Bugatti’s zijn er al genoeg in Nederland, het wordt nu echt eens tijd dat iemand origineel doet en een Pagani koopt.
Een Pagani op Nederlands kenteken: het is er helaas nog niet van gekomen tot dusver. Dat is niet vanwege het feit dat ze extreem duur zijn. Er staan momenteel namelijk wél acht Bugatti’s op Nederlands kenteken.
De weinige Nederlanders die kunnen en willen shoppen in het hypercar-segment hechten kennelijk toch meer waarde aan de prestige die aan de naam Bugatti verbonden is. Een Pagani is namelijk nooit de snelste auto ter wereld geweest. En Pagani kan ook niet bogen op een merknaam die al 100 jaar tot de verbeelding spreekt.
Maar Pagani’s zijn wél rijdende kunstwerken in de meest letterlijke zin van het woord. Alleen daarom al zou het een absolute verrijking zijn voor de Nederlandse wegen. Daarom hopen we dat er even iemand aanklopt bij Donkervoort, want zij bieden momenteel een heuse Pagani Huayra aan.
Deze auto is geen onbekende. Sterker nog: het is een bekende. Dit is namelijk de Pagani Huayra waar we een klein jaar geleden al over schreven. De auto stond toen te koop bij Bloemendaal Classics & Sportscars in Rijssen. Nu is deze Pagani Huayra echter opgedoken bij onze enige echte sportwagenfabrikant: Donkervoort.
Een Pagani is per definitie bijzonder, maar dit exemplaar is extra bijzonder vanwege de lage kilometerstand. Vorig jaar stond er nog maar 35 km op. Daar is weinig bijgekomen sindsdien: de teller staat nu op 38 km. De eigenaar was een klant van Donkervoort, die bij hen een D8 GTO had besteld. Hij wou echter van zijn Pagani Huayra af, en daar besloot Donkervoort dus een handje bij te helpen.
De auto kenden we al, maar de prijs nog niet. Bij Bloemendaal was deze namelijk op aanvraag. Donkervoort doet er echter niet geheimzinnig over: ze willen €2.588.250 hebben voor deze hypercar. Exclusief BPM.
Als je de auto op wilt halen moet je wel een klein stukje de grens over. De Pagani staat namelijk niet in Lelystad, maar bij de Donkervoort-vestiging in de Classic Remise in Düsseldorf. Maar dat zou geen bezwaar moeten zijn.
Foto’s via: Mobile.de
fendercd60 zegt
Hopelijk komt ie op NL kenteken. Ik zou een Pagani kopen als ik het geld had, niet met die stoelen trouwens.
MarcoM zegt
Mag ik hem ophalen als iemand hem koopt?
MaartenD zegt
Als ik het geld zou hebben zou ik wel een Pagani willen hebben, maar dan wel een Zonda, wat een machtig ding en mijn inziens velen malen mooier en gaver dan een Huayra
Donstil zegt
Nah gewoon in Duitsland dus, ook niet echt een fraaie spec als je het mij zou vragen.
Johanneke zegt
Verpest door de trage single clutch gearbox. Altijd voor de Zonda gaan. Zelf roeien en koppelen is altijd leuker dan flipperen.
PunicaOase zegt
Hele gave auto!!
Toch zou ik ook voor een Chiron gaan. Vind die gewoon mooier en ik denk ook wat beter te handelen.
rolov zegt
@punicaoase: en daarom is de pagani gaver. Lastiger te handelen
mashell zegt
Als dat het doel is dan is de Reliant Robin je droomwagen!
rolov zegt
@mashell: cgt meer . Ik hou van 4 wielen
dromedaris zegt
Reden dat zoiets niet verkoopt in de Benelux is en een Bugatti wel, is omdat een Bugatti ook wel gewoon kan gebruikt worden voor dagdagelijkse ritten en wat verfijnder is afgewerkt.
Een Pagani is hardcore en nogal uniek in zijn vormgeving. Wij zijn een natie van eenheidworst. Zoiets flamboyant als een Pagani hoort daar niet in thuis.
(Huge paganifan here)
doublechevron65 zegt
@dromedaris: idd past niet tussen Calvijn, boerenkool en Hema worst.
mashell zegt
Zelfs als de wagen niet op marktplaats staat weet de redactie deze te vinden. Hulde.
rolov zegt
Wat is dat leder lelijk. Andere kleur erin en hebben !
mashell zegt
Met al die spiegeltjes en kraaltjes is dat rode leder wel het minst lelijke in het interieur. Eigenlijk is dat het enige dat ik er mooi aan vind. Van buiten Italiaans design van buiten Indiaans design.
MarcoM zegt
@rolov: gewoon jaloers
Robert zegt
Het feit dat de prijs wordt geadverteerd zonder BPM doet al vermoeden dat de verkopende partij er vanuit zal gaan dat deze niet in Nederland zal blijven.
Wat voor een eindbaas ben je trouwens, als je afscheid neemt van een Pagani, om er een hardcore auto als een Donkervoort voor terug te kopen?
frederik zegt
Ik wil wel eerst uitgebreid proefrijden dan, om te kijken of het wel iets voor mij is.
MarcoM zegt
@frederik: ik ben eerst
joosstra zegt
Ik snap wel dat er niet mee gereden wordt. Dat interieur is namelijk zo verschrikkelijk over de top, dat je ogen verblind raken en je niet meer op de weg kunt letten. De buitenkant vind ik overigens wel mooi.
ArnoldH zegt
Dan staan er daar nu 2 Huayra’s onder 1 dak. Want een eigenaar van een Huayra heeft er 1 daar gestalt staan in een box. Zodra de Corona regels het toelaten moet ik daar dan snel eens heen. Voor mij blijft dit echt de mooiste auto die er gebouwd wordt/is.
petroldrinker zegt
Tja, ik zou toch echt een zonda nemen ipv huayra, die klinken tenminste nog ergens naar ipv alleen maar turbo geluid, en ze ogen een stuk beter ook!
machiel zegt
Wat een kerstboom van binnen. Buiten is heel prima
grandmasterb zegt
Van buiten vind ik geen enkele Pagani mooi, van binnen is hij wel fraaier mits een andere stoelkleur dan deze wordt gekozen.
tortuga zegt
Snap de meeste hun reactie niet t.o.v. het interieur, want vind het uniek en prachtig en doet me denken aan een Spyker, maar deze is binnen EN buiten mooi! Zou mss alleen een knal gele wrap er over zetten
frederik zegt
Wat een sullige redline heeft deze eigenlijk bij 6000 toeren.