Nietsvermoedend stapt ze in voor een boodschapje bij jou om de hoek. En toen draaide je de sleutel om.
Althans, zo’n beeld schets ik voor me bij het zien van deze Chevrolet Sprint uit 1988. De saai ogende hatchback is echter alles behalve saai. De dikke vette achterbanden en de positie van de auto verraden al een beetje wat je kunt verwachten. Inderdaad: powerrrr.
En niet te zuinig ook. Volgens Autobarn Classic Cars, waar de Chevy aangeboden wordt, levert de aanwezige Duttweiler Performance V8 met twee turbo’s 945 pk. Holy shitsmokes. Om al dat vermogen in goede banen te leiden is het blok gekoppeld aan een TH350 versnellingsbak van General Motors. Daarnaast moet een differentieel ervoor zorgen dat de boel op z’n plek blijft zitten zodra het gaspedaal wordt ingetrapt. Verantwoordelijk vaart verminderen doe je met Nissan remmen die normaal gesproken op een pick-up worden gemonteerd.
De ombouw vond in 2007 plaats en inmiddels staan er 72.880 mijlen op de teller. Het autobedrijf hoopt 44.995 dollar te vangen voor het blauwe monster. Check ook dat schattige af-fabriek uitlaatje.
E34M5Touring zegt
Wheeliebar included?
dubcars zegt
Stiekem vind ik hem best wel gaaf ?
wimbraber zegt
Dit is pas een echte Chevy!
Wàt een bizar ding zeg, die Transmission/Engine tunnel ook ?.
Dizono zegt
@wimbraber: Een echte Suzuki bedoel je… ;)
wimbraber zegt
@Dizono: Haha, ik dacht al zoiets… Op welke is ie gebaseerd? De Charade?
Dizono zegt
@wimbraber: Dat is een Daihatsu. Op de SA-310, later Swift geheten. De auto had overigens veel verschillende namen en badges.
wimbraber zegt
@Dizono: Haha jezus, even vergeten ?.
Bedankt voor de info ?
gwnbmw zegt
@wimbraber: nee, dizono, niet jezus…
Dizono zegt
@gwnbmw: ik reken het beide goed
gwnbmw zegt
@Dizono: ;D
nielsnl1 zegt
Wel even je rechterbeen eraf hakken voordat je erin kan rijden, maar dan rij je mooi wel iedereen eruit! Geniaal project, al verwacht ik niet dat iemand er zoveel geld voor neer gaat leggen…
bofkont zegt
@nielsnl1: Iedereen eruit rijden?? ding kan geen fatsoenlijke bocht nemen.
nielsnl1 zegt
@bofkont: in de US of A hebben ze geen bochten :p Doelde meer op een stoplichtsprintje etc. ;)
jasbelle zegt
Lijkt me briljant om te hebben, maar meer dan 40k voor een hebbeding is wel erg veel
raver1991 zegt
De middenmotor heeft bij deze ook een nieuwe dimensie gekregen
baap zegt
@raver1991: Verklaar je nader? Het blok ligt gewoon voorin, de turbo’s liggen achterin, probably omdat er voor geen ruimte was. :)
raver1991 zegt
@baap: Omdat een deel van de algehele motor, de turbo’s inderdaad, achterin liggen. Daarnaast tik je met je knieën het blok aan, betwijfel of je dan nog kan zeggen dat het blok voorin ligt….
baap zegt
@raver1991: Je zou indd wel eens gelijk kunnen hebben betreft het blok zelf. Het lijkt er op dat ’t achter de vooras ligt en dan zou je technisch gezien spreken van een middenmotor. Scherp.
bmwe81 zegt
@baap: dan heeft mijn E81 ook een middenmoter op 5 cm na
mercedesclk350 zegt
Weet dat het niet uitmaakt maar toch jammer dat die achterwielen best veel weggeven.
dutchcorvette zegt
Haha daar gaat m’n corvette
phaeton zegt
Die banden, lol. Wel met originele wieldoppen.
henkhupelschoten zegt
Holy fucking jesus!
Jochempie zegt
Holy shit, zitten alle accessoires nu aan de bak gekoppeld in plaats van de motor? Fantastisch!!
Dutchdriftking zegt
haha, moeder der sleepers, geniaal!
audiisthebest zegt
Vet!!!
pinut187 zegt
Je verwacht het niet! Sleeper in het kwadraat.
hight96 zegt
Zo leuk dit, bij het stoplicht staan naast zo’n rijkeluiskindje (no offense verder) en hem dan helemaal zoek rijden.
lowrider zegt
Maar goed dat het een automaat is. Ruimte voor 3 pedalen is er niet echt ?
ghost zegt
Ze zien je aankomen bij de RDW..
benzinehoofd zegt
@ghost: En anders horen ze je wel! ;-)
sulobb zegt
Ik zou het niet wagen…
ferdie zegt
Denk je even een blokje om te rijden, verbrand je gelijk je rug omdat je een turbo als rugleuning hebt…
Je kan nu wel in de advertentie zetten dat er stoelverwarming in zit
Robert zegt
Toffe kar. M’n tweede auto ooit was ook zo’n type, maar dan met Suzuki badges en een 1.0 3-cilinder blokje.
robinbmwm4 zegt
Gaaf ding, maar ga jij de bougies vervangen?
robin147gta zegt
Die achterbanden verraden ook wel een klein beetje….?!
mrB zegt
Die turbo’s achterin zullen niet voor de beste gas response zorgen, maar wat een lol zul je ermee hebben. De vraag is alleen hoe je uberhaupt gas moet geven. De ultieme sleeper
niekie1999 zegt
4 wielaandrijving inbouwen, carbon carrosoriedelen… Ultimate pocket rocket
a3aan zegt
Leuk alternatief voor de Farmtruck!
bmwtouring zegt
Sinds wanneer dient een differentieel om alles op zijn plaats te houden? Rare beschrijving…
dandi zegt
Haha deze auto heb ik gehad in de zelfde kleur super veel lol meegehad
baasbas zegt
Als gti gehad. 746kg op kenteken. Dikke lol. .. en dat torretje maar brullen.
bofkont zegt
Als GTTI is de charade echt een leuk wagentje die ook nog vrij fatsoenlijk een bocht kan nemen, dit is toch niets man, en nr zoveel onderhand.