Vergeet al die SUV’s. Dit zijn de ontwerpen waar we het warm van krijgen.
Eerder dit jaar kondigde Ares Design aan dat er een moderne interpretatie van de Ferrari 412 gaat komen. Het bedrijf maakte dit bekend door middel van enkele schetsen. Inmiddels zijn de plannen concreter en heeft Ares renders vrijgegeven van het uiteindelijke ontwerp. De auto op de photoshop is zoals het voertuig er straks uit komt te zien.
Ze noemen het Project Pony. In de basis kijken we naar een Ferrari GTC4Lusso. Ares gaat het mes zetten in de body van de Lusso en er deze ‘412’ van maken. Het recept blijft hetzelfde. Dit betekent een 2+2 concept met een 690 pk 6.3 V12 onder de kap. Gekoppeld aan vierwielaandrijving, sprint een GTC4Lusso in 3,4 seconden naar de honderd met een topsnelheid van 335 km/u. Verwacht vergelijkbare, zo niet verbeterde specificaties voor Project Pony.
Ferrari had eigenlijk zelf met deze coupé variant van de GTC4Lusso moeten komen. Dankzij de aandrijflijn met vierwielaandrijving en de twee stoelen achterin weet dit model zich prima te onderscheiden ten opzichte van een 812 Superfast. Nu pakt Ares deze handschoen op. Het is nog niet bekend wanneer de eerste klanten de sleutels krijgen en hoeveel exemplaren de coachbuilder gaat maken. Een officiële prijs is niet bekendgemaakt, maar in de wandelgangen wordt gesproken over 700.000 euro.
reactief zegt
Erg tof, maar ze krijgen het nog druk daar, eerder ook al een op de 250GTO gebaseerd ontwerp wat ze willen gaan maken en een Pantera-achtig ontwerp op Lambo-basis…
En is dit niet die gast die ook tig concepts bij Lotus allemaal tegelijk in productie wilde nemen?
Edge zegt
@reactief: Vergeet ook die Bentley Mulsanne coupé niet.
Edge zegt
@edge: Overigens vind ik die op de 250 GTO geinspireerde wagen van ze maar lelijk. Lijkt meer op een aangepaste Panoz Esperante dan een 250 GTO. Beter hadden ze Michiel van den Brink gebeld om een licentie op het design van de Vandenbrink GTO af te nemen. Dat zal Van den Brink vast ook niet erg vinden, want in zijn GTO project lijkt (helaas) ook geen schot te zitten.
Diesel zegt
@Edge: ja wat is er met van den brink gebeurd? En zijn 250gto ontwerp?
reactief zegt
@edge: Die Mulsanne is volgens mij wel echt gemaakt, stonden daar laatst geen foto’s ervan hier op AB!?
monk zegt
@reactief: ja dit dus, plus dat plaatje van de achterbank is van een gtc4lusso met andere kleuren, de daklijn en raampartij zijn daarin niet aangepast. Mocht deze (overigens prachtige) concept er ooit komen, betwijfel ik of het daadwerkelijk een vierzits wordt. Tevens betwijfel ik dat ze daadwerkelijk het dashboard zullen aanpassen, schijnt allemaal niet zo makkelijk te zijn (daarom dat vrijwel alle coachbuild het interieur heeft van de donor). Laat staan voor “maar” 700k
Gulli zegt
@reactief: meneer Bahar idd
sportevo zegt
In het blauw graag! Wat een mooie auto!
berlinetta zegt
Supergaaf zo!! Ik vind het de perfecte mix van modern design met een knipoog naar het verleden. Betwijfel alleen of er iemand 700k voor gaat neerleggen.
lekkerlinksrijden zegt
@berlinetta: voor “my first pony” wil ik het wel betalen
lekkerlinksrijden zegt
@lekkerlinksrijden: ik heb het alleen niet, snik
Forza zegt
Zeer gewaagd om een coachbuild te baseren op een jaren ‘80 vierzits Ferrari. Niet het hoogtepunt uit de bloedlijn zeg maar. Maar het ziet er wel fantastisch uit!
goodolddays zegt
@forza: vind dit dus vele malen mooier dan de huidige auto waarop ie gebasseerd is
viezefreddyw zegt
Wat een schoonheid. De velgen maken het plaatje compleet en helemaal af. Zelfs het interieur is verbeterd en fraaier gemaakt. Echt heel erg mooi.
kevindb zegt
Als ik 7 ton overhad was ik met een koffertje geld in het vliegtuig gesprongen om er daar 1 te bestellen! Wat een gave auto! Iets andere wat meer open velgen zou hem nog mooier maken.
isn1981 zegt
@kevindb: Je bedoelt je had een van hun verkopers in het vliegtuig laten springen om het koffertje met geld bij jou op te halen.
kevindb zegt
@isn1981: Nee hoor, ik kom graag buiten
Hubert zegt
Ziet er mooi uit. Nu nog die spatbordverbreding iets kleiner maken en hij mag hier zo voor de deur komen te staan.
En hopelijk ook te krijgen met heldere ruiten.
100octane zegt
Een sexbom op wielen. Wulps en explosief!
maferick74 zegt
700k alleen omdat er een V12 in zit? Ach ze schatten ook maar een end weg.
imarinos zegt
Lieve Sint, zie auto hierboven!
lekkerlinksrijden zegt
@imarinos: mooie tekening maken voor de Sint
imarinos zegt
@lekkerlinksrijden: zolang ik niet op schoot moet zitten vind ik alles prima!
lekkerlinksrijden zegt
@imarinos: :-)
racerx zegt
@imarinos: bij het randje Edgar.
joejojo2012 zegt
Zo!!! Ligt dat ff lekker op het netvlies!!
werf76 zegt
Damn, erg mooi hoor.
Rick-dos zegt
Vond de 412 samen met de de Mondial altijd de lelijkste Ferrari’s. Dit aan de andere kant ziet er wel heel mooi uit.
Een Singer en deze in mijn garage zou mijn garage wel compleet maken denk ik.
silverscope zegt
Ultieme boevenwagen. Ik wil hem!
rufctr01 zegt
Schitterend! Laat maar komen!
chabar zegt
Super mooi!! Jammer dat Ferrari dit zelf niet doet
alloallo zegt
Mooi, maar persoonlijk vind ik de chromen raamlijst verschrikkelijk. Het design van de velgen is prachtig, maar graag een maatje kleiner (= eleganter).
boomhauwer zegt
@alloallo: gezien de remmen die hieronder zitten, niet mogelijk.
kminne zegt
Je bent als Ferrari toch wel een beetje aan het wegzakken als de eerste de beste coachbuilder jouw ontwerpen zo enorm kan verbeteren.
bmwdriver750i zegt
Geweldig mooi ontwerp, waar mijn hart sneller van gaat kloppen en in ieder geval een (heel) stuk sneller dan de huidige modellen van Ferrari zelf. Ik heb zelf een zes jaar een handgeschakelde 400i in lichtblauw gehad en dat was al een groot avontuur en fantastische auto. Het prijskaartje is wel wat aan de hoge kant en al helemaal als de slurptax (BPM) er nog bijkomt.
Shenkie zegt
Prachtig! Doet me qua proporties/verhoudingen denken aan het artikel hierover laatst betreffende de Polestar concept en die Jaguar XJ studie van Pininfarina!
Maken die handel!
powerblue zegt
Poah! Hier zou ik m’n 612 zo op inruilen (als dat financieel mogelijk was)
123bat zegt
@powerblue: als het financieel mogelijk is wil ik hier ook best mijn peugeot 205 voor inruilen..
powerblue zegt
@123bat: oké verkeerd verwoord: ik vind dit mooier dan m’n 612 en zou (als dat mogelijk was) hem omruilen. Dat geldt voor geen enkele Ferrari van de huidige line-up.
julez zegt
Grappig om 3SDM velgen onder de concept te zien. Staan niet slecht! Ik weet verder niet echt wat ik van het concept vind. De vorm is geweldig, voorkant en de koplampen vind ik mwah. Hoort natuurlijk bij het ontwerp, aangezien het gebaseerd is op de 412, maar alsnog.
wahltiroler zegt
Heeft er iemand een doekje?
Kwijlspoor❗?
kniesoor zegt
Eén in Bernhard-groen graag. Dank u.
krauwbak zegt
Te wannabe retro
ikleesookoverautos zegt
Wow tof design.
367pk zegt
Ik wil ‘m ??
pablo007 zegt
Wat een mooie auto , eindelijk een mooi ontwerp terug naar jaren 80.
Gewoon mooi vierkant bak, geen ronde lelijk design , en de klapkoplampen zijn eindelijk weer terug ..
Mag BMW iets van leren !