En het resultaat verdient wat ons betreft minimaal een cameo in Fast & Furious Tokyo Drift II.
De Japanse tuner Liberty Walk, ook wel bekend als LB Performance, heeft zich vergrepen aan een product van eigen bodem. Dat deden ze laatst ook al met de Honda NSX, die wonder boven wonder níet voorzien werd van de handtekening van tuner: popnagels.
Na deze korte opleving zijn de Aziatische gekkies echter weer in hun oude patroon vervallen. Onlangs zagen we al een M4 met popnagels voorbijkomen en nu hebben ze dus een Lexus LC (rijtest) in de wangen geprikt. Het is makkelijk te haten op het resultaat. Origineel is het allemaal al lang niet meer. Zelfs de ducktailesque spoiler achterop de kont doet denken aan de gepimpte Ferrari 458 waarmee Liberty Walk faam vergaarde. Desalniettemin gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat er toch wel weer een erg dikke bolide staat, in mijn ogen.
De brede wielkasten, de deep dish velgen, de blauwe eindpijpen, de joekelig grote hoeveelheid negatief camber: de chique LC is succesvol omgebouwd tot een rijstraket eerste klas. Mensen met een gepimpte MR2 zullen je met liefde in de armen sluiten bij de volgende illegale straatrace.
bensson033 zegt
Heerlijk weer!
viezefreddyw zegt
Gadver. Gewoon niet meer doen.
toyotafortuner zegt
Holy shit wat lekker!
toyotafortuner zegt
@toyotafortuner: doe maar wat netter: Wow wat lekker. Vorige comment mag weggejorist worden als t moet
klotskuukske zegt
@toyotafortuner: Daarnaast is in mijn ogen jouw eerste reactie niet genderneutraal. Goed dat jij jezelf verbeterd.
wheresmycossie zegt
@toyotafortuner: is holy shit tegenwoordig ook al niet meer salonfähig op een Autoblog? Jeetjemineetje zeg
mpowerm3 zegt
Dit is pas vet: https://youtu.be/m9yLHClts_w
pomoek zegt
Alles prima wat mij betreft behalve die negatieve camber. Noem het smaak, noem het ocd, maar ik heb weinig op met wieltjes die niet netjes haaks op de carrosserie staan.
denniss00 zegt
Gadverdebah, en niets meer dan dat.
bmwfreak038 zegt
Neh doe toch maar de orginele
kennone zegt
Gewoon wel doen en lekker mee gaan driften
harrie zegt
Die 458 van ze is geweldig, past het goed bij het originele design. Bij deze vind ik de match toch minder geslaagd.
henrie zegt
…en het was zo’n mooie auto… :(
peug206 zegt
Camber komt in dit geval door de airride neem ik aan? Deze hoogte is niet rijdbaar, en hoe lager de auto zakt hoe groter het camber met airride. Verder kan die popnagelmeuk niet bij de achterkant. Voorbumper is nog daaraantoe mits ie minimaal 500pk heeft en sneller dan 20sec naar 200…
bmwfreak038 zegt
@peug206: niet altijd, mn collega heeft een A6 met airride. maar die heeft totaal geen camber, ook niet de laagste stand.
rhellema zegt
Het past helemaal bij de grille van deze auto. Wat een lelijk hok zeg…de tandjes!!!
unavailable zegt
Best dik
ruud1954 zegt
Een voordeel heeft de auto: op de weg zul je ze niet tegenkomen. Zelfs zebrastrepen zorgen er al voor dat ‘ie over de grond gaat schuren.
Gulli zegt
Soort van guilty pleasure is het wel, dat werk van LB
rob5nismo zegt
Ik vind het mooi