Hoe verzin je het toch. Een Enzo kopen, om er volgens geen kilometer mee te rijden.
Ferrari produceerde slechts 400 exemplaren van de glorieuze Enzo. Hoewel ik het altijd een fantastisch ding heb gevonden, zijn de meningen daar sterk over verdeeld. Eén ding zijn we wel unaniem eens denk ik. Dat geluid. Een heerlijke orkestrale V12 die je oren doen suizen.
Juist die twaalfcilinder heeft 11 jaar lang niet gedaan wat die moest doen. Werken. Dit exemplaar, dat te koop staat in Engeland, heeft alleen enkele fabriekskilometers erop zitten. Op de teller staat een magere 220 km aan ervaring. Hageltjenieuw dus.
De Enzo is origineel geleverd in Engeland en is altijd onder de hoede geweest van dezelfde eigenaar. Vermoedelijk met het idee, om na een paar jaar keihard te cashen door de Ferrari te verkopen. Tevens is de rode rakker de laatst die geregistreerd werd op het conservatieve eiland. Totaal staan er 24 Enzo’s in Engeland. Detail: de Ferrari is altijd netjes in onderhoud geweest, maar werd per trailer vervoerd naar de dealer om zo min mogelijk kilometers te maken.
Al die exclusiviteit heeft een prijskaartje. Het autobedrijf wil graag 2.5 miljoen pond vangen voor de Italiaan, wat neerkomt op ongeveer 3.556.334 euro volgens de aanbieder. We vermoeden dat de eerste eigenaar inderdaad wat winst heeft weten te maken met de automobiel. Good for him.
gertjan2012 zegt
Simpel ! 1 Woord : Investering
cpp1 zegt
@gertjan2012: jij kunt goed lezen zeg…dat staat ook letterlijk in de tekst.
Ik vind het een mooie auto, maar niet 3,5 miljoen mooi…
gertjan2012 zegt
@cpp1: dankje, compliment op de zaterdag maakt mn hele weekend weer goed
cpp1 zegt
@gertjan2012: graag gedaan ?!
SimonMc zegt
@cpp1: Letterlijk? Ik vind het woord “investering” nochtans niet in de tekst terug.
cpp1 zegt
@SimonMc: de “” zijn weg gevallen op de iPhone app..;)
jeppie zegt
Koopje
smoothoperator zegt
@jeppie: ja?? 2.500.000 miljoen is een koopje??? Das veel man! Das 2500 miljard!
ghost zegt
@jeppie: voor dat geld krijg je wel een 1:18 erbij, een leren handtas voor je vrouw en een Ferrari t-shirt.
enricoleerdam zegt
Ik zou rijden met dat ding en veel ook !
Ik hou niet van die mensen die het alleen maar om investeringen doen. Maar ja, hij mag het zelf weten…..
bofkont zegt
@enricoleerdam: Ja wij paupers zouden rijden :)
Leuk man, maar in werkelijkheid komen wij niet aan bod helaas.
philipf zegt
220 km… Waarom koop je zo’n auto dan?!
PunicaOase zegt
@philipf: winst maken
thomcarspotter zegt
@philipf: tekst gelezen?
philipf zegt
@thomcarspotter: ja tuurlijk, maar het blijft gewoon raar. Met zo’n auto zou ik het niet eens kunnen om er zo weinig in te rijden.
Foramen zegt
@philipf: als het je enige auto is misschien niet nee.
PunicaOase zegt
Gaaf!
trustmeiamanengineer zegt
Wat een idioot. Bovendien zijn er vast betere manieren geweest om je geld te investeren in de afgelopen 10 jaar…
Junior540 zegt
@trustmeiamanengineer: aandelen kopen van bv dsb bank? Of een huis kopen in de afgelopen 10 jaar betrouwbare woningmarkt? Nee investeren in edelmetaal of auto’s is juist altijd goed
maxx1 zegt
@Junior540: hangt er van af waar je een huis koopt… Amsterdam heeft nergens last van! Huizenprijzen zijn minstens als van ouds. Er werden massaal in huizen geinvesteerd in die enkele jaren dat de huizenprijzen iets lager waren.
g40freak zegt
@junior540: of wapenfabrikanten, ook een goede investering
hplh zegt
@junior540: dsb was niet beurs genoteerd.
Bovendien is de vastgoed verhuurmarkt nog steeds zeer goed.
fj272 zegt
@trustmeiamanengineer: Nou ik kan niet zeggen dat het een slechte investering is als je netto een miljoentje op 10jaar in de pocket hebt..
En aangezien de eigenaar op andere gebieden ook wellicht niet heeft stilgezeten zal dat voor hem een leuk extraatje zijn..
joostvd zegt
@fj272: 4% rendement per jaar over je investering behalen noem ik nou niet echt vet pot…
fj272 zegt
@joostvd: daarom is het ook een leuk extraatje waarvoor je geen k.t hoeft te doen en geen risico loopt.. Neem van mij aan dat de eigenaar van deze bolide weet waar hij z’n geld insteekt
ukbob zegt
@trustmeiamanengineer: misshien vond ie t genoeg om er zo nu en dan naar te kijken..!
(Alhoewel, de Enzo is nou niet echt een beauty..)
noachristoffel zegt
@trustmeiamanengineer: Precies mensen die in de markt zijn voor dit soort auto’s kopen dit vaak als een collectors item en niet per se om te investeren. Geld hebben die lui wel :)
clarkson zegt
Zulke klanten mogen ze van mij bij ferrari van de lijst af halen. Verkoop ze maar aan mensen die hem ook gebruiken.
theracetosucces zegt
@clarkson: helemaal mee eens. Staan nu ook enkele LaFerrari’s maanden stil in een of andere schuur. Super zonde
cpp1 zegt
@clarkson: true!
Rob zegt
@clarkson:
Ja, van dat hele ‘Wij van Ferrari bepalen wel even aan wie wij ons auto’s verkopen’ geloof ik dus geen snars. Iedere boerenlul (of investeerder in dit geval) kon/kan zo’n ding kopen. Als je maar genoeg geld mee brengt. Dan zet Ferrari jou wel op hun ‘exclusieve lijstje’
bofkont zegt
@Rob: Logisch toch, Ferrari is geen liefdadigheidsinstelling.
Rob zegt
@bofkont:
Ja, volkomen logisch. Zou ik ook doen. Net als ieder ander bedrijf ter wereld.
Maar waarom ze dan zo’n fabeltje de wereld in helpen, van dat ‘exclusieve klanten’ gebeuren….. Misplaatste arrogantie. En iedereen trapt er in. Want hé, het is wel DE Ferrari…..
bofkont zegt
@Rob: Yup het is idd een mythe in stand wilen houden terwijl het in werkelijkheid niets anders dan om geld gaat.
bofkont zegt
@bofkont: Willen
bofkont zegt
@clarkson: Want?? de koper betaald wat hij er mee doet, niet wij paupers.
clarkson zegt
@bofkont: Ik zie ferrari toch liever hun auto’s verkopen aan liefhebbers ipv aan investeerders.
dutchcorvette zegt
Dan ben je niet Ferrari waardig.. Zo’n auto moet je toch lekker in rijden
reistje zegt
Je zou toch maar 11jaar lang een Enzo hebben en er maar een stuk of 5 korte ritjes mee mogen maken.
Als investering snap ik het, maar ik vind het wel erg zonde. Persoonlijk zie ik er ook niet zoveel meerwaarde in dat hij slechts 220km heeft gereden. Alleen als je hem zelf koopt als investering en er niet mee gaat rijden.
romeoalfa zegt
3.5 miljoen euro voor een auto… Doe mij dan maar een mooie villa, een S600 en een R8 v10. Maar goed, de mensen die zo’n auto kopen hebben het bovenstaande natuurlijk al.
hight96 zegt
Ik snap dat je dit als investering wilt gebruiken en er niet mee rijdt enzo (haha woordgrap!), maar toch vind ik het zonde dat er zeg maar niet mee gereden wordt…
mdegoede zegt
Belachelijk hoeveel troep je der nog bij krijgt bij zo een auto
rikus zegt
@mdegoede: Hoe moet je het ook meenemen.. Een Enzo is niet echt een ruimtewonder.
jvthof zegt
Ik zou het ook doen, er 1 kopen voor de investering om later te kunnen dubbelen/cashen… Maar:
Ik zou er dan 2 kopen. 1 erbij om te rijden!!
Die 2de maagdelijk laten.
Als je er 1 kan betalen inclusief onderhoudt enz. Dan zal een 2de soms ook wel tot de mogelijkheden behoren. Later verdien je het dubbel en dwars terug door die maagdelijke en degene waar je wel in hebt gereden zal niet opeens 90% minder waard zijn!
rolov zegt
@jvthof: tuurlijk jij snapt het. Wat denk je? Dat Ferrari je er 2 had gegeven? He doe mij even 2 enzos en nu stond hij er weer maar zei he doe mij even twee laffe aries . Zo werkt het niet.
bofkont zegt
@rolov: NIeuw idd niet , maar op de 2e hands markt wel.
jvthof zegt
@rolov: o nee werkt het zo niet? Als jij Ferrari binnenstapte ten tijde van de enzo en je zei doe mij er 1 voor mijn vrouw en 1 voor mij, je legt het geld op tafel, of je boekt het ter plekke even over, dat ze zeggen “nee sorry meneer wij willen u er maar 1 verkopen want ja er zijn meer gegadigden en tja we willen er nu eenmaal een massa product van maken”
Vergeet niet dat ondanks alle verhalen, ondanks alle shit die er over het merk geschreven word en werd, het alleen maar om de cash en aanzien gaat.
Als je toen 1 miljoen (NL prijs) betaalde voor 1, dan gaven ze je er echt wel 2 voor 2 miljoen.
En stel… Ik zou er voor die 2de een fee van 500.000 moeten bijbetalen… Geen probleem, verdien je het nog dubbel terug!!
thomasthomas zegt
Soms zie je ook dat ze elke jaar ook nog een gehele service beurt hebben gehad. Boekje vol stempels met 220km op de teller. #jemoetwatalsjegeldteveelhebt
Smokey zegt
Wel ff afleveren op nieuwe sloffen en een beurtje voordat je een Paul Walkertje hebt.. Dat is er al een teveel :-(
olivier420 zegt
Ik Weet Niet waar ik meer van schrik: die achterlijke prijs of de huidige EUR / GBP koers..
Dutchdriftking zegt
En dan koop de volgende verzamelaar hem om de auto nog eens 10 jaar binnen te zetten. Doodzonde.
MDA zegt
het is voor het eerst dat ik naar een Enzo kijk, en denk ‘hmmm… beetje gedateerd…’.
lavoro zegt
Misschien heeft de beste man er nog eentje die hij compleet op z’n staart trapt ieder weekend.
maferick74 zegt
Word een auto ook echt meer waard als ie niet gebruikt word? Een ferrari 250gto rijden ze ook nog gewoon mee en ja ik weet het… daar zijn er dan ook maar 36 van gemaakt. Grappig om een ferrari te kopen om hem dan niet te berijden…. snappen ja …. begrijpen niet.
Rob zegt
@maferick74:
Als een 250GTO het circuit op gaat zit er ander, niet origineel, plaatwerk om heen. Nog steeds stervensduur als je ‘em de puinpooeier in helpt hoor, maar het originele plaatwerk zijn ze zuinig op.
En daarbij, de maximale schade die je aan zo’n auto kan rijden zal 300, 400 duizend euro zijn (mits je ‘em niet de shredder in duwt natuurlijk ;))? Breng je ‘em naar Haaksbergen, lapt ie de boel weer volledig op. Maar die auto’s zijn miljoenen waard. Dan loont het nog om je auto op te lappen voor drie, vier ton……. En dus kun je ook nog gewoon mee rijden ;-)
Ik denk dat de Enzo nog niet in die categorie zit ;-)
Hainz zegt
Doe mij deze dan maar:
http://joemacari.com/All-Cars-for-Sale/_prod_Ferrari-Enzo_1242.htm
Full carbon one-off Enzo te koop met maar slechts 3500miles op de klok voor 1.9 miljoen pond! Houd je nog 600.000 pond over voor de brandstof!
norge zegt
Ik heb liever een goed gebruikte…