Zie je wel dat moderne Volvo’s heel erg betrouwbaar zijn, deze piepjonge Volvo V90 heeft er meer dan drieënhalve ton opzitten.
Volvo stationwagons en hoge kilometerstanden. Het is iets dat we inmiddels wel gewend zijn. Vroeger was dat omdat Volvo’s heel erg betrouwbaar waren. Net als Mercedes-Benz in die tijd waren Volvo’s enorm degelijk. Dermate degelijk dat het wel erg drukte op de winstmarges. Natuurlijk, een robuust imago is mooi meegenomen, maar men wel reden zien om je product te kopen.
In de jaren ’90 en ’00 zagen we echter alsnog dat men veel kilometers kon maken met Volvo’s. Er is natuurlijk ook een iets andere reden voor dan dat ze betrouwbaar zijn. Volvo’s appelleren aan de smaak van de ontwikkelde en vermogende persoon.
Die zorgen over het algemeen erg goed voor hun spullen en blijven ‘m maar onderhouden. En als je je auto goed laat onderhouden, dan kun je er langer mee doen.
Piepjonge Volvo V90
In dit geval zien we hier een piepjonge Volvo V90 met een enorme kilometerstand. Bijzonder is dat het geen diesel is, of eentje met een PHEV-aandrijflijn. Nee het is een T5 met maar liefst 254 pk. De dikke stationwagon is lekker sportief aangekleed met een R-Sport pakket. De combinatie van leder en alcantara ziet er goed uit, alhoewel de alcantara bekleding op de bestuurdsstoel er wat uitgeleefd uitziet. Na ja, mag het na meer dan 350.000 km? Sowieso kun je dat vast wel met een vers reepje alcantara oplossen.
Het is verder een keurige Volvo V90, precies zoals jullie Nederlanders het graag zien. Dus lekker dik aangekleed met een panoramadak, Apple CarPlay, die enorm fijne sportzetels een zelfs stoelverwarming achter! Dat laatste is best zeldzaam, maar wel geinig. Ook het stuurwiel kun je verwarmen.
Landsail banden!
Voordat jullie in het toetsenbord klimmen om ons te betichten van reclame, hebben we ook een kritische noot. Dat betreft namelijk de banden. De vraagprijs is gunstig, maar niet zó gunstig, want de verkoper wil er alsnog graag 20 mille voor krijgen.
Dan mag zo’n auto niet op Landsail banden staan. Dat is simpelweg onvergeeflijk. Ze zullen vast door de APK komen, maar om zo’n jonge Volvo nu op dat soort banden te zetten, kan eigenlijk niet.
Nog even over die prijs: als je een luxe exemplaar op benzine wilt, is dit je enige optie onder de 20 mille. Er zijn goedkopere V90’s in Nederland te vinden, maar dat zijn allemaal diesels. Eentje zelfs met een handbak! Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!
potjak zegt
En iedereen maar roepen dat het Chinese meuk is.
Gele Koplamp zegt
Die Landsail-banden? Zeker Chinese meuk ;)
a_buis zegt
En dan geen bouwjaar in het artikel…
Robert zegt
Dan klop je het kenteken in, in een van de vele online databases:
Datum eerste tenaamstelling in Nederland 14-07-2017
En inderdaad, Landsail banden onder een auto van dit kaliber is ronduit genant. Los nog van hoe dit zich zal gedragen onder de wat meer uitdagende omstandigheden.
PunicaOase zegt
Ben nieuwsgierig wat het onderhoud, reparaties, etc. tot nu toe gekost hebben..
zesinlijn zegt
Vast niet veel. Die Landsails zijn een teken aan de wand.
slowland zegt
De auto is van Juli 2017….. en is 6 en half jaar oud! Dat vind ik niet jong…..
350.000 / 6,5 = 54000 per jaar. Dat is toch niet zoveel?
Toen ik nog in NL woonde, werkte ik als Datacenter Engineer. Ik woonde in Groningen en mijn rayon was heel Nederland. Daarnast moest regelmatig naar Brussel en Parijs. Ik reed destijds tussen de 150K en 160K per jaar.
Het eerste jaar ook nog eens in een Peugeot 207 1.4 Benzine!
Ik zou dus in die 6,5 jaar bijna een MILJOEN op die teller hebben gezet….
Just saying…
Flutterbear zegt
Met 150k en gemiddeld 100 km/u ben je 30 uur per week bezig. Je was meer chauffeur dan IT’er..
sportevo zegt
En dan schat je het nog voordelig voor hem in. Hij zou toch wel een minimaal 5 weken per jaar vakantie hebben gehad en met zoveel kilometers per jaar ontkom je er niet aan om af en toe een file mee te pakken. 100km/u is dus een erg hoge gemiddelde snelheid hier in Nederland. Ik denk dat je eerder gemiddeld op 70km/u uitkomt. Dus nog meer uren achter het stuur.
outlook zegt
En zo is het maar net!
erikl zegt
Inusief gratis deuk en maar één sleutel
minimoke1984 zegt
Piep jong? 6.5 jaar? Aparte uitspraak. 20k ervoor vragen denk ook dat hij in zijn handen mag knijpen bij 15
moveyourmind zegt
Die Landsailbandem bewijzen wel dat de vorige eigenaar niet naar de centen heeft gekeken als het op onderhoud aankomt.
Anders had hij wel voor Tracmax, Goodride of Rotella banden gekozen. Was hij nog eens een tientje per band goedkoper uitgeweest! Tel uit je winst.
timt zegt
Ik kan me herinneren dat er 1 type is geweest die uit meerdere Duitse tests beter naar voren kwam dan een aantal A-merk banden. Ik zou ze er ook nooit onder zetten maar het is niet per sé troep.
Robert zegt
@timt:
Vierseizoenenband: https://www.reifentest.com/web/pages/ganzjahresreifen/landsail/4-seasons
Durchschnitt aus 12 Testurteilen: 4,38 von 5 Sternen
Op nat wegdek is het trouwens wel behoorlijk dramatisch, zo blijkt uit deze testresultaten.
Zomerband: https://www.reifentest.com/web/pages/sommerreifen/landsail/qirin-990
Durchschnitt aus 25 Testurteilen: 4,08 von 5 Sternen
Goede allrounder. Ook op nat.
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
maussieknip zegt
Precies dit, ik heb ze onder mijn Kuga gehad, exact om deze reden dat de landsail banden beter uit de test kwamen dan de meeste A-merken. In prijs scheelde mij dat €165,- per band. Maat was 255-35-20. Verbruik werd gunstiger, auto bleef beter plakken in de bochten onder alle weersomstandigheden. Kortom: aan te raden, mits je het juiste type landsail band aanschaft
Maarten123 zegt
Zo bijzonder is stoelverwarming achter toch niet meer? Bij mijn 560SEL uit 1990 is het bijzonder, maar dit heeft een Kona inmiddels ook.
ouwedibbes83 zegt
Wordt denk ik nog steeds niet vaak gekozen, dus meer bijzonder als in zeldzaam zo uitgevoerd. Niet bijzonder vernieuwend
cloverleaf zegt
Als je al op banden gaat bezuinigen, het enige contact met moeder aarde, ben je echt een enorme kneus. Op vloermatten mag je best bezuinigen… maar op banden!!!???
madmarky zegt
En natuurlijk ingeleverd met een bijna lege tank.
Toch bijzonder, op aankleding en brandstof is absoluut niet bezuinigd maar op onderhoud en zelfs die paar liter benzine kennelijk wel.
Dutchdriftking zegt
Ik heb het idee dat auto verkopers altijd de tank leegtrekken. De smoes is dat dit is op last van de brandweer. Onzin natuurlijk, een lege tank zit vol brandbare gassen, veel gevaarlijker dan een volle tank benzine, die steek je echt niet zomaar in de fik. Het zal de winstmarge wel zijn.
jopio zegt
Als men de afleverdatum of inname datum
van hun zakelijke auto weet, tankt men ervoor echt zo min mogelijk. Aan de verkopende partij om de tank te vullen.
Gebeurt vaak bij een proefrit pas.
ouwedibbes83 zegt
Volgens mij doet t autobedrijf dit. Hij gaat naar de poetser of wordt gewassen. Nieuwe bandjes er onder (die niks mogen kosten) en dan een paar foto’s maken voor de advertentie. Het komt wel verkeerd over, zo’n bijna lege tank. Alsof het minimale is gedaan om de auto verkoopbaar te maken.
Ultimora zegt
Bijna 3000 aan btw en bijna 3000 rest bpm. Netto kost die dus nog maar ongeveer 14000 Die landsails boeit niemand die dat ding voor de export koopt
alassad zegt
Das nog best veel restBPM voor een 6 jaar oude auto
Willy500E zegt
Volgens mij werden de eerste V90’s nog in europa gebouwd toch?
coupedriver zegt
Sterker, er bestaat geen V90 die niet in Europa gebouwd is geweest.
Fernando zegt
Ben nooit een liefhebber geweest van stations maar de V90 vind ik wel knappe ingetogen auto.
Spijtig dat de winst naar China gaat.
Nu Nederland is Duitsland niet maar 20K voor een auto met 3,5 ton op de teller lijkt mij wel heel veel.
Voor dat geld koop je een excemplaar met maar 120k ervaring
tenaci zegt
Ooit een keer een Auris ST Hybrid gekocht bij een Bovag bedrijf. Ik zou er een verse APK bij krijgen. Daar bleken 3 banden droogte scheuren te hebben. Het bedrijf heeft er toen ook Landsails van 30 tientjes per stuk onder geflikkerd. Wat een dramatisch banden. Ik snap best dat het een tegenvaller voor hem was en hij daarom voor goedkoop koos, maar had me dan in ieder geval gebeld voor overleg. Dan gaf ik liever 200 euro bijgelegd voor fatsoenlijke banden. Heb er een half jaar mee gereden en toen zelf Michelins eronder gegooid.
rutger97 zegt
banden van 30 tientjes per stuk zouden toch behoorlijk moeten functioneren :)
Fernando zegt
30 tientjes is 300€. Best veel geld voor een Landsail band