Een vrij gemakkelijke poging om de Chinees weer naar de Rolls-Royce dealer te lokken, maar we doen het ervoor.
Zoals bekend lopen de verkopen van Rolls-Royce in China drastisch terug. 25 jaar geleden was dat geen nieuws geweest, heden ten dage is, of beter gezegd wás, het echter een belangrijke markt voor merken in het hoogste segment. Om de cijfers toch nog een duwtje de goede richting op te geven, komen de Britten met Duits DNA (of andersom?) nu met de Ghost Eternal Love.
Deze tot 16 stuks gelimiteerde dikkerd bevat designelementen die zijn geïnspireerd op de witte zwaan. Freakin’ romantisch. De 20 inchers zijn voor de gelegenheid gepolijst en het interieur is aangekleed met rode accenten. Over motorische aanpassingen is verder niks bekend, dus ga uit van een 6.6 liter biturbo V12 à 563 pk. Hoe lekker dat rijdt, check je HIER.
Dutchdriftking zegt
En nu de vraag hoe lang het duurt met de Chinese bubbel. Klapt deze compleet uit elkaar, of groeit deze volgend jaar weer bescheiden. Zal mij benieuwen.
ghost zegt
My Precious!
pinut187 zegt
Goed idee van RR de Chinezen houden wel van “cute”. Ben benieuwd of ze ook met een “Monkey edition” komen omdat het dit jaar het jaar van de aap is. Wellicht samenwerking RR en Gas Monkey?!?
vroaaar zegt
@pinut187: als RR al iets wil doen met het jaar van de Aap, kunnen ze beter kiezen voor Bape (A Bathing Ape) want dat merk is hot in China. Kun je meteen doorrijden naar het mega luxe Éclat Hotel Beijing waar ze een Deluxe Lagoon Suite helemaal in Bape style hebben ingericht (slechts €1.900 per nacht).
chuut zegt
Goede marketing, serieproductie, voor een “maatwerk” auto en waarschijnlijk er meer voor vragen..
berlinetta zegt
Rolls Royce begint wat mij betreft z’n charme te verliezen met al die speciale versies. Ze gaan Bugatti achterna. Gewoon niet doen.
Rob zegt
@berlinetta:
Lol, Rolls Royce en charme, hebben ze dat ooit wél gehad dan?
berlinetta zegt
@Rob: Vroeger wel, toen ze op de vraag “hoeveel vermogen heeft ie?” nog als antwoord gaven: “genoeg”.
lincoln zegt
@berlinetta:
Omdat het schandalig laag was ..
Rob zegt
@berlinetta:
Illustrerend voorbeeld.
De charme is decadentie (al zou ik dat niet charme noemen, maar goed…) Niets meer, niets minder.
Wat dat betreft verschilt het huidige Rolls niks van het ouwe Rolls….
mrrallycross zegt
Ha, gayyyyy
martijn11 zegt
Waarom alleen voor china
pomoek zegt
@martijn11: Omdat verder niemand is geïnteresseerd in een RR met lelijke decals…
pinut187 zegt
@martijn11: China is 1 van de, miss wel de belangrijkste afzet markt voor RR, daarom.
E550 zegt
@pinut187: nee. China is een zeer wisselvallige markt, de ene keer erg belangrijk, de andere keer stelt het weinig voor. USA, dat is een markt die standvast houd. En jaren op nr 1 staat.
888natan zegt
De verkoop van rr gaan niet goed maar de verkoop van voetbalspelers gaan fantastisch zo te zien.
jorden zegt
geen limited versies bedenken is leuker/beter ? overigens zijn de zogenaamde “one-off’s” gewoon bespoke’s van klanten met een hele lange waslijst aan wensen én die geen bewaar tegen een pers berichtje hebben.
toyotafortuner zegt
Vind m niet eens zo lelijk.
tstile zegt
Een Hello Kitty uitvoering doet het vast nog beter