![Afbeelding Deze mishandelde 991 GT3 is veel te duur](https://static.autoblog.nl/gallery/Porsche/0_Divers/911_991_GT3_schade/991-gt3-schade-00001.jpg)
![Afbeelding Deze mishandelde 991 GT3 is veel te duur](https://static.autoblog.nl/gallery/Porsche/0_Divers/911_991_GT3_schade/991-gt3-schade-00002.jpg)
![Afbeelding Deze mishandelde 991 GT3 is veel te duur](https://static.autoblog.nl/gallery/Porsche/0_Divers/911_991_GT3_schade/991-gt3-schade-00003.jpg)
![Afbeelding Deze mishandelde 991 GT3 is veel te duur](https://static.autoblog.nl/gallery/Porsche/0_Divers/911_991_GT3_schade/991-gt3-schade-00004.jpg)
![Afbeelding Deze mishandelde 991 GT3 is veel te duur](https://static.autoblog.nl/gallery/Porsche/0_Divers/911_991_GT3_schade/991-gt3-schade-00005.jpg)
![Afbeelding Deze mishandelde 991 GT3 is veel te duur](https://static.autoblog.nl/gallery/Porsche/0_Divers/911_991_GT3_schade/991-gt3-schade-00006.jpg)
![Afbeelding Deze mishandelde 991 GT3 is veel te duur](https://static.autoblog.nl/gallery/Porsche/0_Divers/911_991_GT3_schade/991-gt3-schade-00007.jpg)
![Afbeelding Deze mishandelde 991 GT3 is veel te duur](https://static.autoblog.nl/gallery/Porsche/0_Divers/911_991_GT3_schade/991-gt3-schade-00008.jpg)
Alleen kopen als je twee rechterhanden en een gat in je portemonnee hebt.
We kregen vandaag deze flink beschadigde GT3 via de tipmail binnen. Een beschadigde supercar zien we wel vaker voorbijkomen. Bij deze 991 valt echter iets op. De aanbieder wil namelijk 70 mille vangen voor de aangetaste Porsche. Daarmee koop je een maagdelijk witte GT3 waar veel manuurtjes in moeten gaan zitten om de boel weer rijdend te krijgen.
De motor is onaangetast gebleven, maar daar is ook alles mee gezegd. De schade aan de rechterzijde valt enigszins te repareren, maar aan de linkerflank is het huilen met de pet op. De deur mist en de schade is fors. Daarnaast heeft de wielophanging betere tijden gekend.
Dat brengt ons terug bij de prijs. De Porsche heeft ruim 9.000 km op de teller staan en 991 GT3’s met een vergelijkbare kilometerstand gaan weg voor zo’n 150.000 euro. Gezien de manuren en de eventuele reparatiekosten lijkt ons 80 mille net even iets te gretig. Het doet me denken aan DEZE factuur van 37k voor nieuwe zijschermen, koplampen en een nieuwe frunk voor een GT3 RS. Yikes!
Met dank aan John voor de tip!
Als we met schade Porsches gaan bluffen, doe ik mee !
@RubenPriest, probeer hier maar eens chocola van de maken, ik bedoel kapot is kapot, daar heeft ‘de jouwe’ slechts lichte poets-schade bij vergeleken !
http://www.copart.com/us/Lot/27874656
@desjonnies: haha Wouw dat kan toch alleen nog naar oud ijzer?
@desjonnies: volgens mij is dat alleen interessant als je al ergens een niet helemaal eerlijk exemplaar hebt staan…
Is dit zo’n gevalletje “betalen voor de papieren” zodat je een gejatte GT3 kunt laten verdwijnen?
@Jochempie: Exact dit! Ik heb ooit een 911 total gereden en wilde niet geloven wat ze erna nog voor gevraagd hebben. Volgens schadebedrijf is dat idd omdat kenteken op gestolen wagen terecht gaat komen. Bizar dat OM die autos niet beter volgt.
@john4545: In Nederland mag dit dan ook niet. In Duitsland is dat anders. Daarom zie je vaak uitgebrande luxe auto’s waar vooral veel foto’s van de autopapieren worden gefotografeerd.
@stijnson: dus in Duitsland mag je auto’s omkatten? Lijkt me sterk
@rodger: Nee. Bedoelde ermeer mee te zeggen dat er in Nederland een regelgeving is dat wanneer een auto echt niet meer te herstellen danwel totallos is. De auto niet meer verkocht mag worden oa bij autos die in de fik hebben gestaan. Alleen onderdelen mogen dan verkocht worden.
@Stijnson: Vaak gaan deze auto’s naar Nederland of ander land! Ze worden “opgeknapt” en vervolgens met de Duitse papieren aangeboden bij de RDW. Niemand die daar naar de historie van een importer vraagt.
Achjoh gewoon laten maken bij de beste schadeherstellers en tevens ook beste autoverkopers (Jetcars). Binnen notime staat hij binnen te glimmen in hun prachtige showroom waarvan je de vloer al herkent vanaf een kilometer. Kan hij mooi naast hun dikke S65 amg staan die binnen een jaar tijd 9 eigenaren heeft gehad. En niet te vergeten 50 euro extra voor de velgen.
Deze kopen en een 964 en dan iets in de categorie klassieke look moderne technologie?
@dutchdriftking: het lijkt mij inderdaad aannemelijker dat deze uit elkaar wordt gehaald, dan dat iemand hem probeert te repareren.
@kimi100: aan de andere kant, als de bubbel door zet kan hij het straks waard zijn…
Dat er uberhaupt nog gedacht wordt aan het maken van dit ding. Chassis is hartstikke afgeschreven.
Leuk om te kopen en de aaandrijflijn en de hele klere zooi in iets anders te lepelen ?
@dutchiehd: precies ja. Probleem met een 911 echter is dat de motor en versnelling bak achter de achteras ligt en dus al je de aandrijflijn in bijvoorbeeld een golf zou willen hangen je 7 versnellingen hebt voor vooruit en 1 voor achteruit. Nu ik nadenk is dit wel heel erg gaaf om in een Citroën SM te hangen.
@ko4n: Ik zie niet zo’n probleem in 7 versnellingen vooruit. En ééntje achteruit is ook prima. Tros’ achteruitrijavonturen teevee is er toch al een tijdje niet meer.
@baardmijt: mijn excuses moeten natuurlijk 7 versnelling voor achteruit zijn en 1 voor vooruit omdat de versnellingsbak voor de motor ligt
Hmm… binnenkort bij Jet Cars?
Kaal chassis van een cupauto bij de fabriek bestellen, en de hardware overbouwen.
Direct een goede kans om zo’n ding “rally-proof” in te kunnen zetten met kenteken!
Gewoon een mooie ModifiedParts VW van bouwen. Alle onderdelen van bovenstaande auto in deze zetten. VET!
http://www.klassiekerweb.nl/wp-content/uploads/2014/04/VW_Type3.jpg
Aan het dak te zien is deze gewoon totall los.
@moondustfocus: mha, lichtinval is niet helemaal goed. Volgens mij nog prima in orde… XD
@jaspervdwinden: Bij de foto’s van de achterzijde is het duidelijk te zien dat deze niet meer te redden is
Voor 20K pik ik hem op
De auto is zoveel waard juist omdat de motor onaangetast is. Motoren van Porsche in top modellen gaan weg voor € 35.000, versnellingsbak met nodig differentiëlen zal het totaal pakketje wel makkelijk naar vijftigduizend brengen qua waarde. Het rollend chassis is dan ook “maar” 20k waard. Lijkt mij een redelijke prijs voor zo’n auto.
Gas Monkey project?
Dat is een beste boem geweest. Zelfs het stuur staat krom!
Did he diededed?
Ff die kettingrokende Japanner bellen, beetje spuug en siliconenkit om een paar stukken plastic erop de plakken en tada, weer een RWB geboren
‘net even iets te gortig.’!
Dat ding moet je alleen kopen voor de onderdelen en dus voornamelijk het motorblok en de versnellingsbak
Maar als je hem nog 50 jaar weet te behouden is hij vast zijn geld weer waard. Wat zullen de opknapkosten zijn? 200.000euries?
Leuke auto,
Maar ik verkies de Gt3 hier boven, lekker flipperen, en ook een beetje luxe zoals Airco, navi, goede stoelen, zodat je er ook een flink eind mee kan rijden en een stuk goedkoper,
Voor die prijs koop ik wel een M3… Handgeschakeld ;-)
Je kunt toch schadehersteller zijn en deze Porsche willen opknappen voor jezelf. Ken genoeg van die gasten. Je hoeft je eigen uurloon toch niet mee te rekenen dan.
Ja ik heb de auto ingestuurd kheb mijn email naam John doe ?
Niet fixen kreng is krom, kijk maar naar de deur kieren.
Ik zeg motor eruit en in mijn 205!
Altijd achterwaarts inparkeren. Met de linkerzijde tegen de garage vd buurman..