Bizar maar waar; deze uitgeklopte Mercedes 300SL Gullwing, is stiekem een Tesla Model 3. Vooral het interieur is dan ook ‘bijzonder’.
Klassiekers en elektrisch aandrijving, het is tegelijkertijd een hele logische als onlogische combinatie. Je ziet ze wel eens voorbijkomen, EV-conversies. Aan de ene kant is actieradius meestal minder een dingetje bij klassiekers. De inzet is immers vaker een rondje om de kerk op een mooie pinksterdag, dan een retourtje München voor zaken. Daarbij is een soepele en betrouwbare elektrische aandrijflijn op papier best wel lekker in je Triumph TR6.
Aan de andere kant; wat is er nu duurzamer dan een oud object rijdend te houden zoals ‘ie ooit uit de fabriek kwam rollen. Het ding wordt toch niet ingezet om 80.000 kilometer per jaar te maken. Dus van de uitstoot die je bespaart door de batterij niet te maken, kan je jaren genieten van broem-broem geluiden.
Maar wat nu als je ‘de andere kant op werkt’. In plaats van een klassieker te ontdoen van zijn hart en daar een gecomprommitteerd nieuw hart in te hangen, kan je ook beginnen met een van de beste EV’s en daar een klassieke koets opzetten. Precies dat heeft S-Klub LA gedaan. Overigens niet te verwarren met S Club 7…S Cluuuuuuuub…There ain’t no party like an S Club partyyyy…
Enfin, movin’ on. S Klub LA pakte een Tesla Model 3 en sloopte alle plaatwerkdelen er vanaf. Dat is meestal ook niet zo moeilijk, want Tesla schroeft ze doorgaans niet zo goed in elkaar in de eerste plaats. Maar wat Tesla zoals gezegd wel goed doet, is een elektrische aandrijflijn neerzetten met een goede range. Eigenlijk gooit S Klub LA dus de matige onderdelen weg en behoudt het de goede hardware.
Vervolgens heeft men daar een koets op gezet die lijkt op de Mercedes 300SL Gullwing. Het is allemaal niet afkomstig van een echte 300SL, dus dat scheelt weer in de kosten. En ook qua puristen die heftig krakeel uitstoten als er echte SL’s gesloopt worden. De koets is dan ook veel dikker dan het origineel, met brede, uitgeklopte wielkasten. Dat heeft een logische verklaring: de originele 300SL was, net als alle auto’s toen, veel eleganter en kleiner dan die joekels van vandaag de dag.
Van de koets kan je vanalles vinden. En van het interieur ook. Maar hier heeft S Klub wel echt zijn best gedaan en zijn ze er vrij goed in geslaagd om het kale Tesla interieur op te piepen. Vooral door fancy stoelen, turquoise bekleding en stof in een ruitjespatroon. Voor de rest is het allemaal redelijk rechttoe rechtaan. De uitstraling van het origineel heeft het natuurlijk niet. Maar los van het scherm en het stuur, herken je weinig meer van de donorauto.
Hiermee wil je wel aan komen rijden bij het Supercharger Station, toch?
Oh wacht, nu weten we ook wat hij gaat kosten, de lieve som van 1,6 miljoen dollar moet je er voor meebrengen… Zou je voor dat geld niet minimaal de Plaid onder de 300SL body willen hebben?
Jurgen zegt
Beetje een hoog Barbie gehalte zo, zal aan de kleuren liggen, ik zou er niet in gezien willen worden.
Polo Fun zegt
Een filmrol [Gooische Vrouwen]?
Sons Beaster🎆
Robert zegt
Net als je denkt dat het niet erger kan dan Brabus, Kahn of Manhart…
potver7 zegt
Paar fatsoenlijke wielen eronder, en een interieur erin dat geen associaties met een hoerentent oproept… Dan staat er best een grappig ding.
Diesel Rocks zegt
Hoe kom je aan die associatie?
panam1 zegt
Hij is verwekt in zo’n tent 😌
BMWinhetkwadraat zegt
Ik ben niet vaak onder de indruk van hele brede body kits, in dit geval ook niet. Maar het hele idee van een andere koets op het chassis van een model 3 bouwen is best wel leuk. Maar kies dan een koets die al wat breder is zodat het beter past.
ttr6 zegt
V E R S C H R I K K E L I J K Meer hoef ik niet tot te voegen. Na ja, nog eentje dan : ANTICHRIST.
pignon zegt
Het concept spreekt me wel aan. Custom koets op universeel platform
mashell zegt
Coachbuilding kan dus inderdaad nog steeds. Hier is misschien ietsjes veel te veel turquoise in het interieur verwerkt.
shibby zegt
Deze kleuren zijn binnenkort ook na te bestellen onder de noemer het “Sportlife pakket”
Gulli zegt
Ik krijg er idd spontaan tandpasta en/of kauwgom gevoelens bij.
giulia64 zegt
Ik zou er veel begrip voor kunnen opbrengen als Mercedes Benz dit soort creaties net zo zou aanpakken als Ferrari…
alfaman zegt
Een koets van een Lamborghini Countach LP400 erop met uitgeklopte wielkasten en meer wielbasis voor een normale binnenruimte zodat ik er ook in pas. ….. Mmmmm the idea has merit…ik zou het in elkaar zetten met mijn zoon
Gulli zegt
Exterieur? 50’s
Interieur? 90’s
Onderstel? 10’s
Hotel? Trivago
pomoek zegt
Ik vermoed dat je voor 1,6 miljoen pietermannen wel wat te zeggen hebt over de kleur van het interieur. Het ding is verder niet helemaal mijn smaak, maar verder: waarom niet? Er is geen 300SL gesneuveld om dit in elkaar te schroeven, je rijdt lekker uitstootvrij door 90210, en je hoeft nooit meer een tankstation te bezoeken.
Wat ik mij nog af vraag: hoe komt @jaapiyo op de instagrampagina van womanslook?
michaelras zegt
hahaha, Jaapiyo ligt gewoon nog te knorren neem ik aan, dit is een update van het artikel van Jaapiyo omdat nu de prijs bekend is.
papa zegt
Voor dat geld kun je misschien zelfs wel een echte 300 SL kopen die in tegenstelling tot dit gedrocht wel zijn waarde zal behouden.
Is het iemand opgevallen hoe weinig ruimte er is tussen het dashboard en de bodem van de auto? en tussen de stoel en het stuur bijvoorbeeld?
pomoek zegt
klopt, maar waarschijnlijk ben je dan net iets meer kwijt.
De beperkte ruimte in de auto zou je kunnen zien als een hoedtik naar de oorspronkelijke Gullwing die een scharnier in het stuur heeft omdat je er anders niet fatsoenlijk in kan kruipen: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/300_SL_steering_wheel_tilted_at_90_degrees.jpg
Lambrusco zegt
Nu weet je zeker dat het komkommertijd is… Autoblog repost blogs haha. Desalniettemin best leuk gedaan toch? Heb het geld niet liggen overigens maar ach.
HZW zegt
Met wat normalere kleuren had dit er best nog aardig uit kunnen zien, nu is het meer een circustent op wielen.
cossiekiller zegt
Als ik van Mercedes was, zou ik hier toch iets op zeggen… Ze zetten een grote ster op de neus… Zou daar als merk toch niet mee geassocieerd willen worden.