De Nissan Skyline GT-R R34 is natuurlijk een enorme bazenbak, maar hij heeft 1 probleem. Ze zijn alleen gebouwd met het stuur aan de verkeerde kant. Behalve deze!
Over legendarische auto’s gesproken. De Nissan Skyline GT-R R34 mag deze eretitel met verve dragen. Want het is inmiddels een legende geworden. Niet eens alleen vanwege zijn originele prestaties, maar meer door de onuitputtelijke manieren om hem sneller te maken.
Want in de basis was het niet meer dan een ‘lekker vlotte’ auto. Vanwege het Japanse herenakkoord leverde de te veilen auto niet meer dan 280 pk. Ok, dat deed hij dan wel aan de wielen en niet aan de krukas, maar toch. Daarmee ging hij alsnog in 4,8 seconden naar de 100 en liep hij 264, maar dat kon harder.
En dat wordt tot de dag van vandaag door velen met liefde gedaan. Er is er zelfs eentje die met naar verluidt 3400 pk de kwart mijl in 6,5 seconden aflegde en daarbij een snelheid van ruim 371 kilometer per uur haalde. Dat zijn nog eens waarden.
Maar ze hadden allemaal hetzelfde ‘probleem’. Het stuur zat rechts. En da’s niet zo fijn voor landen waar ze rechts rijden.
Deze Skyline heeft het stuur wél links
Maar er is in elk geval 1 Nissan Skyline GT-R R34 die dit probleem niet heeft. Een vlijtige eigenaar heeft het stuur namelijk vakkundig naar de juiste -lees linker- zijde overgeplaatst. En daar maakte hij zich niet met een Jantje van Leiden vanaf, nee, er is echt goed werk geleverd.
Alles werkt zoals het zou moeten werken en als je niet beter zou weten, zou je kunnen zeggen dat Nissan deze Skyline ooit zelf zo heeft geleverd. Maar da’s dus niet zo. De auto is recent verkocht en al leverde hij geen 409.000 euro op zoals deze met slechts 6 kilometer op de teller, hij ging toch weg voor 125.000 dollar.
Niet slecht voor een auto die een hat0r zou omschrijven als een hobbyprojectje.
Nu natuurlijk de vraag, zou jij hierin willen rijden, of zou je liever een ‘originele’ hebben met het stuur rechts? En waarom dan?
Laat het weten in de comments!
Met dank aan Hans voor de tip!
rulefollower zegt
Doe maar zo’n wokemobiel met het stuur extreem-links.
Hebben ze nu ook de handrem verplaatst?
Knap.
Mas zegt
Bij mij zit het stuur ook links, maar dat schijnt vrij normaal te zijn bij een R 35.
sanderz28 zegt
Was dat niet voor een sjeik gedaan toen?
rolov zegt
@sanderz28: in Dubai mag je niet met het stuur aan de andere kant rijden schijnt . Dus dat kan wat je zegt .
tortuga zegt
@rolov: raar, Shmee heeft toch met zijn eigen bolide daar al zo gereden
rolov zegt
@tortuga: met zijn eigen bolide . Maar niet als die daar geïmporteerd is .
Robert zegt
Wow, hier wordt ik toch een partijtje hebberig van…
Ik ben wel benieuwd welk model als dashboard donor heeft gediend.
tortuga zegt
@RRRobert: ik vermoed een gewone skyline of de wagon
neal zegt
Er is in Dubai/Saudi-Arabie een bedrijf die deze ombouw kits maakt/maakte op erg hoog niveau. geen idee of ze vandaag nog bestaan.
jdbn zegt
Ik wilde al zeggen, gingen ze niet een aantal van deze linksgestuurde GTR’s (om)bouwen? Een keer iets over gelezen, op Autoblog ook nog denk ik..
kennone zegt
Juiste kant?
degrotemuis zegt
Die ombouw ziet er prima uit! Inhalen op een 80 weg is niet fijn met een auto met het stuur aan de originele kant, ook niet als het een snelle auto is. En achteruit een parkeergarage in om een kaartje te pakken ook niet zo grappig. Het zal misschien wat restwaarde kosten, maar ik rij liever dan ik investeer in auto’s dus links stuur. Maar liever de R33 of de R31 dan de R34.
ecknine zegt
Doe mij maar eentje met het stuur rechts. Dan verhuis ik ook ineens naar het zonnige Zuid-Afrika.
bassrt zegt
Vind het persoonlijk veel beter zo dan een rechts gestuurde versie. Zelf keer gereden met het stuur aan de rechtse kant, maar ik vond het zelf niet prettig in een land waar de rechts op de weg rijden.
Heb daarom zelf voor mijn Impreza coupe gezocht naar een Amerikaanse versie ipv een jdm.
petroldrinker zegt
In midden oosten heel normaal, daar mag een RHD namelijk niet, dus alles wat RHD vanuit japan komt, word daar omgebouwd naar LHD….