De Tata Nano verkoopt niet alleen voor geen meter, hij is in standaardvorm ook nog eens niet vooruit te branden. Het Indiase JA Motorsport lost dit op door de milde Korma-Tata aan het Vindaloo-infuus te leggen. Hoe klinkt 230 pk?
Je kunt jezelf in de kijker spelen door een Nano met goud en edelstenen te behangen, maar sneller wordt ie er niet van. Van tuning zoals dit wel.
Deze Super Nano kreeg hetzelfde blauwtintje als de supeRpotente modellen van Tata-dochter Jaguar, en wanneer je hoog van de toren blaast moet je je grote verhalen ook waar kunnen maken als het er op aan komt. Daarom werd het tweecilinder naaimachientje overboord gekieperd, en kwam hiervoor een 1.3 turbo in de plaats die een Golf GTI-tastische 230 pk uitblaast, maar dan met minder gewicht.
Helaas hebben we geen beelden van het gebakje in actie, maar rap gaat het ongetwijfeld. De kosten? 2,5 miljoen rupees, zo’n 32.000 euro. Flink geld voor een Tata, maar uniek ben je dan wel. We adviseren je alleen om er niet mee te crashen.
De auto, RWD en met slicks en rolkooi, wordt momenteel tentoongesteld op de Autocar Performance Show 2014 in Mumbai. Foto’s via indiansautoblog.
remylahaye zegt
Heet wordt hij nóóit…
marussia zegt
@remylahaye: echt well…
http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/28/een-tata-nano-is-net-zo-tof-als-een-ferrari-458-italia
http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/22/tata-nano-goes-out-with-a-bang
hillegaar zegt
bende
malefunk zegt
Ik wacht even op de shooting-brake…
norge zegt
@malefunk: Dit is de Shooting brake
malefunk zegt
@norge: Je moet me wel hebben he poes? The game is on…
rb26dett zegt
Heel gaaf!
potver7 zegt
Je zou verwachten dat zo’n krachtbron extra koeling nodig heeft ten opzichte van het standaard naaimachinemotortje, en dus hebben ze de koelopeningen in de flanken voor ’t gemak maar dichtgemaakt. Benieuwd wat er gebeurt als je hier even lekker mee gaat boenderen…
Die achterbumper is ook wel lachwekkend, lekker diep met overduidelijk helemaal niks erachter, en dan dat zielige eenzame uitlaatpijpje in ’t midden.
arii zegt
@potver7: nou noem ik een 1.3 ook niet echt een grote motor :p
potver7 zegt
@arii: klopt, maar dat is toch ruim twee keer zo groot als de standaard Nano-motor. Met 6x zoveel vermogen… en dat met _minder_ koeling?
arii zegt
@potver7: nou ben ik geen automonteur maar als ik die intercooler zie (stuk kleiner dan het gat in de bumper) dan zou het wel goed gaan denk ik (correct me if I’m wrong). Sowieso is het meer een show-auto dan een circuit ‘beest’ denk ik. Maar toch vind ik hem ergens stiekem wel cool
arii zegt
@potver7: ik ontdek nu pas dat het motor bij zo’n ding achterin ligt :x
rob5nismo zegt
Dikke brommobiel jonguuhhhh
lennnb zegt
Nee dankje, nog niet suïcidaal.
lennnb zegt
Nee dankje, nog niet suïcidaal.
jesse026carman zegt
@lennnb: Bij één keer zeggen snappen we het ook wel :p
lennnb zegt
@jesse026carman: denk een systeemfoutje gap!
Corrado16v zegt
Ze hebben in ieder geval hun best gedaan, jammer dat het gebaseerd is op een 45km/u karretje.
tupperware zegt
@Corrado16v:
Dat maakt het alleen maar leuker, ik zou de smoel van een 911 rijder wel willen zien nadat hij vernederd is door een “brommobiel”..
jurdespotter zegt
Hahaha wannebe liberty walk
pudi zegt
Die verbredingen met camber vind ik wel goed staan eigenlijk. Ik vind hem geslaagd :)
blootmens zegt
Stiekem vind ik dit wel retevet. Dit is gewoon een straatlegale kart. Ben wel benieuwd naar het gewicht.
omeslo zegt
met 230 pk, rwd en zo’n korte wielbasis sta je sneller achterstevoren dan Onno in de sauna
tupperware zegt
@omeslo:
Lachen toch..
Al zal het wel meevallen, met 223cm is de wielbasis maar 7cm korter dan bij een Elise en dit hokje staat op slicks..
Tonnie zegt
Zou zo’n karretje graag op t circuit eens proberen hoor!