Een echte nekkendraaier van jewelste.
Je collega’s zullen raar opkijken wanneer je op de dinsdagochtend met deze bijzondere Audi komt aanzetten op de bouwplaats. Een stickertje ‘werkverkeer’ past wel bij deze omgebouwde Duitser.
Volgens de aanbieder wordt de Audi nog steeds aangedreven door een louter betrouwbare 2.8 V6 én beschikt het model over quattro aandrijving. Lol! Met 25.000 kilometer op de teller heeft de cabrio uit 1996 niet veel gelopen. Helaas ontbreekt het in de advertentie aan enige achtergrondinformatie. Het is dus even gissen waar we nu precies mee te maken hebben.
Feit is dat de Audi voor omgerekend zo’n acht mille van jou kan zijn. Koopje toch? Je moet wel een stukje rijden om de Duitser op te halen. Het ding staat namelijk in het Zwitserse Courrendlin. Een ritje van meer dan 700 kilometer als je vanuit Utrecht vertrekt.
Met dank aan Frank en Jochempie voor de tip!
C220AMG zegt
Zowaar een originele Audi!
DennisS65B40 zegt
@C220AMG: En niet grijs!!!
banaan7 zegt
@audir8v10: Zelfs de wielen!!!
stephisto zegt
Na de audi quattro ziehier de audi duo
mazot zegt
meerprijs velgen zeker..
peug206 zegt
@mazot: 50 euro?
rob5nismo zegt
Een echte redneck uitvoering.
Laat de mudrally maar komen??
redneckdarian zegt
@rob5nismo: ik wil hem wel hoor
baap zegt
Onderstuur is hierbij ook verholpen.
Jochempie zegt
Nou zeg, stuur ik een paar weken geleden een mailtje met dit monster, hoor ik niets terug ;)
RubenPriest zegt
@Jochempie: Check!
xiran zegt
@Jochempie: ik 20 min geleden :D
granlusso zegt
700 is best te doen, twee dagen op en neer met een ambulance (als ie daar überhaupt op past). Nu snap ik sowieso niet waarom sommigen te beroerd zijn om 100km te reizen voor het kopen van een auto waar je jaren mee doet.
robert110 zegt
@granlusso: Houd er maar rekening mee dat je een kleine dieplader moet huren. Er even van uit gaan dat als basis een Pistenbully is gebruikt (waar het wel op lijkt) dan kijk je naar een gewicht richting de (misschien zelfs meer dan) 4 ton en een breedte van zo rond de 4 meter.
FieRo zegt
@granlusso: zou m lekker daar houden, voor
FieRo zegt
de vakantie, hier heb je er niks aan.
peug206 zegt
@fiero: file.
murica zegt
Hahaha een cabrio nog wel
p2000 zegt
Dus die rode Quattro was toch niet de dikste van de dag?
denniss00 zegt
@p2000: Nope, stelletje liegbeesten
kaasisslecht zegt
@denniss00: hihihi
wouter181 zegt
Iemand had lekker zn lolbroek aan toen ie begon met lassen. Hoewel het in het zonnetje vaak goed toeven is op wintersport natuurlijk, winnen!
robert110 zegt
Zal wel op de basis van zo’n speciale alpine sneeuwschuiver gebouwd zijn. Wel vet.
martijn11 zegt
Zonde van de auto
Dutchdriftking zegt
Tja, ik zeg V6 er uit en een CAT diesel er in…
markie123 zegt
Een audi coupe cabriolet. Knap, die bestaat niet.
Ik vraag me af of die 2.8 dit überhaupt van z’n plek krijgt zonder totale vernieling van de koppeling. Als er nog 170 pk’s en 230 NM’s over zijn is dat veel voor een motor van 20 jaar oud. Met een degelijke diesel had ik het nog kans gegeven. Wel geniaal bij mooi weer om over een piste mee te rijden met het dakje open. Voordeel is dat de cabrio’s vaak stoelverwarming hadden, dus ook in de kou heb je snel een warme kont.
lekbak zegt
@markie123: ten eerste verliezen motoren voornamelijk vermogen door gebruik, niet leeftijd. Ten tweede denk ik niet dat de transmissie nog standaard is. Dat zou niet echt functioneren. Ik verwacht zelf dat dit hydraulisch is, en dan maakt koppel geen ene reet uit.
lazy123 zegt
Nooit meer een lekke band vaarwel run on flat banden hihi✌
sjeemsbond zegt
Toen ik de foto zag dacht ik dat zijn banden gejat waren en dat ie op een kistje stond…