De prijs zal in Nederland wel niet sportief zijn.
In Nederland zien we ze bijna niet meer, maar wereldwijd zijn ze nog in trek: de échte SUV’s. Dus een dikke motor, een ladderchassis en eventueel een lage gearing. Met name in de Verenigde Staten zijn ze onverminderd populair. Denk aan auto’s als de Cadillac Escalade, Infiniti QX80, Lincoln Navigator en de Mercedes-Benz G-Klasse.
Een auto die ook in dat rijtje thuishoort is de Lexus LX570. Het is in feite een luxe variant van de Toyota Land Cruiser met een enorm grote grille. Het USP van dit soort auto’s is dat je in het terrein ook echt ergens kan komen. Wat dat betreft is de laatste toevoeging aan het Lexus LX-gamma een bijzonder vreemde, namelijk de LX570 Sport.
De LX570 Sport krijgt een afwijkende grille die nóg meer opvalt dan de oude al deed. Ook zijn e bumpers afwijkend. Die bumpers zijn een dingetje, want daardoor is de gewone Toyota Land Cruiser in staat om grotere hellingshoeken te kunnen nemen. Ook de zijspiegels (met chromen afwerking) en achterbumper zijn uniek voor de Sport. Tevens krijg je 21″ grote lichtmetalen velgen.
Onder de kap van de enorme Lexus LX570 treffen we een 5.7 liter grote Toyota-V8 aan. Deze levert 388 pk aan vermogen en 546 Nm aan koppel. In de Verenigde Staten kost de LX570 Sport nét geen 100.000 dollar, in Nederland komt daar nog 200.000 euro aan CO2-belasting overheen, waarschijnlijk.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Man man man… Wat is dit apparaat aan vervanging toe zeg! Snel die LF1 gaan bouwen!
ghost zegt
@svenska_aeroplan_ab: toch vind ik hem supergaaf! Doe mij er maar eentje! ???
lincoln zegt
Is dit de voorloper van de Hummer H2 ??
schuimbekje3 zegt
Jammer dat ie gemaakt is voor japanners.. ik pas er niet in. Stoel op laagste stand en ik kan nog niet instappen zonder mijn nek dubbel te vouwen.
mastemaker zegt
@schuimbekje3: werk jij normaal in de Efteling?
Gulli zegt
Ik blijf dit een raar model vinden. Alsof ze de onderste helft naar boven hebben gesleept en de bovenste helft moest daardoor platgedrukt worden om geen auto van 2,5m hoog te krijgen. Soort karikatuur ofzo. Om over die grille maar te zwijgen. Als je daar een zonnepaneel in plaatst kun je heel Almere een jaar van stroom voorzien.
pindakoning zegt
ProRail schijnt interesse te hebben om hiermee het spoor sneeuwvrij te houden in de wintermaanden
harrie zegt
Mooi noch functioneel, wie koopt deze flater?
Dutchdriftking zegt
M’n Weber krijgt spontaan een minderwaardigheidscomplex….
kempenaer zegt
Die grille, serieus, dat is toch geen gezicht.
Zijn ze onder invloed van psychogene middelen daar bij Toyota?
Kwaliteit van Toyota is overigens ook niet meer wat het geweest is.
Tsja,, voor de looks en het design koop je geen Toyota, dus als het ook al niet meer langer heel blijft dan de concurrentie dan is er eigenlijk geen goede reden meer om er één aan te schaffen…
mashell zegt
@kempenaer: de mensen die de allergrootse grille willen die hebben een goede reden deze aan te schaffen.
dromedaris zegt
5.7liter en ocharme 388pk? Mag toch minstens 488 uit geperst worden.
fanboy zegt
@dromedaris: Ja dat is gewoon standaard. Je hebt ze ook met supercharger met 500pk, maar kan je wellicht niet bestellen bij Lexus.
Het is geen hoog vermogen blok maar natuurlijk wel vlot met dat vermogen en volume.
baklava zegt
Wat een vette bak!
cappie zegt
Wat is hij lelijk de voorkant lijkt op het hoofd van een mogol.
toyotafortuner zegt
Heerlijk dik apparaat zeg ???
toyotafortuner zegt
Overigens @willeme: het heet de Infiniti QX80
willeme zegt
@toyotafortuner: Wat zei ik dan?
toyotafortuner zegt
@willeme: FX80 ;)
dilbert zegt
Als LX450d voor ~100.000 € een prima auto
Maakt waar wat de G-Klasse beloofd voor minder geld.
Behalve de legendarische overschatting van de G.
Esprit_de_Flandre zegt
Liever gewoon een LandCruiser. Even goed, minder gezever…
dilbert zegt
@ esprit_de_flandre –> ja dat kan je ook zo zien, alhoewel bij goed onderhoud de Lexus niet slechter zal zijn als de LandCruiser. Misschien wel zelfs beter, omdat de LandCruiser eerder voor grover werk ingezet zal worden itt de LC. De Hardware is hetzelfde….
Aangezien ik ook wel eens prive Slayer of Megadeth T-shirts draag, zal ik het bij een LC houden ;-)
Na 260.000 km. en nul miserie ben ik zeer tevreden. Kost een meer Diesel als een middenklasser break, maar voor de rest zijn de running costs heel erg OK.