Een knap staaltje stapelen is eind vorige week bij Krefeld van de weg geplukt. Daar was een Poolse vrachtwagenchauffeur met een ‘flink autotransport’ onderweg.
Op een Iveco sleepwagen had de beste man nog een Iveco vrachtwagen, een VW/MAN vrachtwagentje en een Mercedes CLK gestapeld. Omdat de combinatie wat opviel haalde de politie de man van de weg. Daar werd het verhaal nog gekker; zijn intentie was om nog een autoambulance met een extra busje achter het geheel te hangen.
De 47-jarige Poolse vrachtwagenchauffeur die de combinatie bestuurde zag weinig mis met deze opeenstapeling. Hij had eenvoudig de wagens op elkaar gereden. Met een stel stevige rijplaten de Mercedes op de Volkswagen, die weer op de rode Iveco en dan het geheel op de sleepwagen. Toch lijkt het geheel vrij wankel en niet meer aan alle regels rondom maximaal rijgewicht te voldoen. Vooral de onderste Iveco hangt flink in zijn banden.
Jammer maar helaas het Duitse nieuwsbericht meldt dat de Poolse trucker zonder lading zijn weg naar België vervolgen. Flauw natuurlijk want in Nieuw-Zeeland doen ze het ook. Daar maken ze zelfs burnouts met een dergelijke constructie van auto’s.
ozer1907 zegt
Truckception..
rotjeknor zegt
Ik begin het idee te krijgen dat Belgen toch iets slimmer zijn dan we allemaal dachten……….
rotjeknor zegt
@rotjeknor:…..want dit kløpt ńjėt.
nasty zegt
@rotjeknor: zegt een nederlander??!
speed zegt
@rotjeknor: ze zijn van Nederland gescheiden dat is slim
hahahi20 zegt
@speed: Ze waren de lafaards die de kant van de Spanjaarden kozen, en het noorden op die manier verrade. Daar zie ik niets slims aan.
speed zegt
@hahahi20: jij niet de belgen denken daar anders over
Esprit_de_Flandre zegt
@hahahi20: Blijkbaar was de Spaanse heerschappij beter dan de ‘Ollandse dictatuur…
Esprit_de_Flandre zegt
@rotjeknor: Omdat de Duitsers een Pool tegenhouden? Snap ik niet…
rotjeknor zegt
@Esprit_de_Flandre: neemaar ik bedoel, gezien de Belgische rijstijl, dat zij gezien dit geval toch iets beter(en slimmer) rijden. Snap je t nu?
Esprit_de_Flandre zegt
@rotjeknor: Euhm… Nee?
thomasgh zegt
Yo dawg…
MrShifra zegt
@thomasgh: +1
I heard..
SCscreamGT2 zegt
Die CLK is van zijn leven lang nog nooit zo nederig verplaatst.
betonstaal zegt
@SCscreamGT2: hoezo, staat 3 hoog!
rsvbf1 zegt
hij wou gewoon proberen om een vette harlem shake te doen met deze combi
4x4wheels zegt
Niemand anders? ok..
Yo dawg.. I hear you like trucks so i put a car on your truck on your truck on your truck, so you can drive while you drive while you drive while you drive
lowbird zegt
Is dat wat er bedoeld wordt als men het bij trucks heeft over een stapelbak?
toyotafortuner zegt
Knap dat het allemaal zo lang mee kon gaan. Weliswaar is het allemaal niet meer zo stevig als bij vertrek. Maar volgens mij zou hij nog wel door kunnen gaan als hij niet was aangehouden. Ik bedoel: Hij haalde Polen-Duitsland, wat toch wel een aardige afstand is.
lincoln zegt
@toyotafortuner:
hup .. terug naar Indonesie jij ..
opfriscursus over wat er allemaal mogelijk is in vrachtverkeer ..
toyotafortuner zegt
@lincoln: hahahahahahaha! Die is erg goed! En je jebt gelijk ook. Daar is het pas echt gek wat er mogelijk is.
valetparker zegt
In CHina vinden ze dit ook heel normaal, maar gelukkig worden die idioten die dit doen hier van de weg gehaald. Ik vraag me toch af wat ze in Polen leren over wegen, want die lui halen steeds weer bizarre trucs uit.
lincoln zegt
@valetparker:
mwah .. niet alleen in China hoor ..
in praktisch elk land dat nog niet is geinfecteerd door de keurmerkenmaffia ..
mylvan zegt
Wat een gelul zeg! Een truck mag 10 ton per as hebben en op de aandrijfas zelfs 11,5. DIt is echt niet te zwaar!
Econoline zegt
@mylvan: Wil nog niet zeggen dat deze truck is uitgerust met zulke zware assen.
406_v6 zegt
@mylvan: Hoe kom je aan die wijsheid? In Duitsland is de aslast niet het belangrijkste maar de TMM (maximaal voertuig gewicht) als je daar met een 4 assige vrachtwagen rijdt heb je daar technisch 2x 19 ton (per tandemstel) = 38 ton maar de TMM is dan weer begrenst op 32 ton, dus je zult daar nooit en te nimmer de assen vol beladen.
Esprit_de_Flandre zegt
@mylvan: Kunnen is niet hetzelfde als mogen. Mijn auto kan 180…
850t5r zegt
Sorry maar wat is het probleem, die pool dacht gewoon 75% minder uitstoot dat willen ze toch in de eu, dit is alvast de euro9 norm…
964rs zegt
Hij wilde gewoon schade auto’s op gaan halen wss. Weer een eerlijke handel verstoord
4poorte zegt
@964rs: bwa, eerlijke handel stoort mij niet zolans je anderen niet in gevaar brengt, wat deze kerel wel doet.
Klassiekerrally zegt
Goed dat de rode bolletjes met 1, 2, 3 en 4 in de foto geplaatst zijn. Het is anders nogal moeilijk te zien…
dafmaf zegt
Doet me hieraan denken: http://picturetherecipe.com/index.php/food-facts-1/largest-item-on-a-menu-stuffed-camel/
the-budel-guy zegt
Tja dan ga je eens carpoolen is het weer niet goed!!
popoff zegt
Wat een onzin zeg. Een 3-assige Iveco motorwagen als deze (de onderste :P ) mag Zo’n 12-16 ton laden afhankelijk van de as/chassis constructie. De belading op deze wagen zal ergens rond de 7 ton maximaal zijn. Mits iedere wagen goed vastgestrept zit kan dit absoluut geen kwaad. Helaas ontbreken de details waarom de Duitse Hermandad deze wagen precies aan de kant gezet heeft, dus kunnen we niet exact oordelen. Maar afgaande op de foto ligt het verhaal anders dan men ons hier wil doen geloven.
lincoln zegt
@popoff:
de Duitse politie doet altijd raar op dit gebied ..
vraag maar aan elke willekeurige auto-transporter ..
popoff zegt
@lincoln: Raar, doch grondig. Ik denk niet dat ze iets kunnen opleggen tenzij er werkelijk iets in strijd met de (Duitse) wet aan de hand is hier. Maar dat de wagen te zwaar beladen zou zijn is klink-klare-onzin. Ik vermoed eerder dat het spul niet goed gezekerd is dmv. spanbanden/kettingen Op de foto kan ik slechts één spanbandje ontdekken waarmee het witte vrachtwagentje vast gestrapped staat óp de Rode. De Rode vrachtwagen staan (op het zicht) alleen vast met de rijblokken, verder zie ik nog aan de voorkant, nog aan de achterkant enige verbinding aan de onderste vrachtwagen. Ook de bij Mercedes CLK kan ik geen spanbanden ontdekken. In dat geval is er zeker wél sprake van een ‘gevaarlijk vervoer’ maar nogmaals, niets te maken met het totale gewicht van de vracht. Rare jongens die Gallië… uh wacht, die Poliërs..
speed zegt
De pool heeft een Nederlandse opdrachtgever dan krijg je dit een te krappe budget he ?
potver7 zegt
De grote vraag is natuurlijk: hoeveel geld lag er op de achterbank van de CLK?
desjonnies zegt
Prima beladen om zo aan boord te kunnen gaan van een groot Ro-Ro (Roll-on Roill-off) schip dat naar West Afrika vaart.
Daar zie je nog veel sterkere staaltjes aan boord staan.
Soms doorgezaagde Honda’s om maar ruimte te sparen voor de vrachtkosten.
Of Toyota’s die op hun zijkant in een trailer liggen, wel twee hoog he !
De man helpt ons van ons fileprobleem af en doet wat de VVD graag ziet :
Handel met Afrika.
En de verwijderingsbijdrage is hier ook nog neit eens van toepassing.
Zeer milieu bewuste Pool !