Je kunt natuurlijk de prijs verlagen van het product. Of volhouden en kijken of iemand bijt. Ook al duurt dat 7 jaar in het geval van deze Lotus Evora.
Lotus is met zijn straatauto’s vooral bekend van de Elise en de Exige. Er zijn en waren ook nog zat andere modellen. Neem de Esprit, de Europa en ook de Evora. Laatstgenoemde maakt nog altijd deel uit van het gamma. Maar of het ook echt een verkooptopper is?
Een Lotus-dealer in de Verenigde Staten heeft een wel heel interessant verhaal. In 2014 namen ze een gloednieuwe Evora in ontvangst. De auto zou deel uitmaken van de voorraad van het bedrijf. Wat de verkopende partij vermoedelijk niet dacht is dat de auto een enorme pijn in de kont zou zijn. Om het maar op z’n Amerikaans te houden.
Niemand had interesse in de inmiddels 7 jaar oude Lotus Evora. Althans, niet voor het prijskaartje waar deze sportauto voor werd aangeboden. Volgens Car & Driver moest de Lotus 90.000 dollar kosten. Steve Plona, de verkoper, weigerde de prijs aan te passen. Het was een protest tegen de mensen die wel interesse hadden, maar alleen in ruil voor een extreme korting.
Na 7 jaar is er eindelijk een koper gevonden voor de Lotus Evora. De nieuwe eigenaar heeft ongeveer 70.000 dollar moeten betalen voor de sportwagen. In al die tijd heeft de auto in de showroom van de dealer in Connecticut gestaan. De dealer liet de 3.5-liter V6 af en toe draaien, de Evora lag al die tijd aan een druppellader en de vloeistoffen werden vervangen. Alleen de banden en de synthetische olie zijn nog origineel. Dit laatste zal vervangen worden nadat de auto is ingereden. Daarvoor moet de Lotus eerst 1.000 mijl afleggen. Eind goed, al goed. De auto heeft nu een baasje en eindelijk mag de Lotus Evora na 7 jaar zijn benen strekken.
XiPHiAS zegt
Zonde, maar wel leuk om in 2021 new old stock te kunnen kopen. Voor mij de mooiste versie van de Evora.
Veel plezier ermee aan de nieuwe eigenaar, maar … het zal er niet aan mankeren. :)
Robert zegt
Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd hoe het dan is gesteld met zaken als dempingrubbers, slangen e.d. Goed, die auto zal al die tijd in een droge, verwarmde showroom hebben gestaan, maar langdurige stilstand is nooit goed voor de techniek. En met alleen af en toe de motor laten draaien red je het niet, vrees ik.
Wel een tijdloos mooie auto trouwens. De buren van de eigenaar zullen nooit vermoeden dat de ‘nieuwe’ auto in kwestie al zeven jaar oud is.
mp014 zegt
@RRRobert: ik ben ook benieuwd wat die waard is als hij thuis komt en er de eerste 100 km heeft opzitten. Hij schrijft volgens mij in 1x 7 jaar af dus van die 70k blijft niet veel meer over. Ik snap het niet dat iemand dit doet.
petroldrinker zegt
Had in nl zogoed als niet gekunt… een 7 jaar oude auto op nieuw kenteken, volgens mij is de bpm ondertussen 3x zohoog als 7 jaar terug ofzo
bentley1969 zegt
Met een witte blijf je zitten…
rufctr01 zegt
@bentley1969: 1978 wil zijn kreet graag terug
knapzuur zegt
Eh.. 7 jaar oude banden op een sportwagen..
joosstra zegt
De verkooptechniek en -taktiek van deze dealer dateren zo te lezen van 70 jaar geleden.
Gilletti zegt
Een Evora was het ook eigenlijk net niet.
Dutchdriftking zegt
Ik zou snel de banden wisselen voor dat je een ‘Paul Walker’ doet, maar dat is mijn idee…
ericd zegt
Zonde. Prachtige kar de Evora. Maar fit & finish en de motor zijn niet op hetzelfde niveau als van een vergelijkbaar model van een bekende Duitse sportwagenfabrikant.
Charles Taycan 4S zegt
Zie ze hier in FR ook jaren in de showroom staan, weinig vraag naar…😉
shicomm zegt
Bijna lollig dat ie na al die jaren dus alsnog met korting de showroom uit is gegaan..
Die ene liefhebber scoren is en blijft lastig.
degrotemuis zegt
Verkoopt Steve die Lotus uiteindelijk nog met korting na al die jaren? Of had Steve’s baas er eindelijk genoeg van? Amper acht km per jaar lijkt me te weinig om alles in topconditie te houden, ook in een warme showroom. Van mij had ie sowieso alle rubber delen eerst driedubbel mogen checken, toch alvast nieuwe olie erin mogen doen en ZEKER onder zo’n auto nieuwe banden. Sowieso niet verstandig, oude banden onder een sportwagen en nog geen 8 km per jaar lijkt me ook wat weinig om de banden mooi rond te houden.