Een Nederlandse ‘One-off’ Ferrari die jij kunt kopen? Vertel ons meer!!
Al verkoopt Ferrari meer auto’s dan ooit tevoren, het merk is nog altijd doorspekt met magie en een gevoel van onbereikbaarheid. Dat komt natuurlijk door de nieuwprijzen van de huidige modellen, maar zeker ook door de prijzen die voor gebruikte exemplaren worden gevraagd.
Een Ferrari met een V6’je van een paar maanden oud? Bijna 420.000 euro. Of wat dacht je van een instappertje uit de jaren 70? Betaal je nog steeds 225.000 piek voor. En dan hebben we de écht bijzondere Ferrari’s nog niet eens genoemd.
Maar dat gaan we wel doen!
Koop deze Nederlandse One-off Ferrari
Er wordt namelijk een One-off Ferrari geveild met een Nederlands tintje. En die wordt niet goedkoop, kunnen we melden. Het gaat namelijk om het eerste prototype van de Ferrari 365 GTB/4 Daytona. En daar is er inderdaad maar eentje van.
De Ferrari komt uit 1967 en werd door de fabriek gebruikt om de nieuwe 365 GTB/4 te testen. De aandrijving kwam van een unieke 4.4 liter V12, waar er ook maar eentje van is. Na vele duizenden kilometers werd hij weer ‘fabrieksnieuw’ gemaakt en verkocht.
20 jaar geleden kwam hij in handen van een Nederlandse verzamelaar die de Ferrari tot in de kleinste puntjes liet restaureren. En dat gebeurde zo goed, dat de auto werkelijk iedere prijs won die er maar te winnen viel. Bovendien stond hij tentoongesteld in het museum van Ferrari en dat doen ze niet met prutswagentjes.
En deze auto zou jij in principe kunnen kopen, mits je voldoende geld meeneemt. Hoeveel ongeveer is niet bekend, het veilinghuis wil daar geen uitspraken over doen. Maar reken op minimaal 6 nullen en een lekker cijfer daarvoor. Minstens.
Goed, meer plaatjes kijken en zien waar en wanneer deze One-off Nederlandse Ferrari ter veiling gaat? Klik dan maar even op deze link!
En vergeet geen doekje neer te leggen om het kwijl op te vangen…
adyton zegt
Ik weet wel dat de neus van de Daytona ook echt een klassieker is en het moderner oogde in die tijd dan dit, maar wat is dit mooi!!
flow82 zegt
Getuige het kenteken is de auto al veel langer in Nederland dan 20 jaar… Erg mooi en tijdloos. Dit is over 50 jaar nog steeds mooi.
ptr zegt
Sinds 2003 zegt RDW. Kon je niet een oud kenteken aanvragen voor klassiekers?
flow82 zegt
Geen idee, maar het smoelt wel beter een oud kenteken op een klassieker.
Aon zegt
Goeie morgen!
Oscar zegt
Hmm, een import én geen sluitende onderhoudshistorie… hoe mooi ik hem ook vind, mijn verstand zegt dat ik deze beter kan overslaan.
Mijn bankrekening trouwens ook…
Robert zegt
Geen sluitende onderhoudshistorie is geen punt, gezien het niveau van de restauratie. Dat van die bankrekening echter wel. En dat zal maar voor heel weinigen géén onoverkomelijk probleem zijn, vermoed ik.
Mooi ook, dat men aandacht heeft besteed aan details zoals de aanwezigheid van een complete en originele gereedschapsset. Het is inderdaad een beauty uit de buitencategorie – net als de te verwachten verkoopprijs.
alfaqv zegt
Wat een heerlijke periode moet het toch zijn geweest om auto’s te kunnen te testen door in dit soort geweldige exemplaren te mogen rondrijden. De jaren ‘60,’70, ‘80 waren echt automobiel walhalla.
kniesoor zegt
Deze neus is zeker niet lelijk, maar doe mij desondanks toch de productieneus maar. Die heeft iets eigens wat deze proto-neus niet/minder heeft.