Alhoewel, het zou ook zo maar eens kunnen dat deze ‘puntgave’ BMW E30 tóch een aantal schoonheidsfoutjes heeft…
Ah! We hebben weer iets op onze favoriete veilingsite gevonden. De Domeinen inderdaad. De plek waar de betere crimineel, fraudeur of brave huisvader die vanwege de torenhoge prijzen anno 2022 een boete of aanslag niet meer kon betalen vakkundig van zijn auto wordt afgeholpen.
Daar staan heus niet alleen Lamborghini Urusen, Bentley Continentals of Kia Rio’s (van die brave huisvaders zijn die) te koop hoor. Soms vind je er ook pareltjes die op andere plekken onbetaalbaar zijn. Zoals deze BMW 318i. Uit de E30-serie en dus uitermate gewild. Ondanks dat hij 2 cilinders mist.
Puntgave BMW is misschien niet zo puntgaaf
Zo is deze E30 in 1990 origineel geleverd in ons eigen Nederland. Dat is toch altijd fijn, zo’n ‘period correct’ kenteken op je ouwe Bimmer. En als je de afzichtelijke BBS’jes en de dubbele pauperpijp even wegdenkt, heb je een mooi origineel exemplaar te pakken. Niks mis mee, laat het bieden maar beginnen.
En daar, beste lezers en lezeressen (M/V/X), komt dan toch dat spreekwoordelijke addertje onder het gras vandaan gepiept. Spreekwoordelijk inderdaad, want het is nu niet zo dat er ineens een echte adder in je achtertuin onder de graszoden vandaan komt. Dat zou raar zijn. Nee, er is iets niet pluis betreffende deze BMW E30 318i.
Wat zien we op deze E30? Roest, roest en roest
Want als je even door de foto’s scrollt zie je helaas dat de roestduivel heeft toegeslagen op deze ooit zo puntgave BMW E30. De auto lijkt helaas wel krokanter dan de verse inhoud van een zak Croky Bolognese chips.
Onder de vooruit zit roest, onder de dorpels zit roest, onder de achterbumper zit roest. Je zou er bijna van gaan zingen; Hier zit roest, daar zit roest, overal zit roest, roest… En dat zijn alleen nog maar op de delen die we kunnen zien op de foto’s, hoe de E30 er onderhuids aan toe is, weten we niet.
Maar verwacht er niet te veel van…
Maar deze roestige BMW kan wel van jou worden
Mocht jij nou een voorliefde hebben voor de BMW e30 en niet vies zijn van een beetje roest, dan is dit misschien wel dé auto voor jou. Als je een beetje handig bent met de slijptol en het lasapparaat, kun je er zo nog iets geweldigs van maken. En in redelijk tot goede staat krijg je zo nog 12.000 euro voor een 318 met vergelijkbare kilometerstand.
Lijkt het je wat? Dan kun je hier even naar de advertentie kijken. En dan bieden. Niet teveel, maar dat leek ons al duidelijk. En doe ons en ieder andere autoliefhebber een lol en maak er weer een puntgave BMW E30 van. De wereld wordt dan dankzij jou een betere plek en je reserveert alvast een plekje in de hemel.
Ik zou het wel weten. Kopen dus!
isleofman zegt
Ah capypso rot. Staat ‘m goed. Er staat een hele mooie fellere rode 318i op marktplaats bij classicmaster voor 24k. Er is dus mits je scherp inloopt wel wat opknap / lasbudget over!
toniominestrone zegt
Vooral de reparatie aan de parafan is een listig klusje, ik spreek uit ervaring.
FB_100000891143293 zegt
Helemaal niks mis met die BBSjes brave huisvader ;)
lexis zegt
Mijn broer heeft ook nog een e 30 gereden een 318i. Motorisch niet echt opwindend maar heeft het toch wel 26j uitgehouden en dik 500.000 km , welliswaar met de nodige reparaties, koppaking paar keer beginnen lekken. Maar uiteindelijk ook ten onder gegaan aan het roest dat overal begon te woekeren. Ooit dachten we ook dat ie een fortuin waard zou worden. Maar heeft amper nog 1000 eur opgebracht. Maar met amper 113 pk toch eenvoudig dwars te zetten, de tractie was dan ook belabberd maar de fanboys noemden dat freude am fahren
Richmond zegt
Verlaagd, dorpels niet origineel, blauwe “m” streep in de niet hoort niet, waarschijnlijk ook spoorverbreders en dan nog her roest. En dan moet je nog afwachten hoe hij motorisch eraan toe is
levoi zegt
Die dorpels zijn volgens mij gewoon de plastic skirts die ook standaard op mijn Touring zitten. Wat er onder zit zou wel eens een probleem kunnen zijn want ze houden prachtig alle troep vast.
De rotte onderzijde van de voorspatborden is op zich geen punt. Nieuwe zijn zowel origineel als namaak prima te krijgen, of zelfs stukken om er onder weer in te lassen en vrij eenvoudig te monteren. Dit geldt ook voor de bakken achter het achterwiel. Ze rotten daar allemaal. De roest bij het raam is meer in het zicht en zit bij de elektronica box die er niet uit te halen is zonder de complete kabelboom uit de auto te rekken.
Persoonlijk zou ik deze lekker laten staan, tenzij je hem voor onderdelen wil.
mark383 zegt
Deze is al een keer eerder aangeboden door domeinen, ongeveer 2,5 jaar geleden. Werd toen niet verkocht. Ik heb ‘m gezien (dat kon toen nog gewoon). Wees gewaarschuwd, want het is met afstand de slechtste E30 die ik ooit heb gezien. Overgespoten, maar dat is heel slecht gedaan. Op de foto’s lijkt het nog wat, maar in het echt bij de randen van het plaatwerk heel slordig. Bovendien inderdaad krokanter dan een gefrituurde Bros. Overal zat roest. Deze is helaas niet meer te redden.
isleofman zegt
On closer inspection: gezien foto van motorblok, was deze eerst zilver. Vervolgens het belabberde interieur zonder enige optie… en alle bovenstaande issues… nee, lekker laten staan!
maferick74 zegt
Dus autoblog prijst graag n wrak aan… de titel van de tekst vermoed anders. Waarom ?
ericbmw2000 zegt
Volgens mij zijn dit Lenso’s en geen BBS.