Lavendel, iemand?
Deals sluiten met de hulp van bepaalde geuren. Land Rover South Dade in Miami, Florida probeert het. De geur van een showroom is op de meeste plekken wel hetzelfde. Een typische geur die je ruikt van alle nieuwe auto’s die in het pand staan. Deze dealer in Miami weet zich te onderscheiden.
Via het ventilatiesysteem worden de geuren van ceder, vanille en violet de showroom in geblazen. Een fijne geur moet de verkoop kunnen beïnvloeden. “Er komt veel bij kijken bij zo’n grote aanschaf. De geuren brengen de klanten in een andere gemoedstoestand”, aldus manager Mark de la Cruz via Autonews. Het bedrijf dat de geuren heeft ontwikkeld voor de dealer zegt dat klanten meer tijd doorbrachten in de showroom.
Er zit een wetenschappelijke redenering achter de actie. Zo kunnen bepaalde geuren invloed hebben op onze hersenen. Of de Land Rover-dealer ook daadwerkelijk meer auto’s heeft weten te verkopen sinds de geurtransformatie is niet bekend.
Fotocredit: Hector Gonzalez via Facebook
harrie zegt
Beetje zwakke vergelijking, ik mis de vleugel in de showroom en een verkooppraatje in het Latijn.
pomoek zegt
@harrie: Iocus ridiculam!
escort77 zegt
@pomoek: Nulla tenaci invia est via
snorrewietskie zegt
Opzouten met je vieze gore parfum meur.
simonferrari zegt
@snorrewietskie: Tja.. voor jou bestaat er dan een Dacia showroom.
snorrewietskie zegt
@simonferrari: Zeker. Maar ik ben dan ook geen omhooggevallen galbak die zichzelf erg serieus neemt.
vonklausenburg zegt
Koopt eer het salariskartel uw mogelijkheden afneemt!
moveyourmind zegt
Ik weet nog een veel beter trucje, succes gegarandeerd…
Zet de etalage vol met Land- of Range Rover handtasjes en schoenen… Daar maak je vrouwen helemaal gek mee!
Die komen als vliegen op de stroop af, sleuren hun echtgenoot mee naar binnen de showroom in… Als verkoper begin je met de schoenen te laten passen, dan laat je ze een bijpassend handtasje zien en vervolgens slijm je haar erin door te zeggen hoe beeldig het haar wel niet staat… Dat was stap 1…
Stap 2 is simpeler. De vrouw staat in de koopmodus en moet én zal die schoenen en bijpassende handtas hebben… Dan laat je ze heel subtiel nog even een Land- of Range Rover zien hoe toevallig heel mooi matcht met de schoenen en het tassie… Wederom slijm je je er in en geef je de dame een compliment dat de auto haar zo beeldig staat…
Stap 3 is nog simpeler… Terwijl de echtgenoot nog even tegenstribbelt maak jij alvast het koopcontract klaar, je weet toch al wie er aan het langste eind trekt…
simonferrari zegt
@moveyourmind: Dit zou serieus nog kunnen werken ook ;)
erwh zegt
@moveyourmind: je vergeet het gedeelte waarbij je de man wegstuurt voor een proefrit terwijl de vrouw bezig is met schoenen en tasjes. De man zal dolgelukkig terugkomen omdat hij eindelijk wat leuks heeft kunnen doen tijdens het shoppen en dan is het nog maar een kleine stap om hem enthousiast te maken voor het tekenen van het koopcontract.
moveyourmind zegt
@erwh: Topsuggestie, aan jou zouden ze een goeie verkoper hebben!
eaudi zegt
Doen supermarkten toch al járen? En als je je huis wilt verkopen: appeltaart in de oven. Als de kopers niet willen wel er weer uithalen…
OT: Een garage moet trouwens gewoon naar garage ruiken. Niet naar parfum.
Gulli zegt
@eaudi: of naar appeltaart ?
Edge zegt
@eaudi: Net zoals er in goedkope supermarkten zoals Aldi en Lidl geen muziek gedraaid wordt, zodat de winkelervaring soberder wordt en je de illusie krijg dat alles echt goedkoop is.
amg65 zegt
@Edge: En het goedkope eten bij Ikea. Geweldige marketing
raoufff zegt
Dit doen ze op de Amsterdamse Wallen toch ook? Alleen met vislucht
fanboy zegt
@raoufff: Dan zou ik toch even bij een ander raampje gaan kijken :P
xiran zegt
@raoufff: dat is de noordermarkt.
trustmeiamanengineer zegt
Een showroom hoort gewoon een bescheiden tegelvloer te hebben, en aardige bak koffie en een fatsoenlijke verkoper en een zwik mooie auto’s. Voor de rest ga ik niet extra betalen in ieder geval.
stfu zegt
@trustmeiamanengineer: prijzen zijn bij de dealers hetzelfde hoor :’)
peugeot307 zegt
Ik wil vers rubber ruiken i.p.v. van die geurtjes die je bij de wc al ruikt….
stfu zegt
Dit is echt niks nieuws. Veel winkels en showrooms doen dit.
ruben83 zegt
Ik zou er een met hypnotiseur doen, voorafgaand van bezoek aan de showroom en dan met de reukloze feromone versprijding de showroom in sturen. Dan verkoop je vast ook meer
viggen93 zegt
Een bakje met Castrol Racing 40 boven een vlammetje zetten en het lijkt op een circuit. Misschien een idee voor sportwagenverkoop?