Dankzij deze enorme paardenreserves haalt deze Lyons LM Streamlinert een topsnelheid van meer dan 450 km/u. Heus waar. Onthulling volgende maand in New York!
Thinking different…blabla..ultimate expression of individuality..yada yada…superior level of comfort…yak yak..quintessential masterpiece. U ziet het, het nieuwe merk Lyons schuwt geen cliché in het aanprijzen van zijn koolstofvezel supercar, die 1.700 paarden trekt uit een 8,2 liter billet 4 Cam met een redline van 9.200 tpm. Naar verluidt. Dat zijn meer omwentelingen dan in een Porsche 911 GT3 of een Ferrari 458 Speciale. In Zuffenhausen en Maranello zitten ze as we speak met de handen in het haar.
Buitenaardse prestaties
With great power comes great performance, en dus klapt deze Streamliner in 4 seconden van 0-160 km/u. De 320 km/u is vanuit stilstand in 11,85 s gepiept, waarden die eigenlijk alleen een Koenigsegg Regera enigszins kan bijbenen.
Maar wacht, er is meer! Optioneel kan je je Lyons als 2.200 pk sterke racer bestellen. Wij gaan even een paar telefoontjes plegen, en hopen je binnenkort een race-vergelijking tussen deze Streamliner, de Keating ZKR (met of zonder slikheksen), de RSC Raptor GT, een Melling Hellcat, en natuurlijk de Devel Sixteen te brengen. Oh, en die DiMora Supercar erbij natuurlijk. Vingers gekruisd graag.
Komende maand krijgt het publiek van de New York Motorshow dit geweldige project voor de kiezen. We zijn benieuwd. Oh nee, toch niet.
Video op vaporjunk.
sydney zegt
Dit ziet er zeer haalbaar uit.Heel mooi ook.
donvincenzo zegt
@sydney: Ja, wel jammer dat ie gesmolten is.
generalmotors zegt
Kill it with fire!
Dutchdriftking zegt
@generalmotors: Inderdaad, wat een bultrug!
pt369 zegt
Dit komt helemaal goed
philipf zegt
Niet heel mooi, wel belachelijk snel!
Jochempie zegt
@philipf: Als dat ding 450 haalt, haal ik 451 rennend op skischoenen.
Alfarobert zegt
Ziet er gestroomlijnd uit maar qua looks? Nee
bmwm8gc zegt
Meer een 90’s concept
clarkson zegt
Made by Microsoft Paint?
Jochempie zegt
Gewetensvraag aan de lezer: durf jij 450 km/u te rijden met een auto waarvan het moederbedrijf niet bij machten is om het motorblok of de wielophanging in CAD te kunnen zetten? Aldus de persplaatjes.
Jochempie zegt
@Jochempie: Oké, niet echt een gewetensvraag, maar wel een “Hmmmm…..”-vraag ;)
ettie zegt
@Jochempie: durf jij 450 te rijden in een auto ontwikkeld door mensen die dat wel kunnen?
Jochempie zegt
@ettie: Nee, maar ik vroeg het aan de lezer, niet de schrijver.
lfagtr35r zegt
@ettie: De Veyron Super Sport en Hennessey Venom GT hebben beiden ongeveer 434 km/u gehaald en het bewezen. De Veyron haalde het met gemak en bleef heel stabiel zonder te trillen als een gek. De Hennessey daarentegen leek alsof die uit elkaar ging vallen ;)
Dit werd uiteraard gereden met ervaren coureurs, maar of ik het zou durven? Weet ik niet, denk het niet, dan zit ik liever op de passagiersstoel.
ikweethet zegt
@Jochempie: Inderdaad een slechte render
Ram-G-maN zegt
@Jochempie: Wellicht hebben ze een permaban gekregen bij GrabCAD? xD
jochempie zegt
@AutomotiveDesigner: hoe krijg je dat überhaupt voor elkaar??
ikbenmnzus zegt
1 april. Koekoek.
motoragent zegt
En bij welke snelheid stijgt hij op? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze vorm erg veel downforce genereert…
gt500eleanor zegt
@motoragent: ik denk bij 449
bigfun zegt
Auto zonder koeling?
Jochempie zegt
@bigfun: Da’s om te voorkomen dat ze teveel verse lucht aanzuigen, waardoor ze het niet snel genoeg kunnen bakken.
centho zegt
Van de zijkant lijkt het wel een SyderCo folder.
mashell zegt
Het lijkt op een renderoefening van een 12 jarige. Knap voor een eerste poging maar probeer toch nog maar een vak te leren.
henkhupelschoten zegt
ik ben ook bezig met een wagen die 2400pk heeft en 530 km per uur loopt maar niets zeggen verder…… binnenkort meer nieuws….
henkhupelschoten zegt
@henkhupelschoten: verder zeggen*
clarkson zegt
@henkhupelschoten: GAAAAF! KAN NIET WACHTEN!
henkhupelschoten zegt
@clarkson: nee, ik ook niet.
scottishcarspotter2000 zegt
Tuurlijk joh
gtracer zegt
Ze vergeten erbij te vermelden dat deze auto alleen voor Gran Turismo op de playstation komt..
sydney zegt
@gtracer: Eerder in een spel voor de commodore 64.
gt500eleanor zegt
@sydney: mario kart
e1000bmw zegt
Lijkt wel een damesspeeltje……
mrrallycross zegt
Oh daar hebben we weer een paar van die gelukszoekers
redneckdarian zegt
Voorkant ziet er vrij gedateerd uit. Achter ik wel lekker
Maarten123 zegt
“Onthulling volgende maand”? Laat me raden, de eerste van de maand?
trustmeiamanengineer zegt
Bijna sneu hoe amateuristisch alleen al die renders eruit zien. Billit engine… de enige logische manier als je er maar 1 bouwt. Maar, beetje dromen is altijd leuk!
Turbo S zegt
Lelijk hok
amgmerc zegt
Vergeten concept?
ikweethet zegt
Veel pk’s in een auto stoppen is niet zo moeilijk. Gewoon blok opvoeren en nog een paar elektromotoren in stoppen. Het echte probleem waar deze auto’s last van hebben zijn de banden. De banden kunnen immers niet genoeg grip krijgen tijdens het accelereren. Of je moet dan inboeten op je maximale snelheid.
In mijn ogen is er qua banden weinig innovatie. Tuurlijk ze zijn wel bezig en bandenfabrikanten laten ook zien wat er in de toekomst kan, maar veel spannends hebben we niet gezien de laatste jaren.
Het zou pas innovatie zijn als er banden waren met variabele wrijvingscoëfficiënt. Meer grip bij accelereren en minder weerstand bij hoge snelheden en bij remmen weer meer weerstand. Hoe? Geen idee. Maar het zou wel geweldig zijn.
Jochempie zegt
@ikweethet: Beginnen met on the fly luchtdruk in de band aanpassen dan.. Lekker oppompen als je op hoge snelheid rechtdoor gaat, leeg laten lopen zodra je bij een bocht komt..
dhrwilders zegt
2.1 sec 0-100km/h, 4.0 sec 0-160km holy mother of god
FIAT127 zegt
Gezien het aantal ventilatieopeningen in een Veyron en wetende hoeveel moeite VW heeft gehad met koeling van 1000 pk durf ik te vermoeden dat deze contraptie opmerkelijk weinig koeling nodig heeft
bigfun zegt
@FIAT127: daarom is het ook een hoax
marv46 zegt
Yeah right, redline van 9200 rpm met dubbele turbo.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe je zo’n blok koel houd onder een nagenoeg dichte carrosserie, Bugatti heeft voor de Veyron al drie intercoolers en drie radiateurs nodig. Good luck met een blok dat ongeveer de helft meer vermogen levert en een carrosserie met vrijwel geen openingen.
luxaeterna zegt
Lijkt wel een pretknuppel voor vrouwen… Naar achteren zie je als bestuurder ook 5x niks.
lfagtr35r zegt
Eerst zien en dan geloven, wel leuk als mensen met dit soort projecten komen. Veel kan je er niet mee, maar een keer op een recht stuk, leuk om uit te proberen. Trouwens bouwen ze het blok zelf of wordt dat door een extern partij geleverd.
montagusta zegt
Is dit serieus ? Krijg zware 90’s flashbacks. Dit ding is wel erg lelijk lijkt wel of er een Staldesign Scighera achterop een Huayra is geklapt. Daarnaast vraag ik me ook af wat mensen denken met steeds die nieuwe onbekende merken, op pagani na is het nog niemand (zelf koenigsegg) gelukt winst eruit te halen.
mercedesbenz63 zegt
Wat een lelijk ding zeg… Maar kan wel lekker snel…
jeppie zegt
Ziet er niet uit
agera zegt
Hij doet me denken aan de ford gt90 concept, al was die een stuk mooier
biohazardracer zegt
Charger daytona neusje?!
harrie zegt
Prachtig hoe het licht en de spiegelingen verspringen op de heuplijn bij de deur. Ja hier is echt een surfacing pro bezig geweest.
mdpmdpmdp zegt
Vroege 1 april grap jongens