De MG Marvel R kenden we al, maar we hebben nu meer info over de instapversie en een indicatie van wat de auto in Nederland ongeveer moet kosten.
Als iemand je tien á vijftien jaar geleden had verteld dat een MG een succesvolle comeback zou maken in Nederland als Chinees merk, zou je hem waarschijnlijk voor gek hebben verklaard. Toch is de schappelijke geprijsde MG ZS EV een redelijk succes gebleken in Nederland.
Nu is het dus een kwestie van doorpakken voor MG 2.0. Dat zijn ze dan ook aan het doen. Sinds begin dit jaar is de plug-in hybride EHS leverbaar in Nederland. Daarnaast is er nog meer versterking op komst. Er komt een elektrische stationwagen genaamd MG5 Electric en nog een elektrische cross-over genaamd Marvel R.
Die laatste lieten we in maart al zien, maar nu hebben we meer foto’s en info. Eerst nog even een korte introductie: de Marvel R is een cross-over die qua formaat tussen de ZS en de EHS inzit. Met een lengte van 4,67 m schurkt de auto meer tegen de EHS aan. Sterker nog: de auto’s zitten in hetzelfde segment.
Belangrijk verschil is echter dat de EHS een hybride is, terwijl de Marvel R volledig elektrisch is. De Marvel R komt er in twee varianten: een RWD-versie en een AWD-versie. De specs van de laatste kenden we al. De Marvel R AWD heeft drie elektromotoren die samen 288 pk leveren. Daarmee is deze cross-over lekker vlot: de sprint van 0 tot 100 km/u is in 4,9 seconden gepiept. Het 70 kWh accupakket is goed voor een WLTP-actieradius van 370 km.
Dat wisten we al, maar er is dus ook een achterwielaangedreven instapper. Deze moet een elektromotor op de vooras missen, waardoor het vermogen niet verder komt dan 180 pk. Daarmee is duurt het 7,9 seconden voor je op 100 km/u zit. Het accupakket is hetzelfde, maar de RWD heeft wel meer range dan de AWD. 402 km om precies te zijn.
Wat de MG Marvel R moet gaan kosten in Nederland weten we nog steeds niet, maar we krijgen wel een indicatie. Je moet rekenen op een bedrag tussen de 40 en 50 mille. Dat is een vrij schappelijk prijs voor een EV van dit formaat, maar het is maar de vraag of dit schappelijk genoeg gaat zijn. Een Skoda Enyaq is namelijk vergelijkbaar qua formaat, range en vermogen en die is er al vanaf €40.780.
banderas zegt
Meer info hier (kom op, er is wel iets meer te vertellen dan dit toch?) https://mgmotor.eu/nl-NL/model/marvel-r?gclid=CjwKCAjw8cCGBhB6EiwAgORey5Jt8kdFv4BVBns2b20Luup2ApkcWR0GTPmt6fhkL4NeJp0jGY53KxoCICYQAvD_BwE
banderas zegt
Een vergelijkbare Skoda qua uitrusting komt al gauw op 50k uit.
sportabgasanlage zegt
@machielvdd Instapper? De ZS EV is toch de instapper? Die is 10K goedkoper en kleiner.
machielvdd zegt
Ik doel op de instapper van dit model (zie alinea 5)
Houthakker zegt
Comeback van MG, je moet toch wel verblind zijn door het bijtellingsvoordeel of een diehard groenlinks stemmer zijn om hier in te willen rijden. Anders kan ik het relatieve succes van laatste jaar niet verklaren.
banderas zegt
@houthakker: hoezo dat dan? Het rijdt prima en prims value for money. Niet iedereen heeft genoeg geld voor een 10k duurdere EV.
speedster72 zegt
Komt er dan ook een knopje waarmee tractie controle etc. uit kan? Kun je met 180pk elektromotor op de achteras best wat lol mee hebben lijkt mij zo.
fabian159 zegt
Ik zag net een vrachtwagen vol Nederland binnenrijden vanuit Belgie. Ik moet zeggen dat hij er echt goed uitziet.
toniominestrone zegt
William Morris draait zich om in zijn graf bij het zien van dit hondenhok.
marcomanta zegt
@toniominestrone: weet je waar Morris voor staat? Met Onze Rommel Rijdt Iedere Sufferd.
flik2punt0 zegt
Snap echt niet dat ze de MG5 de stationwagon hier niet uitbrengen. Daar is echt wel vraag naar en markt voor. Een praktische EV voor het gezin als 2e auto
fabian159 zegt
Je kan je aanmelden op de website voor de MG5 en ik zag hem daarnet ook tussen de marvels op een vrachtwagen bij eindhoven. Dus hij komt wel degelijk naar Nederland.