Althans, dat is de bedoeling.
Je hebt dure merken en je hebt dure merken. De meeste zijn dermate prestigieus dat ze kopje onder zijn gegaan of over zijn genomen door andere fabrikanten. Prestigieus genoeg dat de badge nog iets voorstelt, maar het is bizar lastig om er een solide business case van te maken. Het voordeel van een oud merk tot leven roepen is dat men weet wat er verwacht kan worden.
Dat zal een onderliggende gedachte zijn geweest van merken als Spyker, Bugatti en in dit geval Hispano-Suiza. Dit merk komt nog uit de tijd dat men in Spanje goed auto’s kon bouwen (en voetballen!). Met name voor de Tweede Wereldoorlog waren Hispano-Suiza’s de absolute crème de la crème op automobielgebied.
Een kleine 20 jaar (en 10 jaar) geleden probeerde men het merk nieuw leven in te blazen met een Bugatti ripoff en dat is in 2019 eigenlijk niet veel anders. Het is een bizarre pseudo-aristocratische verschijning met veel retro-stijlelementen. De Hispano-Suiza RamosCarmen is in tegenstelling tot welke Bugatti dan ook geheel vrij van cilinders, turbo’s en ander complex gedoe. Uiteraard is deze Hispano-Suiza geheel elektrisch.
Het maximum vermogen bedraagt 1.019 pk. Dankzij dat vermogen zit je in minder dan 3 seconden op de 100 km/u en is een topsnelheid van slechts 250 km/u mogelijk. De actieradius bedraagt 400 kilometer. Mocht je deze Hispano-Suiza Carmen (wat geen jongensnaam is) een beetje tegenvallen, er komt nog een Hispano-Suiza aan. Zelfde merknaam, andere fabrikant: in dit artikel lees je er meer over.
acakoning zegt
Ik stoor me een beetje aan die trend van Ipads ipv van echte mooie klokken voor je neus.
lincoln zegt
@acakoning:
Gaat wel weer over ..
Gordels luchtbanden en ruitenwissers waren ook ooit een trend ..
goodfellar1 zegt
Lijkt alsof het apparaat een baby audi de wereld inbrengt.
centric zegt
Waarom zit dat domme Audistuur in elk concept van een nieuw/dood merk?
stuko zegt
@centric: is het stuur van een Volkswagen Up.. niet van een Audi.
centric zegt
@stuko: https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/audi-a4-rt-2015-0029.jpg?itok=mkOfzCdj
papa zegt
Ik graaf hem wel
jaapiyo zegt
@papa: joah ik ook wel. Vooral de velgen zijn best wel graafbaar.
ghengiskhan zegt
Retro-futurisme FTW!
gove zegt
geen porum met die 2 i pads
intimrasiert zegt
Gewoon een Tesla dus met andere body – niet heel spannend zo met die elektromotortjes
zeilboot zegt
Gemaakt om te floppen, ziet er niet uit. Welke rijkaard gaat er nou in zo’n hok zitten waarvan niemand weet wat het is. Doe dan maar een Koeniggsegggggg of McLaren
rs18011 zegt
@zeilboot: puur afgaande op jouw redenatie; er zijn juist rijkaards die spullen willen die twee keer zo duur zijn, maar geheel onbekend zijn voor het normale volk. Zie het maar zo dat echt vermogende mensen juist geen Rolex en Louis Vuitton kopen maar merken waar wij nog nooit van hebben gehoord.
rollingstoned zegt
@zeilboot: rijke mensen met smaak, dus niet de doorsnee rappert, voetballert, of oliesheik.
Dutchdriftking zegt
Mooie specs maar in een wel heel bijzonder jasje. Zo’n vermoeden dat we er nooit meer wat van horen.
rhellema zegt
Dit is een beetje de Kim Holland onder de auto’s; van achteren ziet het er best oké uit, tot men de voorkant bekijkt!
petrollllover zegt
@rhellema: Geweldig Plus 10
jasper_uitassen zegt
Ik ben een liefhebber van racewagens. Ik hoef en wil géén elektromotor. Al helemaal geen zelfsturende auto met begrenzen. Ik wil geluid en een benzinemotor period!!!