Een premium cabrio met 337 pk voor een zacht prijsje: yes please!
Het cabrio-seizoen is al in volle gang bezig. Overal zie je ineens open auto’s voorbij komen waardoor natuurlijk jij als petrolhead helemaal enthousiast wordt. Dus ga je eventjes kijken op Marktplaats en andere occasionsites wat er te koop is.
Voor vandaag gingen we even op zoek naar iets origineels. Oh, en iets met vier zitplaatsen. Nu gebruik je die niet altijd, maar het is wel handig mocht er iemand toch (kort) mee moeten rijden. Zo’n achterbankje is ook reuzehandig als aflegruimte.
Uiteraard kom je dan al snel bij de gevestigde orde uit. Denk aan de open versies van de Audi A5, BMW 3 Serie (later 4 Serie) en Mercedes-Benz E-Klasse. Uiteraard zijn er ook nog leuke alternatieven in de vorm van de Saab 9-3 Cabrio, Volvo C70 of, heel obscuur, de Lexus IS250C.
Premium Cabrio met 337 pk
Maar het kan nog bijzonderder in de vorm van deze Infiniti G37 Cabrio! Kijk, dat is pas uniek. Heel erg veel rijden er niet van in Nederland. Natuurlijk, dat is met een Kia Clarus of Daewoo Espero ook het geval, maar zo’n Infiniti is wel degelijk de moeite waard. Infiniti is het luxemerk van Nissan. In feite is het een chique Nissan Skyline Cabrio.
En zeker voor deze prijs. De verkoper op Marktplaats vraagt er namelijk 12.750 euro voor. Het is een exemplaar uit 2009 met een kilometerstand van 183.285. Dat is dus een scherpe prijs. Het mooie aan zo’n Infiniti is dat je altijd de dikke motor hebt. De Lexus IS250C was ondergemotoriseerd, bij de BMW 3 Serie was vermogen best prijzig, maar de Infiniti had ALTIJD die 3.7 VQ37-motor met 337 pk.
Scherpe prijs
De scherpe prijs komt natuurlijk wel ergens vandaan. Zo is duidelijk te zijn dat de auto wel wat TLC kan gebruiken. Sowieso moet je even banden wisselen, want Landsail-banden onder zo’n premium carbrio is gewoon blasfemie. Landsail! We noemen die naam twee keer, want je moet echt twee keer nadenken voor dat je dat soort banden onder je auto monteert.
Natuurlijk, als je een Kia Picanto van 15 jaar oud door de APK wil loodsen, kunnen we het nog ergens begrijpen. Maar bij een auto als deze past het echt niet, eigenlijk.
Natuurlijk, er zijn wat butsen, krasjes en plekjes te zien. Gelukkig heeft de verkoper de moeite genomen om alles in beeld te brengen. Met andere woorden: je wil niet weten hoe vaak een occasion tóch een paar lelijke plekken heeft die best op de foto gezet hadden mogen worden.
Kortom, voor een zacht prijsje heb je een dikke premium cabrio met een beetje werk om ‘m weer helemaal mooi netjes te maken. Daar zijn die winters dan weer goed voor. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!
Check hieronder een video met @wouter in een compleet andere Infiniti:
Meer lezen? Deze 11 premium toppers konden geen verschil maken!
lekkerlinksrijden zegt
Denk dat er aardig beknibbeld is op het onderhoud, het goedkoopste wat er is dus dat zal dan wel voor al het onderhoud gelden
Johanneke zegt
Als er zulke goedkope bandjes onder zo’n auto zitten ben ik bang dat de vorige eigenaar het eigenlijk niet kon betalen deze auto te rijden. Aankoopkeuring zou geen verkeerde keuze zijn.
Jochen zegt
iedereen die Infiniti heeft heeft gehad zal het kunnen beamen: het oogt premium, maar voelt aan als Amerikaans plastic.
Wel een toffe originele cabrio voor dat geld met een heerlijke brommertje in het vooronder
kevindb zegt
Ik ben het volledig met je eens. Is wat Amerikaans. Maar de motor is geweldig! Zoals @escher93 ook zegt, er zijn wel wat gremlins met het dak. En het contactslot. De auto van het artikel was overigens mijn oude auto. Ik heb hem geïmporteerd en toentertijd voorzien van Michelin Pilot Sport banden.. Hij is er wel wat op achteruit gegaan sinds die tijd.. Wel leuk detail, dit is de auto die Infiniti gebruikte bij de F1 grandprix van Duitsland in 2009. De Redbull coureurs kwamen toen aan bij het circuit in Infiniti’s vanwege de sponsordeals. Dit was de auto van Seb Vettel voor dat weekend.
tenaci zegt
Die Landsails zijn zo ongelofelijk kut! Ik kocht ooit een Auris ST bij een handelaar. Hij zou verse APK regelen. Bleek dat bij twee banden in het profiel het staal te zien was. Had hij er vier Landsails onder geflikkerd. Had hij me maar gebeld en die aangeboden of voorgesteld dat ik bij zou betalen voor betere.
Ik heb het er nog geen half jaar op uitgehouden en toen er wat beters onder gegooid. Wat een klote spul
escher93 zegt
Ik ben sinds 2021 de trotse bezitter van een donkerpaarse G37 Cabrio “GT Premium” met rood leer (en rood “hout”) en optionele 19” Enkei-velgen.
Fantastische motor en zeer betrouwbare techniek/technologie, zeker in vergelijking met een Duitse concurrent van dezelfde leeftijd. Het complexe vouwdak is wel een aandachtspuntje. De minste slijtage (bij mij was het een kabelomhulsel dat aan het doorslijten was) zorgt er voor dat het hele mechanisme dienst weigert. Op Youtube staat gelukkig veel beeldmateriaal van “klassieke” punten die je moet checken en die je zelf terug kan intapen.
Ik vind de afwerking binnen overigens wel erg netjes. Niet op het niveau van een Lexus, maar wel stukken beter dan een gemiddelde Nissan waarop ‘ie gebaseerd is.
Dit exemplaar vind ik qua uitvoering (lak, velgen, badge-delete achteraan) niet zo begeerlijk, maar het is niet dat je als potentiële koper echt heel veel keuze/aanbod hebt.
Jopie zegt
Landsail bandjes betekend dat de eerste beurt bij de garage gaat tegenvallen want de rest van het achterstallig onderhoud krijg je dan ook.
Sleipner zegt
Wat is deze auto mooi oud geworden. Zet deze op een boulevard in een willekeurige Nederlandse badplaats en je zou er niet mee voor schande rijden. Zonde dat Infiniti het niet heeft gered in de Nederlandse (en Europese) markt. Het waren onderscheidende wagens. Oké, met bepaalde makken, maar het design sprong er echt uit.
Dit doet me denken aan een verhaal van een verkoper op de Infiniti-stand op de AutoRai, ergens rond 2012 o.i.d. Die vertelde me doodleuk met een stalen blik dat de verkopen in een jaar tijd verdubbeld waren. Tja, van 10 naar 20 stuks.
On a different note: het valt me op in de markt dat cabrio’s tweedehands enorm duur zijn. Logisch, gezien het beperkte aanbod en het feit dat een (vierzits-)cabrio een uitstervend ras is. Maar de prijspositie blijft bizar om te zien. Bijvoorbeeld: een goede, origineel Nederlandse Volvo C70 facelift-model uit 2010-2013 met een goede ton op de klok staat gewoon voor EUR 18.000 – 22.000 te koop (en zijn nog snel weg ook).
ttr6 zegt
Klopt. Ik heb een Z4 uit 2009 en die blijven ook duur, vooral die met de 2.5 6 cylinder. Afgelopen weekend naar de Elsaz gereden……en dan snap je waarom die dingen duur blijven. Wat een genot. Ik denk dat je elke cabrio die je nu kunt kopen met een goede motorisering, goede staat , geen slechte investering is. Dingen blijven hun waarde goed vasthouden. En je hebt er ongelofelijk veel rijplezier mee.
Jan zegt
Fraaie en unieke auto, maar dit is echt wel een matig exemplaar.
Alleen die banden al is inderdaad een indicatie van heel erg matig/achterstallig onderhoud.
Laten staan deze!
Ik zou voor deze gaan, wel 2x zo duur maar met reden, wat een net ding!
https://www.autotrack.nl/a/infiniti-g-benzine-2011-55435476