Courtesy of a big fat GM LS3. Nou ja, de tuner die de motorwissel uitvoerde houdt het wel binnen de familie.
De moderne Opel GT was een lekker licht, wendbaar GM-vehikel, dat ook onder de Vauxhall- en Pontiac-vlag uitkwam. Onder de kap lag een opgefokte 2 liter turbomotor, maar als je dit allemaal wat te ‘Europees’ is, dan heeft Mädchen & Motoren (ja, zo heten ze echt) de kuur om de auto meer ‘MURICA uit te laten stralen: een 6,2 liter Corvette LS3, getuned tot 530 pk.
Dit motorblok is meteen het enige dat zwaarder is geworden aan de auto, want voor de rest is gestript wat gestript kon worden totdat er uiteindelijk slechts 1.150 kg van Opel overbleef. Dat is dus bijna 1 pk per 2kg. Om alle krachten op te vangen is er ook een Tremec TR-6060-bak (bekend uit de Corvette ZR1) gemonteerd. Van de Porsche 911 GT3 RS werd het remsysteem geleend, KW nam de racevering voor zijn rekening.
Dit project willen we wel eens aan de tand voelen..
Disclaimer: ondanks de stickers heeft oud-schaatser Erbem Wennemars niets met dit project te maken.
ej20g zegt
Dit heeft Irmscher jaren geleden ook al gedaan, die had toen geloof ik 480 pk uit de 6-liter variant. Daar hebben jullie toen ook een artikel over geschreven. Maar eerlijk is eerlijk, deze is qua spec’s een stuk lekkerder.
guusboum zegt
Fantastisch stoer ding! Niks heel bijzonders, maar gewoon goede onderdelen van andere auto’s gepakt en een beestachtig pakket ervan gemaakt. Heel netjes.
gtwillem zegt
De Opel GT is nooit als Vauxhall verkocht. Er was wel een concept, de VX Lightning, maar die heeft nooit het levenslicht gezien. De Opel GT is niets meer dan een gerabdgede Saturn Sky Red Line (Red Line waren snelle Saturns, zoek de Ion Red Line maar eens op, geinig ding), de gewone Saturn Sky had een 2.4 Ecotec met 170pk. De Pontiac Solstice (Coupe en Roadster) was er ook met deze twee motoren.
Geinige remake dit, in de States zie je deze conversie vaker, de LS3 past er met gemak in.
mclarenf1lm zegt
Lijkt me een geweldig ding om mee te rijden, en er kwam geloof ik ook een Saturn versie vanuit, ook niet echt een verkoop succes.
baasbas zegt
Ik vraag me af hoeveel zwaarder die LS3 is t.o.v. de 2l turbo. Denk bar weinig. Hoe dan ook, wreed ding. Much want.