimiteerde oplage.
futse zegt
@e36m3gt: zeldzaam is niet noodzakelijk beter…
dracae zegt
@futse: Nee, dat klopt, maar in dit geval praten we wel over een hele goede auto.
Persoonlijk heb ik er niks mee, maar desondanks herinner ik me nog wel de bijna unanieme mening over hoe de auto rijd: strak, echt sportief, communicatief, veel beter dan de Golf waarop het is gebaseerd. Het ding gooide ook hoge ogen in de AutoVisie stuurmansauto-test.
DE reden dat ik het me herinner is dat één van de bladen toen melde : “Ze kunnen het dus toch bij VAG, als ze het echt willen.” Om daarmee ook aan te geven dat de toenmalige GTI’s, TT, S3 etc. blijkbaar niet die echte sportiviteit mochten hebben.
Dus.. het ding is lelijk ( mijn mening), veel te duur, toen en nu, maar wel degelijk erg speciaal en ook wel degelijk iets voor echte liefhebbers!
desjonnies zegt
@e36m3gt:
Ding is geen vernieuwer, was niet de beste zoals een 205 GTI, had geen pedigree als een Italiaanse exoot, geen humor als een oude Mini Cooper, geen stijl als een MGB GT., nix stoers als een Jeep Renegade of een Lancer Evo.
Dit is een samenraapsel van verkeerde onderdelen gemonteerd op de verkeerde auto met de verkeerde prijs en uitstraling.
Gewoon het bewijs dat Volkswagen ‘het’ op dit vlak niet heeft.
BMW weer wel dan met de 1M bijvoorbeeld.
e36m3gt zegt
@desjonnies: zeg ik dat deze auto een “vernieuwer” was dan?
lekbak zegt
@e36m3gt: een verse drol van mij is nog veel zeldzamer. Toch is dat ook geen eh, drol waard.
bmwfreak038 zegt
@lekbak: goud!?? wat een top reactie
davelepeef zegt
@lekbak: nouja, ik verwacht er toch ruim 300 op jaarbasis? Of zit het in de toevoeging ‘verse’??
lekbak zegt
@davelepeef: dat. En dat de productie wel goed gaat maar voordat ze verhandeld kunnen worden verdwijnen ze vaak in een diep mysterieus gat. Ik denk trouwens dat de productie jaarlijks wel bijna het dubbele nadert van jou schatting. Ik kan er uren over praten maar ik laat het hier maar bij. Ik word er een beetje emotioneel van…
Loek zegt
@e36m3gt: al was er maar eentje van, ik vind het geen mooie auto en voor die prijs is er zoveel moois te vinden. Het is een bijzonder wagentje maar de combinatie van hoe lelijk ik hem vind met de ontieglijk hoge prijs die ze vragen zou ik hem overslaan.
racerx zegt
@e36m3gt: Te traag om sportief te zijn, enkel voor looks en geluid kun je ook een knakentuner aan het werk zetten…
w0o0dy zegt
@e36m3gt:zie mijn reactie. Dit is in de basis een Golf. Dus al waren er maar 10.. niet begerenswaardig. Zeker niet als je kijkt wat je kunt kopen voor 50k.
e36m3gt zegt
@w0o0dy: je hoeft mij niet te vertellen op welke basis de VW Beetle is gemaakt hoor ;) dat soort info wist ik al toen de beetle op de markt kwam! En het gaat er niet om of het een mooie auto is, ik heb ook liever een Golf 4 R32 ipv deze Beetle, het gaat erom dat deze auto voor de liefhebbers/verzamelaars is en dat het gewoon een investeringproject!
w0o0dy zegt
@e36m3gt: oké ik zal het makkelijker maken.. DIT is leuker EN een serieus investeringsobject.. (zomaar een voorbeeld)
https://www.erclassics.nl/oldtimer-te-koop/bmw-635csi-m6-1987-b3069/
406_v6 zegt
@e36m3gt: helemaal eens met je laatste zin…voor de rest, lekker laten staan ?
Rohrl-fan zegt
Jaren geleden (toen de RSI nog nieuw was) eens in mogen plaats nemen. Ik vond het interieur toen prachtig!
Om eerlijk te zijn… Deze wagen is één van mijn (vele) guilty pleasures!
trolle zegt
Geef mij maar deze ipv een porsche, mag nog een gt3 zijn.
daniel1975 zegt
Ik vind hem dik! En ja, deze Beetle is zwaar, dus misschien drukvulling erop… stiekem denk ik dat de auto nog breder zou lijken zinder spoiler?
heat59 zegt
Ik vind de prijs nog te overzien, gezien de zeldzaamheid van deze auto.
ronnys zegt
@heat59: Het is wel een demo auto! Dat betekent vaak 78.000 kilometer mishandeling, proef rijden met relatief veel vermogen dus niet wachten totdat alles warm is!
Dus nee bedankt, zeker niet voor dat geld of je moet hem weg zetten als belegging en hopen dat hij meer waard wordt.
Tweede voordeel dan hoef je er ook niet naar te kijken…
Teerdz zegt
Hoeveel hiervan zijn met handbak geleverd en hoeveel met DSG? Is daarnaast trouwens het eerste VW-product met DSG als ik het goed heb onthouden.
zooike zegt
Potdorie. Fantastische tijden in beleefd en mooie resultaten mee gehaald…..wie is er niet in begonnen…
Toch maar eens kijken of die PlayStation 2 met gt3 het nog doet ;)
TDI-goeroe zegt
alle opties? waar is de radio dan? en die gleuf rechts in het dashboard is voor LP’s?
en allemachtig, wie telde hier begin deze eeuw 106.000,- voor neer?
Ultimora zegt
@TDI-goeroe: de radio zit in het dak bij de binnenspiegel.
rolov zegt
@TDI-goeroe: 250 personen blijkbaar.
joligejoffer zegt
@tdi-goeroe: en hand geslingerde ramen :-)
e36m3gt zegt
@TDI-goeroe: verdiep je maar eens in de history van de VW Beetle RSi!
w0o0dy zegt
@e36m3gt: waarom in hemelsnaam?
oversoft zegt
@e36m3gt: Waarom? Wie boeit deze auto? Een Beetle RSI is een Golf R32 met een bodykit, nou en? Een Beetle is op zichzelf al een lelijk gedrocht, een VR6 voegt daar voor mij geen drol aan toe, vooral niet voor een ton .
potver7 zegt
Al draagt een Beetle een gouden ring, ’t is en blijft een lelijk ding.
Maar wel eentje waar je een hoop lol mee kunt beleven…
basvspr zegt
E9x M3
Impreza WRX STI mk1
2010 S3 voor de vrouw
En nog 2k over houden want de vakantie komt eraan ?
Moeilijke keus ?
PeugeotGTI zegt
Doe maar een klassieke Alfa Giulia, een ouwe Jag XJR, een ouwe G-klasse én een Alfa 147 GTA.
escort77 zegt
Als je dit er voor over hebt, neem dan deze:
http://www.bigboystoys.nl/Volkswagen/New-Beetle/RSI-2177520/1942/1/6/details.aspx?zoek=&mrkid=81&mrk=Volkswagen&so=gallerij
2000 euro meer, maar ook de helft van de kilometers.
(en ja, dat blijft toch vaak belangrijk voor de verzamelaarswaarde, helaas)
porker zegt
Koopje. Kijk eens op mobile daar staan er 2 met meer km en beduidend duurder!
focusrs1 zegt
Klein beetje erbij en dan een nieuwe Focus RS lijkt mij de keuze makkelijk!
rufctr01 zegt
Apart is het zeker! 52000 euro waard? Het is net wat de gek er voor geeft.
Ik vind het een belachelijke prijs.
ronaldotour zegt
Apart is deze zeker.
Maar die prijs slaat nergens op. Weer een handelaar die de prijs opschroeft.
Als particulier krijg je er na een jaar nog maar hooguit de helft voor terug.