Ja, wacht maar tot je de voorkant ziet. Over dat smaakvol kunnen we een boom opzetten. Over de kleur niet.
Soms vraag je je weleens af he: wie KOOPT dat nu? In principe is dat vaak bij zeer ver getunede auto’s. Dan zeggen de ‘OEM-fappers’ dat het altijd mensen zijn met veel te veel geld en veel te weinig smaak. Rappers, voetballers en filmsterren.
Als je met rappen, voetballen of acteren dit soort auto’s kunt veroorloven, moet je wel ‘on-top-of-the-game’ zijn. Een beetje matige nederpop-rijmer kan een tweedehands G nog wel barteren, maar voor een volledig getunede Mansory moet je echt serieus geld hebben. En een hele specifieke smaak. We hebben het niet over goed of slecht, maar over een ‘andere’ smaak.
De kleurstelling van de auto is Algorithmic Fade, waarbij een soort turquoise overgaat in het zwart. Het is precies de speciale aanvraag van een -ongetwijfeld ook speciale – klant. Dus als je andere kleuren wenst of de transitie van de ene kleur op de andere anders wil hebben, dan kan dat gewoon.
Turquoise G63
Daarbij is de auto voorzien van een carbon. Het is niet zomaar koolstofvezel, maar Forged Carbon. De gehele auto is er van voorzien. De complete bodykit plus alle extra spoilers en details zijn van het speciale spul gemaakt.
De achterspoiler is volgens Mansory zelfs helemaal nieuw. Wat je met een spoiler op een rijdende kantine moet: geen idee, maar tof dat het kan.
Uiteraard neemt Mansory ook het gehele interieur onder handen. Dat gaat verder dan wat sierstrips. Nee, er is een enorme turquoise-bom ontploft.
Natuurlijk moet die kleur je, eh, smaak zijn, maar het vakmanschap is indrukwekkend. Het gaat toch even een stapje of drie verder dan bij een merk als Brabus.
Uiteraard is de techniek van de Mercedes-Benz ook niet standaard. Je moet immers elk onderdeel verbeteren. Ook zo’n Mercedes-Benz G-Klasse is tegen een prijs gebouwd om de bonentellers tevreden te houden.
De motor is nu goed voor 850 pk aan vermogen en 1.000 Nm aan koppel. Dat komt door de montage van twee grotere turbocompressoren, twee downpipes, sportuitlaat en een ECU die alles optimaliseert.
Daarmee kun je een topsnelheid van 250 km/u halen met deze turquoise G63. Uiteraard is die snelheid begrensd, het is toch een middelgroot kantoor op een ladderchassis waarmee je over de Autobahn dendert.
De 0-100 km/u sprint is in 3,5 seconden achter de rug. Serieus snel voor een een auto van 2.300 kilogram. Prijzen worden niet vermeld, maar een half miljoen ben je sowieso wel kwijt.
Meer lezen? Dit zijn 9 nieuwe legendarische offroaders!
schreute01 zegt
Ik dacht toch echt naar een legomodelletje te kijken!
dalmore zegt
Waar is het mis gegaan dat hier vraag naar is?
pindakoning zegt
Vanuit welk deel vd wereld is hier nu nog vraag naar? De markten Rusland en Kiev zijn als het ware weggevallen..
rollingstoned zegt
In het land der blinden waar eenoog koning is? 😁
mashell zegt
Oliesheiks die naar Janis Joplin luisteren misschien? En voetbal is groot, dat betekent dat er veel onderontwikkelde jongetjes zijn die te vroeg van school gaan om alleen nog maar te voetballen, als die dan 20 zijn vindt hun kleuterbrein zoiets nog helemaal geweldig.
Robert zegt
“Het is niet zomaar koolstofvezel, maar Forged Carbon”
Dit is marketing mumbo-jumbo waar menig paarse broek van zal zitten soppen op de stoel. Maar eigenlijk zegt het net zoveel als ‘water is nat’.
En verder is de tussenstand Mansory – Brabus in de Wansmaak Divisie nu wel duidelijk 1-0 voor de eerstgenoemde.
bakkerst zegt
Ze noemen het wel “forged” maar naar mijn mening heeft het niks met smeden te maken, er wordt niets onder invloed van hitte en lokale druk.
In feite is het de snelle goedkope versie van koolstofvezel; hak de koolstofvezels goed grof, vermeng met hars, pers in een vorm en voila klaar. Het proces verschilt (heel) weinig van het gebruik van glasvezel. Je weet wel, waar je makkelijk en snel glijbanen en bootjes van maakt.
Het ziet er spectalair uit, of het je ding is, is ernstig smaak gebonden, maar het voegt qua sterkte/stijfheid niet persee iets toe.
robicide zegt
Dat “forged carbon” doet mij altijd denken aan de stalen afvalcontainers op wielen die je bij bedrijven vaak ziet. Dat staal lijkt ook uit van die vlokken te bestaan.
Ik vind het er dan ook veel goedkoper uitzien dan geweven carbon.
bakkerst zegt
Die containers zijn verzinkt (door middel van galvanisatie), dat is weer een ander process, maar het visuele effect is inderdaad aardig vergelijkbaar.
De associatie afvalcontainer zee container is dan natuurlijk snel gemaakt :P
ukbob zegt
Die spoiler… 🤣!!
Zit nogal wat verschil in de uitwerking van die fade tussen deze en Merc’s eigen GT black voor klanten van een AMG ONE, daarbij was het echt heel smooth van begin tot eind.
Vwb dat interieur: een beetje minder zwart zou leuk zijn, maar hier zijn ze weer een beetje veel de andeee kant opgeschoten..
Dutchdriftking zegt
Je moet toch niet instappen met een kleine kater, man wat een interieur. Toen ik 9 was vond ik dit waarschijnlijk geweldig.
sntial zegt
Mansory krijgt hier veel te veel aandacht. Hoog autogespot gehalte..
petroldrinker zegt
I like it 😎
gregorius zegt
Als mede-eigenaar van Petronas enof het MB-F1 team zou je deze best mogen rijden.
Voor alle andere mensen: laat je ogen eens testen.
mout zegt
Dit turquoise is de huistint vd Al-Thani clan. Werkelijk elke auto van boven de 800K is er in geleverd…
volvoturbo zegt
Bij de 1e foto dacht ik ‘nou, subtiel voor Mansory’, maar bij het zien van de rest… Gatver.
(ooo--V--ooo) zegt
Nu snap in die trend om een flesje wodka op je oogbol te zetten…