Je kunt deze Porsche 928 cabriolet dus gewoon kopen. Maar de vraag is; wil je dat ook?
Van sommige auto’s is het jammer dat er geen cabriolet van is gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan de BMW 850i uit de jaren 90. Een schitterend model dat geknipt was voor een dakloze versie. Of wat dacht je van de Nissan GT-R. Die had het optisch vast ook erg goed gedaan als cabriolet.
Ook de Porsche 928 past was mij betreft in dit rijtje. Een ranke coupé met een lekker gorgelende V8 in het vooronder. Uitermate geschikt voor het betere cruisewerk met het dakkie eraf. Alleen is ook die helaas nooit gemaakt.
Verrassing, de Porsche 928 cabriolet bestaat wel degelijk
Inderdaad. Er bestaat wel degelijk een Porsche 928 cabriolet. Alleen is deze niet door Porsche zelf ontwikkeld, maar door een onbekend bedrijf uit de Amerikaanse staat Californië. En zo op het eerste gezicht ziet de conversie er geslaagd uit.
Zo lijkt de kap in elk geval goed te passen, iets dat bij veel andere zelfbouw-cabrio’s weleens minder het geval is. Volgens de advertentie is de stijfheid van de carrosserie ook aangepakt, dus je hoeft niet te vrezen dat de auto bij de eerste de beste bocht inzakt.
Verder is het enorm jaren 80 wat de klok slaat, vooral in het interieur. Ik bedoel, check at ruitjesmotief op de deurpanelen en de stoelen. Dat ga je (gelukkig) anno 2021 niet meer in een nieuwe auto tegenkomen!
Je kunt deze 928 cabriolet dus op de kop tikken
Deze Porsche 928 cabriolet staat te koop, alleen moet je er wel een eindje voor rijden. De auto staat namelijk in Morgantown, in de buurt van Philadelphia . In Amerika is dat dus. Ze vragen 40.000 dollar voor de onthoofde Porsche 928.
Daarvoor krijg je wel iets heel bijzonders, zoals deze is er namelijk geen tweede. Daarbij is de auto -volgens de verkoper- in een excellente staat en heeft hij 68.000 mijl gereden. In echte getallen is dat een kleine 110.000 kilometer.
Durf jij het aan en ben je wel geïnteresseerd? Kijk dan hier naar de advertentie en wellicht rij jij binnenkort in iets heel bijzonders!
Dakhaas zegt
Oef.
vaakbenjetebang zegt
Oei. Dit is een beste lelijkerd zeg. De conversie naar cabrio vind ik niet fraai, de US-aanpassingen vind ik niet fraai, dat witte ‘928’ op het stuurwiel is monsterlijk… Nee, dit is hem niet.
Die Pascha-bekleding vind ik in zwart-wit niet zo geslaagd, het klopt in mijn ogen beter in de bruin-caramel-kleurstelling. Dat dan in een boswachtergroene of diepdonkerblauwe 928S en je hebt wel een ultieme stukje periode-correcte coolheid te pakken.
vaakbenjetebang zegt
@vaakbenjetebang: O, en dan vergeet ik nog dit: welke ontzettende barbaar heeft de koplampen deze behandeling gegeven? Wat bezielt zo iemand?
Jansen zegt
@vaakbenjetebang: ik zal niet goed kijken in de advertentie maar wat is er met de koplampen?
wopfe zegt
Ik denk dat ik namens alle Nederlandse 928 liefhebbers kan zeggen: Oef. En: in geen 44.000 jaar :)
ar156sw zegt
Ik vind hem best gaaf, maar 40.000$? Ook wat zorgwekkend dat er zoveel foto’s in de advertentie staan, maar geen waar de kap open is…
Modena zegt
Er bestaan nog wel meer conversies naar cabrio of targa van de 928, BB Design in de jaren 80 maakte zowel een targa als een cabriolet
MaartenD zegt
Ik ben het totaal oneens met de schrijver van dit stukje, deze auto is totaal ongeschikt als cabrio. De prachtige vorm van de coupe leent zich totaal niet als cabrio
mark383 zegt
Eens, het aquarium aan de achterzijde is nu juist wat een 928 zo cool maakt.
MaartenD zegt
@mark383: exact
maferick74 zegt
Soms is het ook maar goed dat ergens maar 1 van is…
alex1589 zegt
In echte getallen haha!
Robert zegt
Ik vind putdeksel velgen eigenlijk altijd wel +1. En dat licht psychedelische stofje op de stoelen heeft ook wel wat.
Meer kan ik er ook niet van maken…
flyerbunch zegt
Mja, als je de foto’s bekijkt in de originele advertentie zie je enkel de auto in gesloten toestand, niks topless! Beetje jammer.. Ik weet dat Amerikanen preuts zijn maar toch.. als je een cabrio koopt lijkt het me wel dat je de kap ook effectief naar beneden wilt doen. Dat men ook nog eens de koplampen heeft aangepakt past ook niet helemaal in die versie, maar goed ieder zijn ding!