Een V12 youngtimer, die tevens een BTW-auto is én een pornobak? Deze Mercedes-Benz CL600 V12 Lorinser occasion heeft het allemaal.
Tja het is weer weekeinde! En dan is het tijd om over Marktplaats te surfen en de meest bijzondere occasions te spotten. Op de elfde november is het dan deze gekke auto waar hofleverancier @rachid ons op wees via onze tiplijn. Blijf ons allemaal tippen op [email protected] als je ook een te gekke occasion spot.
Vandaag dus een heuse pornobak die dikker, zeldzamer en sneller is dan een AMG. Een Mercedes-Benz CL600 uit 2007 met een 5,5 liter Twin-Turbo V12 motor met 517 paardenkrachten en 830 Nm koppel!
Lorinser pimpset
Als dat nog niet genoeg is, hij is ook nog eens volledig gepimpt met een Lorinser bumperset, side skirts, RSK6 21 inch jetsers, spoilers en een Lorinser uitlaatsysteem dat de V12 beter laat brullen dan ooit.
Opties heeft ie ook genoeg. Harmon/Kardon soundsystem, achteruitrijcamera, bi-xenon lampen en alle luxe die je jezelf kan voorstellen. Het interieur is beige leder en het lakkleurtje luistert naar de naam Designo Mystic White Paint.
Youngtimer én BTW-auto
Maar het mooiste moet nog komen. Hij heeft slechts 72 duizend kilometer gelopen, is uit 2007 (dus youngtimer) en is zelfs een BTW-auto. Je had nog nooit zo’n goed excuus om een patserbak als deze op je zaak te zetten.
De adverteerder rekent het nog even voor je voor: de verkoopprijs is 47.500 inclusief de BTW. Ondernemers vorderen de BTW terug en dan heb je deze brute V12 op je oprit staan voor minder dan 37.000 euro. Hoppa. En dat voor een auto met een nieuwprijs van drie ton euro.
Het betreft hier een importauto, want wie bestelt er zoiets nieuw in Nederland, dus wellicht is een klein beetje achtergrondonderzoek nog wel slim voor je deze parelmoere Mercedes-Benz CL600 occasion aanschaft.
FiXeR zegt
Hey, dat is de mijne! Thanks voor het artikel!
078spotter zegt
Heel erg Gaaf ,ik vind m geweldig
pier zegt
Prijs advertentie €46.750,- en in de tekst €47.500,-. Als we uitgaan van €47,5k kom ik niet onder de 37k uit hoor, dan zit ik op dik 39k.
Verder kan je hier in NL gewoon niet mee voor komen rijden, dit werkt misschien alleen als je alleen maar Duitse klanten hebt. Ik heb wel een zwak voor de CL, zeker met V12, dus hopelijk komt ‘ie goed terecht.
scrmeagle zegt
Fantastisch deze MB
Tonnie zegt
Stiekem best wel gaaf. Ik houd wel van die putdeksels.
Turbo S zegt
Maar voor 37k heb je hem niet.
Rekenen is niet eenieder zijn sterkste punt.
FiXeR zegt
Klopt, ik heb daar een typfoutje in gemaakt. Gisteren de prijs verlaagd en niet alles goed verwerkt.
willeme zegt
Oef! Origineel Lorinser. Het is wel topkwaliteit en ik vind het wel wat hebben. Nu vinden we het nog fout, maar over 10-15 jaar is het cult en daarna klassiek.
Kijk maar eens naar al die jaren ’80 toppers van Arden, Koenig, Brabus enzo: daar wordt nu serieus geld voor geboden. In dat opzicht is de prijs best gunstig.
z4rickss zegt
Niet mijn smaak met dat pakketje erop… maar zal ongetwijfeld lekker rijden :)
acakoning zegt
Dit lijkt me zo leuk om een paar keer rijden. Maar doodeng om te hebben, en onderhoud, reparaties en verbruik..
kniesoor zegt
Het ideale vervoermiddel voor een weledelpooierend heer !
ghengiskhan zegt
Donkerblauw laten wrappen en het is al weer bijna stijlvol.
Jongens (meisjes ook), dit rijdt zo geweldig. Als je het geld hebt liggen: doen!
David zegt
Rekenen lijkt voor velen inderdaad moeilijk. Leuk zo’n youngtimer met btw aftrek, maar niet voor dit soort bedragen.
De bijtelling voor deze wagen kost je €675 netto per maand!
35% van de huidige waarde (€46.750) × 49,5% per jaar. (Als je in een lager tarief zit, dan moet je deze auto sowieso niet overwegen).
Daar komt zakelijk nog jaarlijks de btw afdracht wegens prive gebruik bij. Normaal is dat 2,7% van de cataloguswaarde, maar in dit geval zal het over de daadwerkelijke btw voor onderhoud, benzine, etc. gaan omdat die kosten lager liggen dan de btw over de catalogus waarde.
Kosten voor benzine en onderhoud zullen ook niet gering zijn, maar dit is natuurlijk echt een liefhebbers auto.
Alles bij elkaar wel dusdanig veel geld dat ik me afvraag of een nieuwe E-klasse niet goedkoper is.
FiXeR zegt
Een ander type klant kan natuurlijk ook. B.v. een verhuurbedrijf, of iemand die enkel zakelijk rijdt of gewoon een particulier. Dan draag ik netjes de BTW af. Bovendien betaal je bijtelling over de WEV en niet de aanschafprijs, die is iets lager. Genoeg ruimte binnen de youngtimerregeling om voor een stuk minder dan wat jij beschrijft deze auto te rijden. En dat heb ik al meerdere malen voor andere (privé) auto’s gechecked bij de belastingdienst.
Fruitcake zegt
Deze gaat naar een woonwagenkamp of liefhebbers van onnodig toeteren
078spotter zegt
Erg machtig deze,afgelopen zomer zag ik nog een S klasse met zo’n Lorinser bij de snelweg
red5 zegt
In 72.000 kilometer zo stoffig onder de motorkap? Die heeft niet veel asfalt zien.
FiXeR zegt
Dat ding is 16 jaar oud, zo stoffig is ie toch niet?