Een vrij gemakkelijke poging om de Chinees weer naar de Rolls-Royce dealer te lokken, maar we doen het ervoor.
Zoals bekend lopen de verkopen van Rolls-Royce in China drastisch terug. 25 jaar geleden was dat geen nieuws geweest, heden ten dage is, of beter gezegd wás, het echter een belangrijke markt voor merken in het hoogste segment. Om de cijfers toch nog een duwtje de goede richting op te geven, komen de Britten met Duits DNA (of andersom?) nu met de Ghost Eternal Love.
Deze tot 16 stuks gelimiteerde dikkerd bevat designelementen die zijn geïnspireerd op de witte zwaan. Freakin’ romantisch. De 20 inchers zijn voor de gelegenheid gepolijst en het interieur is aangekleed met rode accenten. Over motorische aanpassingen is verder niks bekend, dus ga uit van een 6.6 liter biturbo V12 à 563 pk. Hoe lekker dat rijdt, check je HIER.
En nu de vraag hoe lang het duurt met de Chinese bubbel. Klapt deze compleet uit elkaar, of groeit deze volgend jaar weer bescheiden. Zal mij benieuwen.
My Precious!
Goed idee van RR de Chinezen houden wel van “cute”. Ben benieuwd of ze ook met een “Monkey edition” komen omdat het dit jaar het jaar van de aap is. Wellicht samenwerking RR en Gas Monkey?!?
@pinut187: als RR al iets wil doen met het jaar van de Aap, kunnen ze beter kiezen voor Bape (A Bathing Ape) want dat merk is hot in China. Kun je meteen doorrijden naar het mega luxe Éclat Hotel Beijing waar ze een Deluxe Lagoon Suite helemaal in Bape style hebben ingericht (slechts €1.900 per nacht).
Goede marketing, serieproductie, voor een “maatwerk” auto en waarschijnlijk er meer voor vragen..
Rolls Royce begint wat mij betreft z’n charme te verliezen met al die speciale versies. Ze gaan Bugatti achterna. Gewoon niet doen.
@berlinetta:
Lol, Rolls Royce en charme, hebben ze dat ooit wél gehad dan?
@Rob: Vroeger wel, toen ze op de vraag “hoeveel vermogen heeft ie?” nog als antwoord gaven: “genoeg”.
@berlinetta:
Omdat het schandalig laag was ..
@berlinetta:
Illustrerend voorbeeld.
De charme is decadentie (al zou ik dat niet charme noemen, maar goed…) Niets meer, niets minder.
Wat dat betreft verschilt het huidige Rolls niks van het ouwe Rolls….
Ha, gayyyyy
Waarom alleen voor china
@martijn11: Omdat verder niemand is geïnteresseerd in een RR met lelijke decals…
@martijn11: China is 1 van de, miss wel de belangrijkste afzet markt voor RR, daarom.
@pinut187: nee. China is een zeer wisselvallige markt, de ene keer erg belangrijk, de andere keer stelt het weinig voor. USA, dat is een markt die standvast houd. En jaren op nr 1 staat.
De verkoop van rr gaan niet goed maar de verkoop van voetbalspelers gaan fantastisch zo te zien.
geen limited versies bedenken is leuker/beter ? overigens zijn de zogenaamde “one-off’s” gewoon bespoke’s van klanten met een hele lange waslijst aan wensen én die geen bewaar tegen een pers berichtje hebben.
Vind m niet eens zo lelijk.
Een Hello Kitty uitvoering doet het vast nog beter