Het onderste uit de kan halen, dat is wel gelukt bij deze Mercedes-AMG GLE63 S.
Het uiterlijk van deze Mercedes-AMG GLE63 S is niet eens zo heel extreem. Op de velgen na, lijkt de SUV behoorlijk standaard. Gelukkig heeft Wheelsandmore inderdaad de SUV als voorbeeld genomen en niet die afzichtelijke voetballers editie genaamd GLE Coupé.
Dat de M177 V8 zich eenvoudig laat kietelen is geen nieuws. Bij Mercedes-AMG lepelen ze dit blok in een breed scala aan modellen. Het motorblok met een Hot V constructie levert af fabriek meer dan 500 of soms meer dan 600 pk, maar er zit genoeg in het vat om daar nog meer uit te halen.
Wheelsandmore laat dit zien met een Mercedes-AMG GLE63 die ze voor het gemak hebben gedoopt tot Madmaxx. Dit omvat een Stage 4 upgrade die het vermogen tilt naar een schofterige 920 pk en 1.150 Nm koppel. Opvallend genoeg heeft de tuner de versnellingsbak met rust gelaten. Feitelijk hebben ze enkel de turbo’s vervangen, nieuwe brandstofpompen geïnstalleerd en de ECU geaaid. De kosten voor de tuning zijn met 42.016 euro niet mals.
Onder de SUV liggen Wheelsandmore velgen van 24-inch groot. De bandenmaat is 295/30/24 voor en enorme 355/25/24 banden achter. Het rubber is afkomstig van het Nederlandse Vredestein.
Je kunt ook spelen met de kleppen van het uitlaatsysteem en met de luchtvering via een app op je smartphone. De module is nog in ontwikkeling om dit mogelijk te maken.
erce zegt
Wat een tokkiehok met die velgen
lekbak zegt
Tja, tuners halen ook 500pk uit een 2.0 viercilinder en geven daar garantie op. Dan zou het logisch moeten zijn dat dergelijke vermogens uit een 4.0 V8 gehaald kunnen worden. Maar jeetje zeg, dit is wel vreselijk veel vermogen!
davelepeef zegt
@lekbak: je zou bijna zeggen dat de lol er wel ’n beetje af is zo… Waar is die tijd dat nog met ’n stiftslijper de laatste procentjes eruit werden geschraapt :'(
theblazerunner zegt
@lekbak: Garantie van een tuner is geen garantie, begrijp dat goed
E550 zegt
@theblazerunner: bij Brabus geen garantie?
c63bs zegt
Foutje? Want dit is geen 63 maar een 53… Remmen geven het gelijk weg.
E34M5Touring zegt
Foto’s zijn `van een 53AMG…
RubenPriest zegt
Niet de luiheid van ons, maar de luiheid van wheelsandmore. Ze hebben ook tjoening voor de GLE53, maar geen 63 op de foto gezet. Kiek maar naar de pers download https://wheelsandmore.de/mercedes-amg-gle53-und-gle63-s-amg-madmaxx-by-wheelsandmore/
E34M5Touring zegt
Was ook geen verwijt hoor. Beetje knullig van die gasten.
jajeroenja zegt
Op de website lees ik wel meer aanpassingen om dit vermogen te halen.
Mechanisch aangepaste bak, downpipes en ws de wastegates.
rensso zegt
Laat zo’n ding gewoon origineel