En dat terwijl het ding zijn nieuwe eigenaar nog minder kostte dan een opgefokt 695’je.
Dit is de Abarth ‘SE025FL’ experimentele Formule Libre Hill-Climber uit 1977. Voorzien van een 170 pk sterke 1756cc viercilinder uit een Fiat 124 Rallye Spider en loeisnel. Daarnaast hoef je nooit het geklep van je vriendin naast je aan te horen, want het is een éénzitter.
De afgelopen jaren stond de transaxle racer in het Maranello Rosso Collection-museum te San Marino, maar vorig jaar ging hij onder de hamer. De verwachte opbrengst van 12 tot 20.000 euro werd overigens wel royaal overboden, want uiteindelijk leverde het scheurijzer (ondanks een scheve voorvleugel) maar liefst 39.100 ballen op. Of het ding zich nog zal melden bij hillclimbs is niet bekend, maar we hopen het, want single seaters op heuvelklimmen staan garant voor spektakel.
Voor zover we weten is dit het enige exemplaar in zijn soort, maar mocht hij nog eens op de markt komen, dan trekken we aan de bel.
pomoek zegt
Als ik het goed zie staat de hele body scheef muv de achter vleugel?
lekbak zegt
Altijd leuk dit soort spul. En dan te bedenken dat een hoop mensen personenwagens voor kapitalen ombouwen als trackday speeltje. Dan lijkt me dit toch echt veel leuker.
hans75 zegt
@lekbak: terechte opmerking… maar wellicht heb je nog veel meer fun (en mogelijkheden om te rijden) met een fatsoenlijke 2-takt kart… rotax max of schakel 125cc
Dutchdriftking zegt
Wat een fantastisch ding! Hebben!
XRI6 zegt
Gewoon je oude Matchbox fantasie in het echt. Erg vette kar!
norge zegt
Retegaaf, zoiets is toch de ultieme trackday car?
clarkson zegt
Leuk ding! Er staan meerdere te koop voor het geval jullie de veiling moeten missen!