• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Porsche 928 heeft een dikke V12 met handbak

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 mei 2015 om 13:21 – 26 Reacties

Afbeelding Deze Porsche 928 heeft een dikke V12 met handbakAfbeelding Deze Porsche 928 heeft een dikke V12 met handbakAfbeelding Deze Porsche 928 heeft een dikke V12 met handbakAfbeelding Deze Porsche 928 heeft een dikke V12 met handbakAfbeelding Deze Porsche 928 heeft een dikke V12 met handbakAfbeelding Deze Porsche 928 heeft een dikke V12 met handbakAfbeelding Deze Porsche 928 heeft een dikke V12 met handbakAfbeelding Deze Porsche 928 heeft een dikke V12 met handbak

Porsche 928 V12
Welkom in de wereld der onwaarschijnlijke engine swaps, met vandaag: een Porsche 928 die een Toyota-donorhart kreeg. Maar dan wel een hele grote.

In Texas hebben ze de dingen altijd graag wat groter. Daarom besloten twee Texanen met een Porsche 928 tot hun beschikking hier een 5 liter V12 48-klepper in te lepelen, uiteraard gekoppeld aan een (Corvette) handbak met zes verzetten. Je bent per slot van rekening een purist, of je bent het niet.

Een jaartje geleden begonnen de heren met hun avontuur, en op Rennlist hielden ze een draadje bij met af en toe wat foto’s en info van de geboekte vooruitgang. Het gebruikte blok is de 4.996 cc grote 1GZ-FE uit de Century, die al eerder zijn waarde bewees in de 950 pk Toyota Supra van Top Secret.

V12 koekerd

Na veel bloed, zweet, tranen, en proppen heeft het project zijn vorm gekregen. Kijken hoe een 928 met een zware neus wegrijdt kan op autojunk, plaatjes hebben we verzameld in een gallery. Enjoy.

Met dank aan Asing voor de tip!

Ook interessant!

  • Porsche 928
    Deze Porsche 928 cabriolet kun jij gewoon kopen
  • Porsche 928
    Dit is de duurste Porsche 928 van Marktplaats
  • Porsche render
    Maken of kraken; een nieuwe, elektrische Porsche 928
  • Porsche uit Risky Business
    Porsche uit Risky Business bracht bizar veel geld op

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

928, Porsche, V12

Vorig bericht: « Politie waarschuwt: vanaf volgende week worden we gemeen
Volgend bericht: Oldtimerfestival: hoogwerker valt om, gewonden en 1 dode »

Lees Interacties

Reacties

  1. 123bat zegt

    2 mei 2015 om 13:28

    Ultieme bazenbak! Prachtig design, V12 en ook nog handgeschakeld! Een waardige concurrent voor de BMW 850i met handbak. Ook zo’n prachtige wagen.

    Login om te reageren
  2. scottishcarspotter2000 zegt

    2 mei 2015 om 13:28

    Dik!

    Login om te reageren
  3. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    2 mei 2015 om 13:28

    1GZ-FE is nooit in de Cressida geleverd. Alleen in de Century.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      2 mei 2015 om 13:40

      my bad, bedoelde de century idd. Aangepast.

      Login om te reageren
      • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

        2 mei 2015 om 14:28

        @sir_smokalot: Geeft niet jongen. Het is al goed.

        Login om te reageren
  4. tdu2zonda zegt

    2 mei 2015 om 13:32

    Komt die V12 normaal niet uit de Toyota Century? Want volgens wikipedia (wat een zeer betrouwbare bron is ;p) is de Cressida nooit met V12 geleverd.

    Login om te reageren
    • amgc63 zegt

      2 mei 2015 om 13:37

      @tdu2zonda: jup

      Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    2 mei 2015 om 13:35

    lekker aerodynamisch die drempel op motorkap

    Login om te reageren
  6. guusboum zegt

    2 mei 2015 om 13:37

    V12 schijnt heel goed te lopen van Toyota… Van alle continenten wat dit baksel!

    Login om te reageren
  7. gieltj zegt

    2 mei 2015 om 13:39

    Gelukkig heeft ie een carbon motorkap om het gewicht weer in balans te brengen…

    Login om te reageren
  8. kenner zegt

    2 mei 2015 om 13:44

    Leuk artikel maar in google kom ik nooit verder dan cum swaps

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      2 mei 2015 om 13:45

      @kenner: hihi

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      2 mei 2015 om 14:13

      @kenner: ???

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        2 mei 2015 om 14:37

        @gtwillem: please google that

        Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    2 mei 2015 om 13:53

    Dat is toch wel een hele toffe swap!

    Login om te reageren
  10. mclarenf1lm zegt

    2 mei 2015 om 13:54

    Lijkt mij opzich ook nog een best betaalbare build (zolang je het zelf natuurlijk in elkaar knutseld, bij de gemiddelde garage wordt dit een duur geintje) Zijn ze er al mee naar een testbank geweest?

    Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    2 mei 2015 om 14:12

    Ik wil circuit kilometers zien van dat ding.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    2 mei 2015 om 14:55

    Dat is een leuk projectje geweest, gaat hij nog een beetje zonder onderstuur de bocht om?

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    2 mei 2015 om 15:36

    Wat een geniaal apparaat!

    Login om te reageren
  14. philipf zegt

    2 mei 2015 om 17:12

    Maar het is nogsteeds een 928….

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      2 mei 2015 om 19:29

      @philipf: een underrated Porsche. Geen slappe 924 of 944 dus.. nee. een 928..

      Login om te reageren
  15. mynameisjeroen zegt

    2 mei 2015 om 19:57

    De originele V8 is mij groot genoeg. Ik vind het zonde.

    Login om te reageren
  16. g40freak zegt

    2 mei 2015 om 21:25

    Ik had die “kleine” 4.6 v8 van de tundra er in gelegd.
    Lichter, kleiner, standaard 300 pk en 450 nm, wel iets met automaat, handbak geen idee.
    Maar goed, porsche heeft zelf ook wel leuk, modern v8 spul.
    Iedere gek zijn gebrek

    Login om te reageren
  17. fj272 zegt

    3 mei 2015 om 00:27

    Zonde, want de originele V8 van de 928 loopt echt als een klokje.. De ideale motor voor hierin.. Zeker nu de waardes van de 928 beginnen te stijgen.. Is dit jammer…

    Login om te reageren
  18. porsche928 zegt

    3 mei 2015 om 01:37

    Een van de fijne eigenschappen van de Porsche 928 is de 50/50 gewichtsverdeling. Die zal nu wel naar de knoppen zijn.

    Login om te reageren
  19. theyoungsaablover zegt

    3 mei 2015 om 09:42

    En dan maar hopen dat het hydraulische kleppen zijn…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North