En is nog lelijker en opzichter ook.
In 2015 kwam Posaidon met de E63 R850 op de proppen met, je raadt het al, 850 pk. Voor de gelegenheid werd die auto voorzien van wat extra opsmuk en de nodige stickertjes. Leuk voor de beursvloer in Essen, maar ingetogen is anders.
Mehr ist immer besser moeten ze in Duitsland gedacht hebben, want Posaidon komt nu met de E63 RS850+. Meer vermogen en nog meer onnozele opsmuk. Ze hadden hem ook RS1020 kunnen noemen, want dat is precies het aantal pony’s dat onder de carbon motorkap schuil gaat. Grotere turbo’s, een verbeterd in- en uitlaattraject en een aangepast ECU maken dit enorme vermogen mogelijk. Het koppel bedraagt liefst 1400 Nm, dat godzijdank middels alle vier de wielen naar het asfalt wordt gebracht. Ook werd de transmissie aangepast om al dat koppel aan te kunnen.
Anders dan de carbon sierstrips in een loodzware AMG GLE 63 S Coupé, heeft het koolstof op deze Mercedes wel degelijk de functie het gewicht omlaag te krijgen. Dat kan toch veel eenvoudiger door gewoon de achterbank en deurbekleding eruit te slopen? Klopt, dat hebben de heren van Posaidon ook gedaan. De voorstoelen moesten plaats maken voor de lichtgewicht stoelen uit een C63 Black Series.
Dankzij al deze aanpassingen blaast deze E-Klasse in slechts 2.8 seconden naar de honderd en bedraagt de topsnelheid 368 kilometer per uur. Da’s net iets teveel van het goede moeten ze bij Posaidon hebben gedacht, de top is namelijk elektronisch afgeregeld op een wat schappelijker 350 km/u. Ja, dat eerste getal is écht een 3.
rvds15 zegt
Heeft dat ding geen ‘pas op, zwenkt uit’ bordje nodig voor de achterkant?
2wheeler zegt
Mozeskriebel wat een waardes!
mrrallycross zegt
Heel vet allemaal! Maar na hoeveel kilometer moet je de complete aandrijflijn reviseren?
Janalleman zegt
@mrrallycross: of tanken?
JJDW zegt
Leuk dat je die achterbank enzo er uit sloopt, maar dek het dan af met een soort van licht zwart doek of laken. Dit ziet er toch niet uit? lijkt me ook een enorm stofnest zo. Verder veel te extreem dit. Al kan ik de wielen wel waarderen.
fmgarcia zegt
@jarno_dewilde: Ja of wat stabilisatoren lijken me handig.. Rolkooi achter zou ook niet misstaan. Wielen zijn wel redelijk inderdaad.
FieRo zegt
@jarno_dewilde: Mee eens, op deze manier kan het dashboard er ook wel uit. En overbodige motorkappen. En de ongebruikte deuren. En…
wildewesten zegt
Onderhoudsinterval van elke werkdag
denniss00 zegt
Kriebel wat een afgrijselijk ding! Alleen de prestaties spreken me wel aan :)
lekbak zegt
Ik vind het maar niks. De topsnelheid valt tegen voor dat vermogen, de afwerking is belachelijk slecht. Geen bank maar wel een gordelhouder, niet de skills of zin om de foutmelding uit de computer te schrijven ofzo?
denniss00 zegt
@lekbak: Topsnelheid valt tegen? Je geeft een keer goed hard gas en je nek klapt dubbel, en vervolgens waai je tot een topsnelheid die ervoor zorgt dat al je rimpels in één klap zijn verdwenen…
lekbak zegt
@denniss00: het is een sedan met 1020 pk. Sedans lopen altijd als een malle vergeleken met andere modelvormen zoals supercars. Brabus doet dan ook een vergelijkbare topsnelheid met honderden pk’s minder.
Ozan zegt
@denniss00: die rimpels verdwijnen alleen bij accelereren. Zodra je de 350 hebt bereikt en constant die snelheid aanhoudt zijn ze er gewoon weer zoals bij stilstand.
Je zou zelfs ‘rustig’ van je bakkie koffie kunnen genieten, mits je niet beide handen op ’t stuur zou moeten houden bij zulke snelheden en je koffie niet al bij het optrekken (met beker en al) tegen je achterruit is gevlogen.
Ozan zegt
@lekbak: wat begrijp je niet aan ‘elektronisch afgeregeld’?
lekbak zegt
@ozan: lezen is echt niet zo moeilijk als dat jij het nu doet lijken. Ik zou zeggen probeer het nog eens. Dat is een nuttiger tijdverdrijf dan zeggen dat ik het niet begrijp.
Als je dan toch die hersenpan van je aan het werk zet, zoek dan ook eens op wat bedrijven als brabus en G-power doen met sedans. Wellicht dat je dan snapt dat meer snelheid met 75 tot 80% van dit vermogen toch net ff wat meer respect afdwingt.
Ozan zegt
@lekbak: wat een gelul zeg, jij bent zeker van het soort dat de Veyron tot koning der auto’s bekroonde wegens de topsnelheid…
lekbak zegt
@ozan: waar zou je anders zoveel vermogen voor nodig hebben? Als je het doet, doe het dan goed. Dit is geen afgemaakte auto.
Ozan zegt
@lekbak: ik vind de auto ook niks, maar mijn punt is dat het een elektronisch begrensde top is, je weet niet wat ‘ie zonder de begrenzer doet.
lekbak zegt
@ozan: Toevallig weet ik dat wel, namelijk 368. Staat al vanaf het begin in het artikel. Langzamer dan de betere tuners met dit soort auto’s en vermogens.
boomhauwer zegt
@lekbak: 368kmpu in een e klasse, dat valt tegen????
gwnbmw zegt
@boomhauwer: als een dubbel zo zware, wel luxe veyron (die ook niet de meest aerodynamische vorm heeft, moeten we wel zeggen) minder pk heeft (19 pony’s zijn zoekgeraakt, om precies te zijn) bijna 50 kmp/u harder loopt, ja, dan valt dat zwaar tegen. wat @lekbak al zegt, brabus doet hetzelfde, maar dan heb je nog een achterbank, een grill, en 75% van de pony’s nodig.
Dutchdriftking zegt
Mooi is anders. Wel heel dik.
banaan7 zegt
@dutchdriftking: en heeeeeeel erg comfortabel
ferdifant zegt
“En is nog lelijker en opzichter ook” Nou, dat maken we zelf wel uit.
sjaterantekomen zegt
Onzin.
Forza zegt
Dus tuning is tegenwoordig ook gewoon je complete interieur eruit slopen. Benieuwd voor hoeveel dat in de prijslijst staat.
lovecars zegt
Ik vraag me serieus af hoe dit rijdt en of dit snelheidspotentieel ook haalbaar is. Ik heb bij dit soort projecten altijd de vraag hoe lang het heel blijft een of het naar behoren functioneert. Ook het er uit slopen van de bank zonder afwerking vind ik niet mooi. Cijfers zijn leuk, maar daar blijft het bij. Tenzij een proefrit me overtuigt van iets anders natuurlijk :-).
barbro zegt
Zonde om voor wat zinloze cijfers een e-klasse te slopen. Pak dan gewoon een barrel van een jaartje of 20.
cossiekiller zegt
Als je er dan toch een onhandige 2-zitter van maakt, begin dan van een mooie basis zoals een AMG-GT of een C of S soupé.
991gt3rs zegt
Meer pk’s dan een Veyron…. Ik had Chiron waardes verwacht. Een auto van 2005 vergelijken met een Tuningsexemplaar van 2016………….
baasbenz zegt
Hardstikke dik dit… Wel bizar als je nagaat dat een stock P90D gelijkwaardige acceleratie cijfers behaalt. Op een lang stuk is die natuurlijk wel kansloos ;)
Pumpstick zegt
Volgens mij is ‘ie nog niet af…
bwssoldya zegt
U mag van mij terug plaatsen: De achterbank, deur panelen
U mag van mij weg halen: Al die rare opsmuk en de bumpers en zo, doet maar weer AMG bumpers, skirts en grill.
U mag van mij laten zitten: De motor kap (wel zonder die rare blauwe letters), de wielen, alle andere carbon meuk, de stoeltjes voorin.
Zet maar voor de deur, doe de sleutels maar in de brievenbus, ik vind het wel, komt wel goed.
OT: Goed de styling verneukt, ook helemaal niets voor die achterbank in de plaats o.O en die rare ducktail mag al helemaal weg :| Wel erg leuke cijfertjes, doet het vast goed in dne kroeg
C6_R zegt
Voor mensen die wél het gemak van 4 deuren willen hebben, maar niet het gedoe van 4 stoelen…
petrolicious zegt
Dan rij je eens met een taxi, zit er dan geen achterbank in.
mercamg zegt
Bruut, maar persoonlijk zou ik bij gad langsgaan (als ik het kon betalen)
blata zegt
Hmm…. Geen achterbank wel gordels .
Logica ia ver te zoeken
gwnbmw zegt
plak de grill er weer op en hij ziet er niet eens verkeerd uit… *gaat weer terug naar de xbox om forza te spelen*
autodrop zegt
Rondrijden alsof het lijkt dat je grille stuk is.. zo jammer dit.
jippie zegt
Handig: de uitlaatpijpen dienen gelijk als bumper.