Of je draait het om. Deze gloednieuwe Mini is eigenlijk hartstikke oud! Het is maar hoe je het bekijkt.
De Mini. Tegenwoordig is hij er in alle soorten en maten. Je hebt onder meer een Cooper, Cooper S, een Clubman, een Countryman, een cabrio en een vijfdeurs. Een generatie geleden had je ook nog de Paceman, de Roadster en de Coupé. Enorm veel smaakjes om uit te kiezen dus. Oh ja, hij heet ook MINI. Net even iets anders.
Vroeger was dat allemaal veel overzichtelijker. Ok, toen had je ook een Clubman en een Cooper, desgewenst met of zonder S, maar qua echte modelvarianten hield het daar wel zo’n beetje mee op. Of je moet de Cabrioni meetellen, dat kan. Overzichtelijker zeker, maar beter? Da’s de vraag. Voordeel van de huidige generatie is dat je die nieuw kunt kopen en de oude niet.
Of toch?
Koop nu deze gloednieuwe oude Mini
Zeker, er staat namelijk een gloednieuwe oude Mini te koop. Of gloednieuw, hij heeft enorm weinig kilometers gelopen. In totaal zijn er maar 127 op de teller gezet. Da’s niet veel, zeker als je bedenkt dat deze Mini al in het wonderschone jaar 1997 op Nederlands kenteken is gezet.
Rekenen kan ik niet zo goed, maar volgens mij komt dat neer op ongeveer 5 kilometer per jaar. Ja, dan hou je je oude Mini wel gloednieuw ja.
Raar eigenlijk dat er niet meer mee gereden is. Ondergetekende had namelijk exact zo’n zelfde Mini Cooper. Zelfde kleur, motor, velgen, bekleding, dashboard, alles! Alleen kwam die van mij uit 1996, met het kenteken PF-GR-75. Mocht een lezer van Autoblog toevallig in het bezit zijn van deze auto, ik wil hem wel van je kopen. Ik zag namelijk dat hij nog altijd rondrijdt in Nederland. Doch dit geheel terzijde.
Deze oude Mini is racing green
Het oude Coopertje dat te koop wordt aangeboden door de firma Serry Exclusive uit Hilversum -die het onderhoud van mijn Mini vroeger ook verzorgde- is voorzien van een British Racing Green lak. Het dak is vanzelfsprekend wit en de originele Minilites zitten er ook onder.
De stoelen zijn half leder en het dashboard is van wortelnotenhout. En wellicht ten overvloede, deze oude Mini heeft dus slechts 127 kilometer gereden. En is te koop. En hij is voor jou, als je dat wil.
Het enige dat je dan moet doen, is 31.500 euro’s te overhandigen aan de verkopende partij. Die zal de auto dan desgewenst voorzien van een mooie strik en met veel liefde de sleutels aan je overhandigen.
Maar ook hier rest de vraag; als je hem koopt, wat ga je ermee doen. Iedere kilometer die je erbij rijdt, is slecht voor de USP van deze Mini. Maar het verder in de garage laten staan is ook maar zonde. Ik zou het zelf wel weten. Ik zou er hoogstpersoonlijk nog eens 1000 keer zoveel kilometers bij rijden.
Daar is deze oude Mini namelijk voor bedoeld!
toniominestrone zegt
Ik geloof er helemaal niets van, kijk naar dat interieur, voetenbak en stuurwiel, redelijk gebruikt.
baardmijt zegt
@toniominestrone: Hè verdikkeme! Rick had toegezegd ook het interieur te doen…
christian85 zegt
@toniominestrone: ik geloof er ook niks van. Kentekenplaat zou toch ook als nieuw er uit moeten zien? Of zijn de foto’s gewoon super slecht?
Robert zegt
Ik zag er laatst nog eentje tussen het overige verkeer heen slalommen. Gewoon, tijdens de avondspits. Ware doodsverachting moet die bestuurder hebben gehad, want qua veiligheid legt dit kekke koekblik het tegen élke andere moderne auto gruwelijk af
O plaat zegt
Dat kan je van elke klassieker zeggen en daar zijn er genoeg liefhebbers van. Daarbij blijft een motor gevaarlijker en daar heb je dan ook weer genoeg liefhebbers van.
cooper96 zegt
@RRRobert: klopt, daarom moet je ook beter anticiperen met een klassieker, ik heb hetzelfde model als in dit artikel en op zich gaan ze prima mee in het moderne verkeer je moet alleen iets meer opletten.
ronaldotour zegt
Toch zit er wel de NAP op volgens de RDW, eigenlijk onvoorstelbaar.
Wel 4 eigenaren en deze laatste hoopt er veel aan te verdienen.
marcomanta zegt
En dan een ventieldopje missen…..
rolov zegt
Klokje rond is dit
spacemoon24 zegt
Zoveel geld vragen en dan zulke knaak foto’s maken…
alfa147ti zegt
Ik heb zelf een Mini Coöper 1300 carberaur nieuw gekocht in 1991 April besteld en 08-1991 geleverd kale nieuwe prijs toen 19.995 gulden 1656012 banden er onder laten zetten nog nog wat ander spul bij John Cooper uit Engeland laten komen, wat heb ik hier van genoten in 1999 weer verkocht, ik mis haar nog iedere dag (ZV-77-LJ)
Zou nu paars zijn volgens de RDW en 100 pk hebben.
aerotic zegt
Sinds een half jaar trotse eigenaar een van een Mini met zo’n mooi groot schuifdak. Iedere dag dat het mooi weer is pak ik hem. Heerlijk om mee te rijden en naar te kijken. Niet de snelste, niet de veiligste, wel de leukste.
kniesoor zegt
Altijd benieuwd hoe verkopers aan dergelijke extreme vraagprijzen komen. Dobbelstenen gooien ? Moeilijk voorstelbaar, dat iemand ook maar in de buurt van die 31,5K gaat betalen, zo byzonder is dit type Mini zelf niet. Maar goed, één hondsdolle koper, die zo’n prijs wil betalen is genoeg.
Alfarobert zegt
Je kunt gewoon een nieuwe laten bouwen in Engeland. Daar zit een fabriekje die ze gewoon voor je maakt als je genoeg poen hebt.Kost je 70.000 euro of zoiets.Poos geleden met Wheeler Dealers of Car SOS.