Of zit er nog een addertje onder het gras?
In een wereld waar klassiekers nog vrijwel elke dag duurder lijken te worden, is het best verfrissend om zo nu en dan een ‘goedkoper’ exemplaar tegen het lijf te lopen. Neem bijvoorbeeld deze Lamborghini Diablo VT uit ’94, die voor de schappelijke prijs van £130.000, omgerekend zo’n €145.000, op het net staat.
Aan de tellerstand zal het niet liggen. Met slechts 8.500 mijlen op de klok kan het niet anders dan dat de Diablo zijn leven grotendeels heeft doorgebracht in verwarmde garages. Dit komt de ongeveer 500 pk sterke 5,7-liter V12 alleen maar ten goede, want behalve de versnellingsbak is er vrijwel niets aan veranderd en doet het alles het nog als vanouds. Tenminste, als we de eerste en enige eigenaar mogen geloven, die erop staat dat zijn Diablo in topconditie is. Gaan we puur op het uiterlijk en het interieur af, waar het stuur overigens aan de verkeerde kant zit, dan zou dat nog eens waar kunnen zijn ook.
Toch wil ik jullie nog even tegenhouden, voordat jullie massaal de daken beklimmen om daar dit feestelijke moment te vieren. Het prijskaartje dat er voorlopig aanhangt zou kunnen duiden op de waarde van het openingsbod, gezien de wagen op 25 november geveild zal worden door Historics at Brooklands. Mocht dit het geval zijn, dan zal de uiteindelijke prijs van de Diablo met een beetje geluk op kunnen lopen tot het dubbele, zo niet meer.
Droombak zeg! Dit wil je toch veel liever dan een moderne 911 Turbo o.i.d.? Ervan uitgaande dat beide auto’s “voor erbij” zijn.
@2wheeler: Een oude 911 (Turbo), mits niet te exotisch (zoals RS uitvoeringen) is anders ook verdomd leuk en stukken goedkoper. Grote kans dat deze Diablo gewoon weer terug gaat naar een garage onder een dekentje de komende 20-30 jaar …
@dawwg: mijn vergelijk was met een hedendaagse Turbo (omdat de prijs ongeveer op hetzelfde niveau is, dacht ik) een oude Turbo zou de keus inderdaad een stuk lastiger maken! Ik heb dan ook wat met oude meuk…
@2wheeler: Zo’n Diablo lijkt mij helemaal niet zo’n leuke auto voor er bij. running costs zullen schrikbarend zijn. Weekendje weg met je lief wordt al een tikkie lastig (spullen, parkeren, drempels etc). Het is ook weer geen track day auto… Betrouwbaar als een weigerende nitraat vlinder (die reputatie heeft hij iig wel). Dus ook niet ideaal om door de Alpen te knallen. Hij staat vooral heel p0rno in je garage.
@2wheeler: eh, nee bedankt.
@porschepdk: Met zo’n naam kan dat ook niet anders eigenlijk ;)
@2wheeler: Om te zien zeker, maar om te rijden niet, zeker voor lange afstanden niet.
Bekijk even dit geweldige filmpje bestaat uit 2 delen, ik zou absoluut voor een moderne turbo S gaan.
https://www.youtube.com/watch?v=TB7_YZMqOWw&t=570s
@2wheeler: Oeps dit is een nieuwere diablo, zal allicht al fijner zijn.
Maar alsnog een leuke fimpje van de countach ;)
@m54b30: thanks! Vanavond even spieken tussen het werken door.
@2wheeler: zie jullie allemaal eens praktisch zijn ;). Nou, dan neem ik hem wel. Toen ik nog een kleine 2wheeler was hing dit beest aan de muur! Graag inclusief alle imperfecties a.u.b.!
@2wheeler: liever een nieuwe 911 Turbo.
@rufctr01: ik merk dat ik in de minderheid ben… mooi! Meer Lambo voor mij. Soort van dan..
@2wheeler: Tja, dat is voor mij een zeer makkelijke keuze, maar ik heb dan ook van al dit soort merken het minst met porsche, vind de meest snelle en dure versies van de 911 niet onderscheidend genoeg van de instap 911. Als ik zoveel geld op een auto stuk sla, (wat in de basis een “normale” 911 is), wil ik dat ik dat ook zie aan de buitenkant elke keer als ik er naartoe loop om te rijden, of als ik alleen al gewoon even de garage inga om de auto te bekijken (tis immers porno in levende lijve), en dat vind ik missen bij de turbo helaas. #nuzijndefanboysgekwetst
@spykerboy: dit heb ik dus ook! Een mooie donkerblauwe Targa met tobacco interieur is meer dan voldoende bij Porsche. Wil ik wat snellers, dan ga ik toch voor iets anders. Dat is (helaas?) het beeld dat ik nu heb bij Porsche. Het straalt geen spierballen meer uit.
@2wheeler: naja niet meer, ik heb dat altijd eigenlijk wel gehad. Maar ieder zo zn smaak :) neemt niet weg dat de turbo etc erg cool zijn, maar de enorme meerprijs vind ik niet gerechtvaardigd voor hoe onderscheident het is van de basis.
Een nieuwe blogger?
OT: Wat een bak! P0rno op wielen :-)
@cossiekiller: Nieuwe blogger inderdaad! Aangenaam!
Ah, van reageerder naar schrijver! Leuk, @ikschrijfookoverautos.
Ik vind het een gave bak. Rood staat de auto zeer goed en in combinatie met het fraaie interieur vind ik het mooi samengesteld exemplaar.
@viezefreddyw: Dankjewel Freddy! Hoop dat je ze een beetje met plezier weg zal lezen ;)
Nooit fan geweest van de Diablo.
Slap aftreksel van het origineel
@baasbas: Vriend! Ik zeg: Miura heerlijk, Countach natte jongensdroom, Murcielago geweldig, Aventador weinig mis mee (behalve de meeste bestuurders, maar dat terzijde). Maar de Diablo….meh. Als iemand die er nog nooit eentje live heeft gezien en er dus ook zeker nog nooit mee heeft gereden kan ik gefundeerd en onderbouwd stellen dat het ‘m niet is.
@ghengiskhan: Countach… als LP400 dan.. Niet de 25th anniversary. Eigenlijk is de Jalpa nog net iets mooier. Ook graag clean.

Het originele ontwerp van de Diablo vind ik VEEL gaver.

Klinkt goed ook
https://youtu.be/kcb4iJ0ZHIo
https://youtu.be/_5NgGQr2u4I
@baasbas: De foto van (volgens jou) het originele design die je post is een foto van een Cizeta Moroder….
@spykerboy: Correct, juist, waarachtig en goed gezien.
Dat is dan ook precies mijn punt
:-)
@ghengiskhan: Ik zeg: je hebt gelijk. Ik heb er ook nooit in gereden maar eens een tijd achter gereden waarbij ik het TR6-je ongenadig op zijn donder heb moeten geven….geluid uit die Lambo was super maar voor de rest leek het op een kit car en da’s geen compliment. Nee…..de Miura….daarna hebben ze het voor mijn smaak een beetje verloren.
@ghengiskhan: vanaf de Aventador heb ik niks meetmethode Lamborghini. Doe mij maar zo’n Italiaans paardje
In Nederland bij Munsterhuis ook eentje te kopen voor 5k minder, wel hogere KM-stand, maar stuur tenminste wel aan de goede kant. http://www.autotrader.nl/auto/lamborghini-diablo/1996/hengelo/7g9cr/lamborghini-diablo-57-vt-munsterhuis-sportscars/?zoekopdracht=lamborghini-diablo%7Csorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs
@maarten020: Betere kleur ook. Geel oogt veel mooier dan dat rood.
Zo’n exlusieve auto rij je niet dagelijks, en dan stuur aan de rechterkant met veel vermogen op de Nederlandse weg zou ik zelf niet graag doen. Al zou ik uberhaubt het geld hebben. Het blijft wel een erg mooie Diablo
Ik wist niet eens dat anderhalf ton anno 2017 zo’n goede deal was. Ik kan me tijden herinneren dat het ongeveer de helft was. Desalniettemin kan ik me de prijsstijging voorstellen. En… Voor dat geld staat hij alleen voor je deur. De all-in kilometerprijs maakt de aanschafwaarde alsnog nietszeggend…
Anderhalve ton (of nog veel meer) voor een auto die nooit zo bijzonder en ruw werd als de Countach, die notoir onbetrouwbaar was en ook nog met het stuur aan de verkeerde kant. Laat maar, voor dat geld krijg je ook heel veel ander moois en exclusiefs.