En wat mij betreft zit er nét een flapje teveel op.
Je kijkt naar de Pagani Huayra BC Macchina Volante. Het gaat inderdaad om een gepersonaliseerde versie van de toch al zeer exclusieve Huayra BC en de auto behoort toe aan niemand minder dan Kris Singh. Deze zakenman kennen we al van z’n vette Lambo’s en van de Huayra La Monza Lisa.
De Huayra BC Macchina Volante is onderhuids een “gewone” Huayra BC. De AMG-motor onder de kap levert ruim 800 pk en is gekoppeld aan een gerobotiseerde ‘bak met zeven verzetten. Het onderstel van de BC is behoorlijk racy en zoals je verwacht bij een Pagani zijn de details en het afwerkingsniveau misschien nog wel indrukwekkender dan de prestaties en het geluid.
Nog wat side info: de naam Macchina Volante betekent vliegende auto in het Italiaans. Deze naam is gekozen door Horacio Pagani himself, die een groot bewonderaar is van Leonardo da Vinci.
spykerboy zegt
Gaaf, vind hem mooier dan de monza lisa, al moet ik toegeven dat ik de Huayra nog steeds weinig tot niks aan vind, doe mij maar een Zonda (Y) het ultime in autoland voor mij persoonlijk (Y)
Gulli zegt
@spykerboy: Idd, voor mij liever een Zonda R, of anders een Cinque voor op straat. Maar niets gaat voor mij boven de R!
spykerboy zegt
@gulli: Precies dat! voor mij is het summum dan weer een Cinque, die samenstelling is gewoon top. of die groene Cinque die zich nu in amerika bevindt (van zelfde eigenaar als die blauwe centenario). de ultieme auto voor mij in elke vorm dan ook, perfecte trackday auto ook denk ik ;)
berlinetta zegt
Ik vind het echt een kunstwerk op wielen, prachtige wagen. Ik had hem alleen anders samengesteld. De twotone lak en het naakte carbon maakt deze toch al drukke auto nog drukker. Liever een singletone lak met hier en daar wat accenten.
viezefreddyw zegt
Mooi ding man, puur vakwerk. Maar nog steeds vind ik de Zonda een stuk mooier. Klinkt ook een stuk lekkerder!
lincoln zegt
De ontwerper van Oakley zonnebrillen is ook bewonderaar van Da Vinci ..
Next ..
florisje zegt
Vergeleken met een normale Huayra moet ik wel even wennen aan de drukte.
pomoek zegt
Ik vind dat naakte carbon wel wat hebben. Mag best op zo’n barokke auto.
kilum zegt
Het is net alsof iemand een Pagani naar Mansory heeft gebracht. Nee dank je wel. Liever een “normale” Huayra
dromedaris zegt
Hier zou ik vrijwillig een teelbal voor willen afstaan. Wat een geil ding.
peterpann3nkoek zegt
@dromedaris: dat zou ik wel voor wat meer auto’s, f12 n-largo ofso
tommmm zegt
Macchina Volante betekend vliegmachine. Als italiaanen het over de/een “macchina” hebben dan gaat het meestal over de auto. Voegen ze er iets aan toe betreft het meer een echte machine. Macchina di pasta is dus een pastmachine en geen spagetti-auto ;-) mooi taaltje :-)
mvdd zegt
De normale Huayra vind ik een fraaie auto, maar dit is veel te druk
sezz zegt
Actieve aerodynamica en een vaste spoiler is dat niet teveel van het goede?
mrB zegt
@sezz: ik denk ook niet dat het hier samen werkt. Flap omhoog en dus hogere druk onder die vleugel, Ik denk dat er dan minder downforce en meer drag gegeneerd word. Maar pin me er niet op vast.
Ot: niet de mooiste huyara. En dat is ook al niet de mooiste Paganini. En zonda F, dat is de ultima machina
sezz zegt
@mrb: idd Pagani’s zijn echte juweeltjes imho de ultieme hypercars.
shicomm zegt
Zo langzamerhand begint ie meer en meer op een zonda te lijken en dat is een heel goed teken imho…
Nu nog die botergeile oude sound terug en de huayra kan niet meer stuk !