Nu bij Jetca… Oh nee, dat zou flauw zijn.
Soms zit het even niet mee, ben je ergens mee bezig wat totaal niet uit de verf komt. Denk je iets te doen wat het einde is, wordt het ook daadwerkelijk het einde… Een peuter ervaart zoiets bijvoorbeeld al tijdens het mislukken van een zandkasteel uit zo’n emmertje wat je ondersteboven zet en met beleid omhoog tilt -verwachtende een bovennatuurlijke zandcreatie- maar dan blijkt dat het kasteel slechts een flubberbergje is geworden. U snapt, uw blogger is dit jeugdtrauma tot op heden aan het verwerken… Maar het punt is dat jongens nooit groot worden; enkel hun speelgoed groeit.
Deze Amerikaan bevestigt dat punt maar al te duidelijk, kijkende naar onderstaande plaatjes. Zijn speelgoed (een Porsche 918 Spyder) is kapot. Wat er mis is gegaan weten we niet precies, maar dat het een fikse klapper is geweest staat als een paal boven water. En dan nu het pijnlijkste aspect van het verhaal; de hypercar uit Stuttgart heeft slechts 148 km op de teller staan. Ouch.
De beste man heeft besloten geen nieuwe onderdelen in zijn Porsche te laten monteren, dat is immers veel te duur. Hij heeft het stuk schroot wat ooit een 918 was, simpelweg te koop gezet in New York. Het hoogste bod staat op moment van schrijven op 100.000 dollar. Zo’n kleine 1,4 miljoen dollar onder de waarde in originele staat. Bummer.
norge zegt
Nou Q3 rijders , sla je slag met die achterlichten..
gladanus zegt
ik bied 1 euro
mclarenf1lm zegt
Schrijft toch hard af, zo’n Porsche.
Janalleman zegt
@mclarenf1lm: volgens mij ben je goedkoper uit om deze weer te laten maken dan een nieuwe kopen, denk ik. Ik weet dat niet precies??
phaeton zegt
@bjornvdschelde: Inderdaad. Laat hem voor een miljoen repareren en zet hem voor 2 miljoen te koop. Dan draai je gewoon quite en je hebt er geen omkijken naar, noch maak je verlies.
Rob zegt
@phaeton:
Nu ben ik niet heel erg thuis in de kosten van het restaureren/herbouwen van auto’s, maar een miljoen?! Serieus?!
Dat lijkt mij vrij bizar….. Zelfs een zeldzame handgeklopte klassieke Ferrari restaureren gaat je niet zoveel kosten, lijkt mij….
theyoungsaablover zegt
@Rob: nou daar kan je je vies op verkijken hoor…
Rob zegt
@theyoungsaablover:
Dat kan wezen, daarom zeg ik het er ook bij. Maar een spiksplinternieuwe Porsche met een verkoopprijs prijs van 6,5 ton (ex. belasting, maar inclusief de marge van Porsche) restaureren voor een miljoen??? Dat lijkt mij iets te ruim genomen om eerlijk te zien…
theyoungsaablover zegt
@Rob: ach in de wereld van tegenwoordig zal dat nog wel meevallen toch
denniskehh zegt
@Rob:
Motorwissel is 260k bumpers 16k stoelen 16k koppeling 15k verse olie 9k. Tikt toch snel Door. Miljoen is misschien wel wat hoog idd
raym zegt
@Rob: think again. Zulke restauratie project lopen wel degelijk in de miljoenen
Rob zegt
@raym:
Heb je daar een voorbeeld van?
Want een auto die nog maar net op de markt is, die nieuw 6,5 ton doet, restaureren voor ‘in de miljoenen’…. Dat wil ik niet geloven eigenlijk….
thom96 zegt
@Rob: Verschil is dat je een nieuwe auto alleen maar in elkaar hoeft te zetten. Deze moet ook nog eerst tot op de laatste bout uit elkaar om te kijken of t chassis nergens schade heeft etc. Daarnaast wordt een nieuwe op de lopende band gebouwd door voornamelijke robots die alleen maar een beetje stroom nodig hebben om te werken. Bij deze moet alles met de hand en een Porsche monteur zal niet heel goedkoop zijn…
ericd zegt
@raym: Iets voor Gas Monkey. Richard Rawlins en z’n kornuiten hebben al eens een gecrashede F40 opgekalefaterd en met mucho money kunnen doorverkopen.
roppp zegt
@mclarenf1lm: ik neem toch aan dat Porsche dit wrak zelf opkoopt? Stel dat een wat minder gespecialiseerde hersteller zich ermee gaat bemoeien en het ding wordt voor het oog opgeknapt. Dan wil je toch niet weten wat er mis kan gaan als je met ruim 300km/u ineens een wiel verliest. De naam Porsche gaat weer door het slijk.
MARS zegt
’the odometer reading does not correctly reflect the mileage of the lot or it cannot be known’
Geen 148km. dus.
thomasthomas zegt
Hoe moet dat nu als je met zeg nummer 500 schade hebt gereden en je zet er deze nieuwe klokken erin dan is het ineens nummer 831.
thomasthomas zegt
@thomasthomas: Ps. nummer 830
postzegel zegt
@thomasthomas: nieuwe klokken bij Porsche zelf kopen is waarschijnlijk de beste optie; dan zetten ze er gewoon weer 500 in als je ’t vriendelijk vraagt, terwijl je de linker nier van je eerst geborene inlevert om die klokkenwinkel te betalen.
phaeton zegt
@postzegel @thomasthomas: Mogelijk zit dat elektronisch ingebakken dat de auto het cijfer zelf aan stuurt zeg maar?
vr6audi zegt
Wat zouden die stoelen opleveren? Best leuk om een bureau stoel van te maken.
madmarky zegt
@vr6audi: Dankzij de zij-airbags kunnen ze alsnog eerst langs de stoffeerder, de wangen zien er niet uit zo.
gladanus zegt
@vr6audi: rond de 15k schat ik ze
gladanus zegt
@vr6audi: maar porsche kennende zullen ze wel 50k zijn
flatsix010 zegt
Ik zou een van die kuipstoeltjes eigenlijk wel als bureaustoel willen hebben..
Of die weissach spoiler aan de muur als boekenplank.
nidlaobud zegt
Ik zou mijzelf van kant maken op het moment dat ik 1,4 miljoen Dollar zou verliezen.
Rob zegt
@nidlaobud:
Nou zeg, dat is wel heel drastisch voor een stuk blik……
griffendahl zegt
@Rob: Zit weinig blik aan zo te zien…
berlinetta zegt
@nidlaobud: De meeste mensen die een 918 kunnen betalen, krabben zich eens achter hun oor als ze 1,4 miljoen verliezen. Daarna gaan ze weer verder met geld verdienen en zullen ze het al snel weer vergeten zijn.
reactief zegt
@berlinetta: Geloof je het zelf… Dat is toch zo’n ontzettende misvatting hè! Dat mensen die veel geld hebben ineens geen fuck meer geven ofzo.
berlinetta zegt
@reactief: Mensen die veel geld hebben, geven juist veel om geld. Anders hadden ze er niet zoveel van ;)
Misschien heb ik het niet goed omschreven. Als je een 918 kan betalen, ben je rijk genoeg om de klap van 1,4 miljoen op te vangen lijkt me. En je zal vast en zeker ook in staat zijn om dat bedrag binnen een bepaalde tijd terug te verdienen. Dat maakt het verlies er niet minder om nee, daar heb je gelijk in. Maar diegene komt er heus wel boven op.
dampu020 zegt
@berlinetta: jij snapt het totaal niet he?!
nasty zegt
@nidlaobud: als alle rijken zo dachten zag de wereld er een pak mooier uit.
bartjeeh zegt
Je kan het altijd nog doen voor de motor…
m-tfsi zegt
@bartjeeh: Ik ruik een leuk project! Waar kunnen we deze blubberdikke V8 in hangen.
En gelijk twee mooie bureaustoelen erbij ?
phaeton zegt
@m-tfsi: In zo’n ouwe W124… Of wat was het voor iets.
ukbob zegt
Je zou verwachten dat ie duurder is zo..
Bij Porsche moet je normaal toch flink extra betalen voor een lichtgewicht versie van een hun auto’s!
Dit is nu een soort 918 RS :)
allesmetturbo zegt
Ik bied een tientje
tysson zegt
Blijft vreemd. Normaal gesproken zou je zo’n ding WA+Casco verzekeren. Als de verzekering total loss uitbetaald is het wrak daarna van de verzekering. Raar dat de eigenaar hem aanbiedt. Of hij was niet verzekerd (aauww) of het betreft een nieuwe eigenaar die het wrak heeft gekocht en probeert er beter van de worden….
davelepeef zegt
@tysson: of hij heeft ‘m door aantoonbaar riskant/strafbaar rijgedrag in de poeier gereden. Verzekeringsmaatschappijen zijn niet achterlijk hoor…
scherzo zegt
@tysson: Als ie all-risk is, en de verzekering de dagwaarde (volgens het boekje, dus 1 miljoen minder dan op de open markt, al kan je daar over steggelen) uitkeert, dan probeert de verzekering altijd nog wat terug te krijgen door het wrak te verkopen. Ik vind in dit geval het bedrag nogal laag voor de onderdelen die nog goed zijn.
tysson zegt
@scherzo: ik was er met deze tellerstand vanuit gegaan dat de auto minder dan een jaar oud was en gewoon de aanschafwaarde werd vergoed, maar wie zal het zeggen
scherzo zegt
@tysson: Precies, dat neem ik ook aan. Dus daar sta je als beteuterde eigenaar, want voor de nieuwprijs koop je nu geen nette 918 meer, die zijn alleen maar meer waard geworden.
Dat hebben wel meer ‘klassieke’ modellen, en dan moet je met een taxatie rapport van een expert, liefst zo kort mogelijk van te voren opgesteld, met de schade ‘expert’ van de verzekering onderhandelen dat je Ford Cortina in concours staat echt meer waard is dan wat ie in z’n boekje kan opzoeken.
ukbob zegt
Wel jammer dat de beste man er maar zo kort van heeft kunnen genieten..
Gek genoeg zou de 918 mijn favoriet zijn van de 3 hyper cars, alleen al omdat ie ook als cabrio te rijden is
berlinetta zegt
@ukbob: De LaF komt er binnenkort ook als cabrio volgens mij.
Smokey zegt
Vaag verhaal, een schadeauto met dito dagwaarde levert een heleboel op. Kan nooit meer opleveren in onderdelen, is een hypercar.
goodolddays zegt
Auw!
ko3n zegt
Strippen voor onderdelen. Dan krijg je wel meer dan een ton
hv991gts zegt
De prijs gaat zeker boven €300.000
boxer74 zegt
Die banden lijken idd iets meer dan 148km op de teller te hebben gehad. Hoe dan ook beetje schimmig verhaal imho.
shalomleon zegt
Gas monkey zeg ik
pinut187 zegt
Zal een hoop werk in moeten gaan voordat dit ooit weer rijdbaar wordt. En ook de onderdelen is lastig vanaf te komen verwacht ik zo.
skyline4thewin zegt
Als je de laatste of ena laatste foto kijkt zie je er nog 1 staan
nicolasr zegt
5 meiertjes voor de Junkyardrace!
E34M5Touring zegt
@nicolasr: Lepel die V8 in de Mondeo! In de kofferbak, heb je gelijk 4×4 met rwd bias.
Nemus zegt
De prijzen kennende van die stoelen en de motor is die 100.000 dollar een koopje!
ghost zegt
Ik bied 150 euro per stuk voor de kuipstoelen.
Hubert zegt
Is dit de Paul Walker edition?
dhrwilders zegt
Dat motorblok in een 911 van 30jaar oud plaatsen damnnn
grandmasterb zegt
Weinig kans op een goed bod. Iemand met een nieuwe 918 heeft fabrieksgarantie en zal geen 2e hands zooi accepteren.