Kijk nou, een Range Rover Sport met plastic rond de verlichting en een honingraat-grille. Dat moet vast een hele dikke versie zijn?
Nee helaas, deze Range Rover met nutteloze ‘lampbeschermers’ heeft een slechtere pk/gewicht verhouding dan een Volkswagen Up 1.0. Onder de Revere gemerkte motorkap ligt namelijk een 2.7 TDV6 die goed is voor 190 pk. Daarmee zit je in deze sportversie van de Range Rover in 12,7 seconden op de 100 km/u. Jeuhhh!
De Range Rover Sport die inmiddels alweer dateert uit 2005 mag er zeker nog zijn, zowel qua looks als offroad prestaties. Maar om er nou van dit soort fratsen mee uit te halen is wat minder begrijpelijk. Is dit onderscheidingsdrang of zou de eigenaar deze tuningset die uit een goedkope Chinese speelgoedwinkel lijkt te komen, echt kunnen waarderen?
Dit door wolfssjrd gespotte exemplaar is van bouwjaar 2006 en kwam in 2009 naar Nederland. Zijn baasje heeft hem toen naast de Revere opsmuk ook maar meteen facelift-verlichting meegegeven. Dat is een upgrade die ik persoonlijk dan wel weer kan waarderen.
Check de spots uit Limburg op autojunk.nl
rotarypowah zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Merc-S420-CDI zegt
Pk/gewicht verhouding slechter dan een UP? Zit toch liever in een RR Sport met “opsmuk” dan in een UP. Alleen dit soort pakketjes passen wel beter op de 4.2 V8 versie.
Hupke zegt
@Merc-S420-CDI:
Als ik vervoerd word ook, of in de file moet zitten oid.
Maar als ik zelf moet rijden in de stad ofzo, doe mij dan maar een upje.
rufctr01 zegt
@Hupke: hahaha, daar ga jij nog van terugkomen. Mijn broertje heeft tijdelijk een Up gehad, zeer veel ellende met dat ding gehad.
luxaeterna zegt
190 pk is meer dan genoeg.
KaCh1ng zegt
@luxaeterna: op een gewicht van 2400kg, vebruik van 11liter, nutteloze auto dit, een bmw 320d is veel beter en goedkoper
thomcarspotter zegt
@KaCh1ng: lol, een sedan vergelijken met een suv..
faithnomore zegt
@thomcarspotter: dat is een beetje het punt he – een suv heeft nu eenmaal niet echt nut
super zegt
@KaCh1ng:
een suv heeft uitsluitend nut als penisverlenger. er lopen een hoop mensen met een kleine rond
MAB zegt
@luxaeterna: Voor een up is het idd meer dan genoeg.
jasperverweij zegt
http://www.kenteken.tv/kentekenscore.php?kenteken=91kbd6
Hier pk/gewicht van deze range rover
Donstil zegt
@jasperverweij: hahaha 0.08 pk per Kg.
jasperverweij zegt
@jasperverweij: ik heb deze Range ook even in een “battle” gezet tegenover een willekeurige VW up die ik vond via Google search:
http://www.kenteken.tv/kentekenbattle.php?kenteken1=91kbd6&kenteken2=38tng6
Op de statistiek Pk per cilinder wint deze Range wel, maar met de overige stats wint de Up!
nvhuijkelom zegt
Ja dit ding is alleen nog lelijker dan het poepgat van een kat
follie14 zegt
Zit er leuk uit.
utr1984 zegt
Dus als er extra dingen aan een auto worden toegevoegd, zou het wel een snelle versie zijn? Dat verband snap ik niet helemaal. Dus iedereen die iets aan zijn of haar auto aanpast moet minstens een dikke 200 pk hebben? Ik niet schnap.
KaCh1ng zegt
@utr1984: voor autofans maakt performance meestal meer uit dan uiterlijk
Rick-dos zegt
De wereld is echt compleet gek geworden…een SUV met een 190 pk dieselmotor is juist begrijpelijk. Een SUV met een +500 pk benzinemotor en M/AMG/S/RS opschmuck is compleet onbegrijpelijk…
super zegt
@Rick-dos:
suvs zijn sowieso onbegrijpelijk, apparaten voor bange soccer moms en foute mannetjes met te kleine lulletjes.
maseratizzzzzzzz zegt
@Rick-dos: met zoveel gewicht heb je wel aardig wat pk’s nodig hoor.
st33fie zegt
Huilie huilie
Al ligt er een 3 cilinder in boeie
Hij is gewoon anders als de rest
MARS zegt
Inderdaad, met een mooi pakketje moet je ook een miljoenmiljard pk’s hebben…
FB_1043467391 zegt
Triestig topic en triestige reacties. Dat de RR Sport niet zo ‘sport’ is dat zou je als autoliefhebber al moeten weten. Het gaat bij deze auto helemaal niet om snelheid. Gewoon een vette auto. En een V6 erin is nooit verkeerd, zelfs niet als hij ‘maar’ 190pk heeft. Het is BIJNA altijd beter dan een 4pitter.
super zegt
@Gilles Van der Auwera:
wat is er dan inherent zo goed aan een V6? Een I6 of boxer-6 kan ik me nog iets bij voorstellen vanwege de balans, maar een V6 heeft net als een I4 balansassen nodig om trillingvrij te lopen.
hb63 zegt
Dit is net als een m logo op je 318i, s line op je a4 1.6 TDI of een R pakket op je v40 d2 met 2 heuse uitlaatpijpen . Gewoon heel erg jammer de bammer. Doe mij dan maar sleeper!
FB_1043467391 zegt
@hb63: Helemaal niet, het verschil is dat een RR sowieso uitstraling heeft. En ahja… Dat dit nog steeds een 6cilinder is ;)
eduardovich zegt
Ik dacht dat deze rr sport
Niet zo heel dendered was in het wild. Onderstel van de Discovery met loeizware carrosserie?
c350cdi zegt
@eduardovich: Voor het geval je het nog niet wist : de RR (S) is onvoorstelbaar in het terrein.
Range Rover Sport extreme hill climbing
http://www.youtube.com/watch?v=fYW6KdnNy9o
Dan moet je een ruim hart hebben, en niet bang zijn voor een beetje schade….
eduardovich zegt
@c350cdi: alleen jammer dat de kwaliteit zo ruk is. Vooral vsn toen ze onder BMW waren. Ik trap er niet meer in na onze rr vogue ( motor, transmissie, luchtvering achter) en Deventer die ik van m’n werk had. Op de snelweg vloger er hele onderdelen af, al is een Deventer natuurlijk niet voor de snelweg.
c350cdi zegt
@eduardovich: Met name de afdaling na 1:00 is ……. eng
Rhyo zegt
Lekker respectvol voor de eigenaar. Zijn auto wordt even openbaar belachelijk gemaakt. Ik hoop dat ie in ieder geval verder kan genieten van de wagen.
super zegt
@Rhyo:
ja, en hij verdient het.
Rhyo zegt
@super: vertel