![BMW M4 M Performance Parts](https://www.autoblog.nl/files/2021/01/BMW-M4-Performance-Parts-970x612.jpg)
Je zou het niet zeggen, maar dit komt toch echt allemaal bij BMW zelf vandaan.
Bij het zien van de foto boven het artikel dacht je waarschijnlijk: mijn hemel, welke tuner is hier aan het werk geweest? Niets is echter minder waar: er is geen aftermarket-onderdeel te bekennen op deze BMW M4. Dit is gewoon hoe een M4 er tegenwoordig uitziet als je alles aanvinkt wat er maar aan te vinken valt.
De vorige generatie BMW M4 begint er spontaan ingetogen uit te zien. Die was weliswaar ook met M Performance Parts leverbaar, maar dat viel nog in de categorie ‘lekker dik’. De M4 van de G82-generatie is al weinig subtiel en met alle Performance Parts begint de auto net iets teveel gelijkenissen te vertonen met een kermisattractie.
Dit specifieke exemplaar staat momenteel in BMW Welt uitgestald en is voor die gelegenheid volgehangen met alle mogelijke M Performance Parts. Het pakket aan ‘upgrades’ bestaat onder meer uit een splitter, canards, side skirts, een spoiler en een diffuser. Uiteraard allemaal vervaardigd uit koolstofvezel, ook wel bekend als carbon fiber. Wat ook opvalt zijn de uitlaten, die er nu uitzien alsof ze half loshangen. Dat is ook een manier om je M4 te onderscheiden van andere M4’s.
Striping van M Performance was altijd leuk, maar in dit geval kun je het geen striping meer noemen. Het zijn meer abstracte vlakken geworden, die ook nog eens gecombineerd zijn met zwarte delen rondom. Je zou bijna denken dat ze bij BMW hun eigen design proberen te camoufleren.
![BMW M4 M Performance Parts](https://www.autoblog.nl/files/2021/01/BMW-M4-Performance-Parts-2-970x612.jpg)
Je kijkt hier niet alleen naar een van de meest opzichtige M4’s, maar hoogstwaarschijnlijk ook naar een van de duurste. Een standaard M4 Competition kost in Nederland al minstens €130.000, maar je moet niet vreemd opkijken als dit exemplaar nog eens een halve ton aan opties aan boord heeft.
Jeetje. Zo wordt de achterhand optisch nog zwaarder en worden de achterwielen optisch nog kleiner. Geen porem.
@vaakbenjetebang: yup. En ze hebben die nieren toch nóg weer groter weten te maken, getuige het feit dat het logo op de motorkap nu niet meer óp de kap ligt, maar geflankeerd wordt tussen twee bulten die op die luchthappers aansluiten.
Al vind ik die vier stortkokers, zo centraal gegroepeerd onder de achterbumper, dan stiekem wel weer gaaf.
Wat een verschrikkelijk lelijke auto is het toch en dat is echt niet alleen vanwege die grille. Je kan er vanalles opplakken maar het blijft lelijk
Ik vind een coupé de mooiste carrosserie vorm en deze 4 is nog steeds mooier qua lijn dan 95% van wat er buiten rondrijdt. Dus als je dit verschrikkelijk lelijk noemt ben ik benieuwd wat je dan wel mooi vindt. Ik heb het even over de basis 4, niet dit verkrachte petjes exemplaar.
@alcantara: mee eens, maar ik vind de 4 serie wel een auto die in real life veel beter tot zijn recht komt dan op foto’s.
Het vorige model 4 serie, een Alfa Giulia, een 3 serie (non-M3) etc. Ik kan maar niet wennen aan deze snuit en geloof me, ik zou het graag willen…
@alcantara: Eens, over tien jaar vinden we dit allemaal prachtig, en kunnen we ons niet meer voorstellen dat we zo’n moeite hadden met die neus.
Ik heb er laatste eentje gezien en ik vind hem nog steeds lelijk. De koplampen zijn teveel uitgesmeerd, de grille staat te hoog ivm de koplampen, de idioten gaten/lijnen in de bumpers die niet cohesive zijn, de zeer lompe zijkanten dat drie(!) schouderlijnen heeft, te sterk oplopende zijruit waardoor elke auto er lomper uitziet en totaal niet de uitstraling heeft als voorheen. Ga maar eens goeie plaatsjes vergelijken van de vorige en de huidige. Wereld van verschil
Het lijkt net of de lokale wrappert is uitgeschoten en de Autostyle catalogus is leeggekocht…. voor mij zijn een mooi kleurtje (Estoril Blau ofzo) en een standaard M-pakketje voldoende dank u.
Standaard ziet de auto er al niet uit. Maar God allemachtig het kan dus blijkbaar nog lelijker.
Bah
Bever Met Wrap
@moveyourmind: goud
Is dit de nieuwe auto van the joker? Want dit kan ik eigenlijk niet serieus meer nemen zo lelijk.
Die lompe sideskirts zijn ideaal als je je achterwielen eruit wil laten zien als winkelwagenwieltjes.
Morgen naar de dokter. Mijn BMW hart doet verschrikkelijk pijn….
Als iemand zegt “wat heeft je auto een lelijke neus” dan kun je bij deze gortdroog antwoorden “heb je de uitlaateindstukken nog niet gezien?”.
Echt verschrikkelijk lelijk, bizar. Wat mis ik het design van de E36, E46 en E92 M3.. M stond altijd voor subtiel dik, alleen een kenner kon zien dat het iets speciaals was. Dat was juist de charme.
Dit is van de daken schreeuwen hoe ordinair je bent..
In alle eerlijkheid, een nette F32 M4 was ook weinig mis mee, maar verder heb je gelijk.
@pyrat: jup de letter wijziging naar G en F heeft het design geen goed gedaan..paar uitzonderingen daargelaten
Ik kan maar niet wennen aan die gril. Verder vindt ik de Bimmer best goed gelukt.
vindt ik nied
Die gedeeltelijk zwarte voorkant, maakt de grille wel iets anoniemer net dat beetje extra, lees: minder extra, aan de voorkant dat ie wel dik oogt. De rest van de performance gooiden mogen ze van mij achterwegen laten en dan met name de bestickering.
@maussieknip: gooiden = goodies
https://topgear.nl/app/uploads/2020/08/bmw-m3-csl-e46-1.jpg
@piebepost
Ja maar dan noem je ook wat ;) man man man
Zo mooi als die E46 op leeftijd is zal deze G82 denk ik niet zijn.
Ja, de E46 is natuurlijk sowieso lastig te evenaren. Maar het apparaat uit deze blog is wel heel erg ver afgedreven van wat het ooit was.
@piebepost: uit de tijd dat BMW nog fraai ogende wagens bouwde.
“Deze BMW M4 heeft géén aftermarket-onderdelen” ze vonden het vernachelen van de neus niet genoeg.
Toen gingen ze ABT style de uitlaten aanpakken….
Los van dat ik de coupe ansich qua vormgeving (daklijn) niet mooi vind is de enige update/ingreep die de M3/4 nodig heeft een nosejob.
Ik snap best dat je er ala single frame aan moet wennen, maar daar hoorde je na een paar maanden veel minder over dan over Bugs Bunny’s gebit alhier.
Zo plak ik altijd de gratis plaatjes in Real Racing 3 op mijn auto´s. Ook geen porem.
De snuit is prima, maar sinds jaapiyo het echte pijnpunt in het design heeft blood gelegd : https://www.autoblog.nl/nieuws/de-grille-is-niet-het-grootste-probleem-van-de-bmw-4-serie-182811 Kan ik alleen maar daar naar kijken. Het is net of de BMW achter op 15 inch staat…..
Als je er op gaat letten is het storend, maar bij coupés zijn de achterwielen vrijwel altijd optisch kleiner tegenwoordig. Een C-klasse Coupé heeft precies hetzelfde en daar hoor je niemand over.
die uitlaat… waarom toch..
@boomhauwer: Een diepgewortelde hang naar afzichtelijkheid misschien, gebrek aan goede smaak, you name it. Oog voor verfijnde esthetiek is het in ieder geval niet.