• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6

Auteur: ricardo, gepost 20 januari 2013 om 18:44 – 49 Reacties

Afbeelding Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6Afbeelding Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6Afbeelding Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6Afbeelding Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6Afbeelding Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6Afbeelding Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6Afbeelding Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6Afbeelding Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6Afbeelding Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6Afbeelding Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6Afbeelding Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6Afbeelding Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6

The R's Tuning's BenSopra GT-R

Niet zomaar een Nissan GT-R, niet zomaar een getunede GT-R, niet zomaar een getunede GT-R met 600+ pk. Nee, voor het zesde deel van het Fast & Furious-verhaal komt een freaking GT-R met een bodykit van BenSopra en Switzer-goodies onder de kap opdraven. Als je goed luistert, hoor je nu al blazende dumpvalves uit je Dolby Surround 7.1-set komen.

De bewuste GT-R, eind 2011 aangekondigd, is inmiddels een bekende verschijning geworden in het GT-R veredelwereldje. Dat is de makers van F&F6 niet onopgemerkt gebleven. Hij werd gevraagd om op auditie te komen, kreeg een rol, en zal daarom vanaf 24 mei op het witte doek te zien zijn.

Maar wie of wat is deze bruut precies? Wel, deze GT-R is een samenwerking van drie bedrijven (onderdelenleverancier Switzer niet meegerekend). Als eerst is er The R’s Tuning, een Amerikaans bedrijf dat het koelsysteem een flinke uitbreiding gaf. Daar was plek voor, aangezien de Japanners van BenSopra hun tamelijk extreme bodykit om de GT-R vouwden. Als laatste kwam SP Engineering er aan te pas om de ECU in te regelen, en het geheel af te stellen om op benzine met octaangetal 100 te kunnen rijden. Dynoruns geven aan dat deze mix & match van kennis en onderdelen 685 pk aan de wielen levert.

Tuning, ingrijpend en effectief gedaan. Hulde.

De aanpassingen aan het uiterlijk:

Exterior:
BenSopra Full Body Kit
BenSopra GT Wing
Seibon Dry Carbon Doors
Seibon Carbon Fiber Door Sills
Seibon Carbon Fiber Door Sill Trims
Seibon Carbon Fiber Cooling Panel Set
Seibon Carbon Fiber Engine Cover
AMS Performance Dry Carbon roof
AMS Performance Dry Carbon trunk
Sparco Trunk Latches
AeroCatch Flush Mount Hood Pins

Wijzigingen aan het chassis & remmen:

The R’s Tuning Camber Arms
Carbon Ceramic Discs by Weapons Grade Performance
Endless Brake Lines
Endless CCM Brake Pads
Motul RBF660 Brake Fluid

Het motorische gedeelte:

Switzer P800 Turbo Kit
Cobb AP005
SP Engineering Tuning Services
HKS Downpipe
HKS Resonated Y-pipe
ID1000
Motul 300V (mix-match according to weather)

Wielen en wat daar omheen zit:

Volks RE30 Flat Black 19×11 ET25
Volks RE30 Formula Silver 19×11 ET20
Michelin Pilot Sport Cup 345/30/19

Met dank aan Jochim voor de tip!

Update: Hoofdrolspeler Paul Walker poseert op de filmset naast de GT-R (hoedtik voor @Flowmotion):

Paul Walker R35

Ook interessant!

  • Video: Fast and Furious style
  • volgende Fast and Furious
    Volgende Fast and Furious film bevestigd, plus release datum
  • Fast and Furious horloge
    Fast and Furious horloge kost bijna half miljoen
  • Er komt officieel een einde aan Fast and Furious

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

fast-furious, films, gt-r, Nissan, tuning

Vorig bericht: « WTF! Met twee auto’s tegelijk driften [video]
Volgend bericht: Eerste Corvette Stingray kost 1,1 miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. slipstreamer zegt

    20 januari 2013 om 18:48

    Een auto die 1500pk aankan…WAAR IS DIE SPOILER VOOR NODIG?! Jeez gewoon origineel moeten laten van buiten.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      20 januari 2013 om 18:51

      @slipstreamer: …om de auto op de grond te houden misschien?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        20 januari 2013 om 18:57

        @sulobb:
        Alsof 1800kg zomaar het luchtruim kiest….

        Login om te reageren
        • sulobb zegt

          20 januari 2013 om 19:02

          @jrk68: dacht je dat ik serieus was? Het was een grapje… maar je weet maar nooit…

          Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          20 januari 2013 om 19:20

          @jrk68: Yup http://www.youtube.com/watch?v=sNOJ0R6C88Q

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            20 januari 2013 om 20:16

            @E34M5Touring:
            Lol, blijft een leuk filmpje. Maar daar had die picknicktafel hem ook niet meer gered.

            Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 januari 2013 om 18:55

      @slipstreamer: deze bodykit is puur functioneel, de spoiler dus ook.

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      20 januari 2013 om 18:56

      @slipstreamer: Precies zoals de naam al doet vermoeden:
      Om het te verpesten!

      Login om te reageren
    • jonathan zegt

      20 januari 2013 om 19:41

      @slipstreamer: normaal zou je gelijk hebben, maar een auto met zoveel pk zal zonder moeite op snelheden terechtkomen waar enige downforce echt welkom is om nog deftig een bocht te kunnen nemen.
      Dat de auto veel weegt maakt geen verschil op dit vlak, aangezien de grip die je door gewicht wint zal moeten gebruiken om het extra gewicht van de wagen om de bocht te sleuren

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      20 januari 2013 om 21:16

      @slipstreamer: idd ziet er niet uit zo. En voor de film heeft deze auto denk ik ook wel 80 versnellingen……

      Login om te reageren
  2. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    20 januari 2013 om 18:48

    “Tuning, ingrijpend en effectief gedaan. Hulde.” Moet zijn: ‘Vernaggelarij, ingrijpend en effectief gedaan. Hulde’

    Login om te reageren
  3. daandaan zegt

    20 januari 2013 om 18:49

    Erg vet gedaan, gebeurt dit vaak dat verschillende tuningbedrijven samenwerken aan 1 auto?

    Login om te reageren
    • Thomasio zegt

      20 januari 2013 om 21:10

      @daandaan: Sinds ze er samen middels een film extra naambekendheid door krijgen ;)

      Login om te reageren
  4. RazorHead zegt

    20 januari 2013 om 18:49

    zal wel door Brain bestuurd worden dan, Dom is eerder voor musclecars

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      20 januari 2013 om 18:53

      @RazorHead:
      Zover hij Brains heeft..

      Login om te reageren
  5. ej20g zegt

    20 januari 2013 om 18:52

    BenSopra, zegt genoeg! Inmiddels bestaat de BenSopra GT-R overigens niet meer, die is namelijk uit elkaar gehaald (het demo-exemplaar). Zonde? Nee, totaal niet aangezien de gehele aandrijflijn van dat exemplaar nu in een Nissan RPS13 hangt met méér dan 1100 pk en méér dan 1175 Nm. De bedoeling is om daarmee over de 400 km/h te gaan. Leuk spul, ook die hierboven!

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 januari 2013 om 18:57

      @ej20g: deze auto kan trouwens wel heel goed TE37’s in 19 inch gebruiken!

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      20 januari 2013 om 19:44

      @ej20g: http://www.speedhunters.com/2013/01/speed-challenger-the-bensopra-380sx/
      Hier kunnen geïnteresseerden meer zien over de “380SX”. :-)

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        20 januari 2013 om 20:00

        @AutomotiveDesigner: exactly!:) Wát een kunstwerk is die “380”SX zeg!

        Login om te reageren
  6. sulobb zegt

    20 januari 2013 om 18:52

    Ik vind hem wel mooi, maar toch ontbreekt er iets aan…

    Login om te reageren
    • justaminifan zegt

      20 januari 2013 om 19:01

      @sulobb: la dame met les weinig kleren zeker?? Viespeuk!

      Login om te reageren
      • sulobb zegt

        20 januari 2013 om 19:03

        @justaminifan: Wie is hier nu de viespeuk? Ik of jij?

        Login om te reageren
        • justaminifan zegt

          20 januari 2013 om 20:12

          @sulobb: sowieso jij

          Login om te reageren
  7. guusboum zegt

    20 januari 2013 om 18:57

    Ziet er bruut uit!

    Login om te reageren
  8. maurits123 zegt

    20 januari 2013 om 18:59

    Ik heb liever een originele.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      20 januari 2013 om 19:05

      @maurits123: Jij bent niet de enige hoor……

      Login om te reageren
  9. r32turbo zegt

    20 januari 2013 om 19:07

    Ik vindt tog de Nissan Skyline R34 het beste in de fast and the furious series.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 januari 2013 om 19:27

      @r32turbo: toch*. En natuurlijk is de BNR34 het beste…

      Login om te reageren
  10. agera zegt

    20 januari 2013 om 19:12

    De spoiler had lager gekund, de originele spoiler staat de GT-R het best. Waarom gewoon niet de echte GT-R.
    Al met al een prachtige auto mijn favoriet in zijn klasse.
    Hoop dat we nog lang kunnen genieten van de GT-R in films, rijstesten etc. blijft een prachtige verschijning.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 januari 2013 om 19:26

      @agera: de échte GT-R is al sinds 8/2002 dood.

      Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    20 januari 2013 om 19:19

    het is voor de film 2 fast 2 furious..

    elke comment over origineel, en waarom spoiler is -nutteloze bijdrage-

    because race car..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 januari 2013 om 19:44

      @dennisr:
      Nope, because petjescar, die film reeks is immers bedoeld voor het petjes/McDonalds publiek….

      Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    20 januari 2013 om 19:21

    Ik zie nergens de Shimano 24speed versnellingsbak staan.

    Login om te reageren
    • germancarsftw zegt

      20 januari 2013 om 19:23

      @E34M5Touring: Je was me voor hahaha! +1

      Login om te reageren
  13. germancarsftw zegt

    20 januari 2013 om 19:23

    Heeft deze ook 100 versnellingen net als de auto’s in de vorige films?

    Login om te reageren
  14. Arnoud zegt

    20 januari 2013 om 19:24

    686pk bij 1,5bar turbo druk? Met wat voor druk rijdt de standaard GT-R dan?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 januari 2013 om 19:29

      @Original_Arnoud: de standaard druk is 0,8 bar.

      Login om te reageren
  15. revstars-net zegt

    20 januari 2013 om 19:32

    Zal weer grappig zijn als ze de schakel-scenes gaan laten zien als Paul walker met de pook gaat spelen in deze GT-R :’)

    Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    20 januari 2013 om 19:38

    Lelijk ding, ze maken die dingen altijd veel te druk.
    Maar hoe de snuit in het algemeen veranderd is maakt de nissan er wel sportiever uitzien dan het origineel. Waarom doen ze dat niet van de fabriek uit?

    Login om te reageren
  17. bmwe46csl zegt

    20 januari 2013 om 19:49

    Alle films gezien dus ook deze gaan we naartoe

    Login om te reageren
  18. mister zegt

    20 januari 2013 om 19:57

    Wow!! Hier wil ik ook wel met spelen!

    Login om te reageren
  19. prop zegt

    20 januari 2013 om 21:13

    Het laatste deel van de F&F was samen met de Hobbit, James Bond en de laatste Batman de slechtse film die ik ooit gezien heb. Hoop dat ze deze keer de kwaliteit van deel I en II halen.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      20 januari 2013 om 22:17

      @prop:

      ¨…de kwaliteit van deel I en II…¨

      Nou word ie mooi…

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      20 januari 2013 om 23:25

      @prop:

      Deel 2 was behoorlijk ruk…

      Login om te reageren
    • Mcvk zegt

      1 februari 2013 om 10:54

      @prop: je bedoeld zeker deel 1 en 4?? deel 2 en 3 zijn aardig ruk en deel 5 zit er tussen in.

      maar net zoals met bijna alle films, nothing beats the original

      Login om te reageren
  20. g00f81 zegt

    20 januari 2013 om 21:29

    http://www.youtube.com/watch?v=m7GJWyCB0MA
    het kan altijd gekker :)

    Login om te reageren
  21. driftje zegt

    21 januari 2013 om 13:05

    Tuning: Done Right. Die keramische Brembo’s ook…kwijl.

    Login om te reageren
  22. dinobreezy zegt

    21 januari 2013 om 15:14

    Dynotune filmpje van de auto:

    http://www.youtube.com/watch?v=FsoRgW4RiDI&feature=player_embedded

    Login om te reageren
  23. ropbp zegt

    21 januari 2013 om 15:20

    Die rare streepjes aan de zijkant zijn lelijk. Voor de rest: DOE ER MAAR 10!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North