Hoe is deze Opel Manta bijvoorbeeld bij de Domeinen terecht gekomen?
De Dienst Domeinen blijft toch een schatkamer voor elke autoliefhebber met een beetje te veel fantasie. je ziet er de grootste pareltjes voorbij komen die in sommige gevallen meer vragen oproepen dan dat ze antwoorden geven.
Deze Opel Manta bijvoorbeeld. Of door de collegae van Autoblog liefdevol Mantarossa genoemd. Want dat is niet perse de auto die je bij de Domeinen verwacht, Althans, niet anno 2023.
Wat doet deze Opel Manta bij de Domeinen?
Halverwege de jaren 80 was dat een heel ander verhaal geweest. Want in die tijd was deze Opel Manta alles behalve een stijlvolle machine. Dat was hij standaard al niet, maar in deze uitmonstering al helemaal niet.
De coupé-voor-het-volk is namelijk van voor tot achter, van onder tot boven en van binnen tot buiten aangepakt om hem de looks van een Ferrari Testarossa te geven. Dat wil zeggen, rood kleurtje, uitgebouwde wielkasten voor en een dikke bips, met de kenmerkende Ferrari-koelsleuven aan de zijkant.
Koelsleuven die bij de echte Testarossa een doel dienden, maar bij deze Opel Manta enkel en alleen voor de show zijn. Hij zal dan ook niet gereden zijn door Miepie de Vries, het muurbloempje dat je in die tijd in elk dorp kon vinden. Nee, integendeel.
De bestuurder was misschien een uitbater van sekslijnen. Of een videotheekhouder die gespecialiseerd was in natuurfilms en die zwart af liet tikken door zijn klanten. Heel misschien verhandelde hij wel hasj, want dat deden ze toen ook al.
Maar dat verklaart niet waarom hij nu bij de Domeinen staat.
Niemand weet waarom hij nu bij de Domeinen staat
Want anno nu is dit geen auto die door drugsdealers, internetoplichters of pillenboeren wordt gereden. De vraag is dus waarom de Manta dus uitgerekend nu bij de Domeinen staat. Niemand die het ons kan of wil vertellen.
Maar goed, als je wil, kun je erop bieden. Hij komt uit 1978 en is in 1987 op Nederlands kenteken gegaan. veder is er niets over bekend, zelfs niet of de motor het uberhaupt nog doet.
Maar hee, een gokje op z’n tijd is best lachen toch? En misschien kom je er wel achter hoe deze opel Manta ooit bij de Domeinen terecht is gekomen.
En laat je ons dat dan weten?
KEV9 zegt
Iemand die een Manta zo verkracht en mishandeld moeten ze 10 jaar opsluiten
Otua zegt
Hij staat bij de domeinen dus de kans is goed aanwezig dat ze dat hebben gedaan haha
Habanero zegt
Of misschien zelf van vinnen en luchtinlaten voorzien ;-)
dedokter zegt
Dit is een goede reminder. Ik zou met een vriend nog naar manta manta zwoter teil.
Dank
baserati zegt
Is dit een König versie ?
dondeboer zegt
Ik denk een Reiger, bij die van König zijn de “koelsleuven” korter.
baserati zegt
Ah.. Die was ik vergeten idd.
De 80er jaren .. waar elke auto testatossa sleuven kon krijgen .
De overbuurman van m’n ouders had toen een 560sec met zo’n bodykit. Gruwelijk dik was dat toen
dondeboer zegt
Ja, fantastisch. Maatje van me had een Daihatsu Charade GTti Flash, net zo breed als lang zo ongeveer. In Lamborghini groen met een blauw interieur. Superfout, supervet.
Jetlag zegt
@dondeboer: Ik denk dat je RIEGER bedoelt, want die was in de jaren ’80 en ’90 beroemd / berucht om hun enorm “over the top” verbredingsets.
Reiger is juist bekend van de minder zichtbare tuning; die van de onderstellen (lees: schokdempers) met name in de motorcross- en rally wereld. ;-)
Robert zegt
Ik denk dat deze auto in beslag genomen is door de smaakpolitie. En verbeurd verklaard is door een VW rijdende rechter.
SpiderIV zegt
Dusdanige schulden bij de Belastingdienst en niet reageren op aanmaningen en dwangbevelen dat uiteindelijk eigendomen in beslag genomen zijn. En met dit soort auto’s loop je dan weinig in op je schulden 🥴
mjpamsterdam zegt
Kopen en wegzetten in een garage. En dan als er weer niks op de bak is met een krukje naar de garage sluipen en een uurtje naast gaan zitten. Want ja, op straat kan je er niet mee gezien worden. Maar kom op ! Wat een prachtig fout ding uit de vorige eeuw.
Hawkeye72 zegt
Als je er in gaat rijden ben je een absolute koning! Vooral als je ook nog een krulletje in je geblondeerde haar laat zetten en een kettinkje hangt in je ongeschoren borsthaar……
Übercool (en ook überfout, maar fout is nu eenmaal het nieuwe goed).
outlook zegt
Het is een dunne lijn. De grens tussen ubervet en ultrawanstaltig
mc96 zegt
Drugsdealer van rond de vijftig met smaak denk ik 😀. Veel beter dan de zoveelste AMG Mercedes. Ik denk trouwens dat het een mensel van meerdere bodykits is. De achterkant met de koelsleuven is typisch over de top Duitse tuning uit de tachtiger jaren. Maar de voorkant is een replica Manta 400 bodykit.
baserati zegt
Had de ascona 400 ook niet zo’n motorkap met van die 3hoek cool gaten ?
alfaqv zegt
De voorkant lijkt wel op een Mattig Breitbau, maar ik kan me niet Herron en dat ze een kit leverende met ‘koelsleuven’. Ze hadden wel een race kit die je wilde hebben, geloof zelf dat er een film van is gemaakt.
Je zou hem eigenlijk moeten kopen, een eind jaren 70, psychedelic achtig, wrapje eroverheen trekken en gewoon lekker ermee gaan rijden.
spidermann zegt
Te koop gevraagd: Opel Ascona 400i ingereden door Walter Roehrl
rijnounsdoor zegt
Echt een auto voor Goldband.
drdre1 zegt
Manta Manta! Jetzt gehen wir Gummi machen!
sirdrinksalotofpetrol zegt
Lijkt wat op een kruizing tussen een Manta 400 bodykit en een Mantzel bodykit. Ik heb er zelf 1 gehad met een Manzel evo bodykit. Über dik!!!
Is overigens een Manta B1 met een B2 neusje. Denk dat ik maar en bod ga doen….
cossiekiller zegt
Niet naar mijn smaak omgebouwd, maar het blijft een lichte achterwiel aangedreven auto met mogelijk een dikke 6 cil motor in..
porker zegt
Woran erkennt man, dass jemand einen Manta mit Automatikgetriebe fährt?
Das linke Bein hängt auch aus dem Fenster.
MarcoM zegt
Oud nieuws
slickrick zegt
Ik zou deze zelfs gratis niet aannemen